The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

The Hub är skriven av mig och tecknad av Mackenzie Schubert.

Läs den på Tumblr, Imgur, eller här nedanför:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av tfels »

Oj! Ser bra ut! Ska läsa när jag kommer hem idag.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av Agentum »

Den där hängde jag inte med på tyvärr, men snyggt gjord.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av rkaj »

Snygg serie och kul twist! Finns det mer?
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av BoJustBo »

Trevligt med sådant här. Fin twist som förskuggades av skepps designen. Design i allmänhet var väldigt starkt här.

Men jag har några saker att kritisera också. Mannen som alltid pratade i tredje person om sig själv var inte introducerad så när han började säga sitt namn blev jag ganska förvirrad.
I första panelen av sida 4 så går dom på en karta över jorden, varför skulle det vara så om nu jorden bara var något skit ställe?
Och när det gäller teckningarna så tyckte jag det var svårt att veta vem som snackade i scenerna som var långt utzoomade.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

Agentum, om det var något du inte hängde med på så har författaren inte gjort sitt jobb – vad var det som var oklart?
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av larsa66 »

Jag tyckte också den var bra.

Om jag fattade den rätt blev de lurade och tvångsrekryterade till det krig de flydde från?
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

rkaj, det finns inte mer just nu, men kanske nån gång i framtiden. Men du kan läsa Mackenzie's Space Monsters! Space Ships! och hålla utkik efter hans kommande Run, Salmon! som ges ut av Peow senare i år!
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

Larsa66, helt rätt!
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

BoJustBo, kul att du gillade The Hub! Angående kartan över Jorden – det är väl inte så konstigt att man har en karta över den planet stationen är byggd på, oavsett hur oviktig planeten är i resten av galaxen? Jag skulle nog gissa att Sveriges minsta tågstation ändå har en karta över den stad eller det landskap den ligger i.
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av BoJustBo »

Ok då var det jag som läste fel där så jag fick för mig att det gått tid mellan att dom flög iväg och piloten pekade ut planeten. Men nu när jag kollar tillbaka så är det ju ingenting alls mellan de två panelerna.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av Sir-L »

Ahh, de var redan på jorden alltså. Ok, det fattade jag inte direkt, tänkte som BoJustBo att det gick en tid mellan de for och när de såg jorden.
Kul twist. Kanske lite oklart, blev klarare nu när jag läste om den :)
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

BoJustBo & Sir-L, ser också nu att det som var tydligt för mig i manus inte är helt uppenbart i den färdiga serien. Bra läxa inför framtiden!
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av Agentum »

mkllpz skrev:Agentum, om det var något du inte hängde med på så har författaren inte gjort sitt jobb – vad var det som var oklart?

Jag överanalyserade den så jag inte såg vad det handlade om [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av larsa66 »

För min del var det inga oklarheter, men jag förstår i efterhand hur det blev det. Man skulle kunna förtydliga att det är jorden de befunnit sig på genom att zooma ut/följa med rymdskeppet och därmed låta jorden växa fram på några rutor. Från rutan då skeppet lyfter.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av tfels »

Bra story! Kommer det mer? Kanske vore det något för Svenska Superserier eller Seriemix?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
mkllpz
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 01:54

Re: The Hub – 8 sidor sci-fi om interplanetariska resor och mystiska destinationer

Inlägg av mkllpz »

Ett väldigt sent svar: Det finns inga planer på mer just nu, åtminstone inte tillsammans med Mackenzie. Vi får se om serien dyker upp på svenska, men tills vidare kan du läsa en annan av mina serier, "Rökhy", i senaste numret av just Seriemix!
Skriver manus till serier man kan hitta på http://mkllpz.tumblr.com
Skriv svar