The Girl and Souls of Amity

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
SirHoodieKnight
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 23 aug 2016, 18:34

The Girl and Souls of Amity

Inlägg av SirHoodieKnight »

https://thegirlandsoulsofamity.tumblr.c ... r-page-1-a

Det här är mitt första inlägg på det här forumet, och har lagt ut en länk till min serie som var mitt gymnasieprojekt. Serien är inte klar än, utan det här är bara början till första kapitlet och mer som ett test hur jag vill ha serien.

Läs gärna och lämna kommentarer! [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Girl and Souls of Amity

Inlägg av Agentum »

Ok , en sak, gå igenom texten rejält.

Måste den vara på engelska? Det är rätt tydligt att du inte har engelska som förstaspråk tycker jag.

Du har problem med tempus dvs du blandar mellan dåtid och nutid i texten, håll dig till dåtid hela tiden om det gäller.
Det är skrivet i talspråk tycker jag, det kan bli konstigt i skrivspråk ibland väldigt pratigt, skär bort onödiga tillägg i texten som inte ger någon mer information, som tex en del tårta på tårta i texten där du anger samma sak två gånger.

Sen kunde du kanske ge det hela mer liv genom att hon blir aningen mer förvånad och upprörd över att snubbla in i en okänd värld? Vi vet ju inte hur van hon är med det iofs då det ju inte anges mer än att hon tydligen drömmer ofta.

Det vore nog bra om du hade en presenterande del av serien före detta, vem är hon och det som gäller från början? då får du en mer begriplig historia, vi som läser vet ju ingenting.

Om det finns en anledning för henne att vara så cool-lugn så mste vi ju förstå det före.

Just tecknandet har jag inte så mycket att säga, det viktiga är väl att du är konsekvent i stilen du vill ha serien i, jag ser att du tänkt på läsföljden i rutorna, det är bra när man måste ha det även om man strävar efter att det ska flyta av sig själv för läsaren.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Girl and Souls of Amity

Inlägg av Wakuran »

Det är väl iofs ganska vanligt att man skriver på engelska direkt på webben för att kunna nå en större publik.

I övrigt kanske man kan fundera litet på textningen. Det ser ofta rätt trångt ut i pratbubblorna.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar