Jag är ny på forumet, men tänkte jag skulle testa att visa upp lite alster...
Under årens lopp har serietecknande kommit och gått som intresse, och i den här omgången har jag hållit ut längre än nån gång tidigare.
Vilket har fått mig att sätta som mål att jag ska få ihop runt 20 sidor till en serietidning, och göra ett försök att publicera den
på Comixology Submit.
Då jag gör detta som hobby på fritiden, i mån av inspiration, så tar det mig ganska lång tid att få ihop material dock, så målet är en bra bit bort ännu

Men några sidor har det hunnit bli.
Herr Doktor Oubliette är en surrealistisk skräckserie med varierande stänk av absurd humor.
Fokus är mer på att skapa en drömsk och vagt obehaglig stämning än att berätta en tydlig historia...så om den verkar obegriplig så är det i alla fall till en viss del avsiktligt

Inspirationskällor är bland andra David Lynch, HP Lovecraft och Hans Rickheit. (Förutom alla andra gamla giganter som Alan Moore, Warren Ellis, Neil Gaiman etc...)
Kanske mest Hans Rickheit i detta fall - hans "Cochlea and Eustachia" var den serie som satte fröet till HDO i huvudet på mig.
Nå. Här är de första tre sidorna...jag testar att dela bilder via Dropbox. Hoppas det funkar...

/Savaric