Lila DeLila

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Bild

sidan 62

Ljudhärmande kändisnamn förklaring:
TAR-DI Vänder blicken mot Frankrike och Jacques Tardi, som bl.a gjort serieversioner av deckaren Nestor Burma samt är aktuell tack vare filmversionen av Adele Blanc-Sec
http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Jacques_Tardi
http://www.imdb.com/title/tt1179025/

PEKKA syftar på den gamle stormålvakten och projektilstopparen Peter "Pekka" Lindmark

Bobby HULL gammal hockey legend från NHL, känd för ett enormt hårt skott, lär ha skjutit hål i sargen en gång.

KRUEGER syftar på Ivar Krueger som i mycket fått gett namn åt stora företags krascher http://sv.wikipedia.org/wiki/Ivar_Kreuger
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lila DeLila

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gillar att få dessa referenser, då de inte alltid visar sig vara samma som jag tänkt. Pekka kopplade jag ihop med Pekka Langer. Hull trodde jag syftade på orten som i The Housemartins skiva "London 0 Hull 4". Kreuger-kraschen får en i alla fall ny cool innebörd.
http://www.youtube.com/watch?v=F8gksXQqUyI
http://www.youtube.com/watch?v=-ehden6aPl0

Har vissa svårigheter att se hur kroppen, huvudet och masken egentligen sitter ihop i näst sista rutan.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Men i fallet Tardi finns det bara en i alla fall! [:)]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Bild

sidan 63
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lila DeLila

Inlägg av tfels »

Jättesnygg sida! Så mycket bättre blir det inte! Du har faktiskt höjt nivån genom hela serien!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

En tackar!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lila DeLila

Inlägg av Labrador Road 26 »

Instämer, gillar framför allt skogen i första rutan och att bågen slirar ut från sista rutan. Avgasröret verkar dock skilja sig en aning från ruta 1 till 2, inget jag skulle ha lagt märke till normalt om det inte vore så att man liksom granskar extra noga i det här upplägget.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Det är problemet, skall man gå efter karaktären eller fordonet! Avgasröret hamnade lite olika beroende på den posé som Cleopatra intar, men det är klart ett misstag, visst är det!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Lila DeLila

Inlägg av Zara Hero »

Skogsrutan får en lite att tänka på scenen i Hitchcock-filmen I sista minuten, när bovarna har placerat Grant stupfull i en bil och han hela tiden är nära att åka av. Eller minns jag fel?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Det är väl ett ganska vanligt klipp hängar scen. Jag vet att den figureart i "Agent Kelly" och tror mig ha sett den i ett par andra serier och filmer också, Jag tror också Cary Grant var med i en sådan scen men jag kommer inte ihåg vilken film det var!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lila DeLila

Inlägg av Labrador Road 26 »

OT.

Stämmer, scenen med Cary Grant är från North by Northwest. Han blir inplockad av polisen som mest tycker att han är jobbig och inte blir det bättre när mor Thornhill ska lägga sig i. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Fantastisk rulle, hade glömt bort att den scenen är med i filmen, Annars är den mest känd för jaktscenen där Cary Grant jagas av ett besprutningsplan
http://www.youtube.com/watch?v=VJz5g9eXEtk
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Lila DeLila

Inlägg av Wakuran »

Helt underbar film, men jag hade också glömt den scenen.

Jag tror att Johnny Depp i sin roll i "Arizona Dream" uppträder i en talangjakt med en pastisch på besprutningsscenen. De ansvariga fattar ingenting när han springer runt och duckar på scenen, skrattar litet nervöst åt det hela, och släpar slutligen av honom medan han skriker -"I'm not finished! I'm not finished!"
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lila DeLila

Inlägg av Erik S »

OT: Instämmer i hyllningskören av Hitchcock-rullen.
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Lila DeLila

Inlägg av Zara Hero »

http://www.youtube.com/watch?v=qNsNlCPXGiA
Här är scenen. Det ÄR verkligen likt.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Det är en briljant uppbyggd scen med snabba klipp för att öka dramatiken och spänningen och han behövde inte ens använda 3D den gamle mästaren!
Jag måste nog investera i den här filmen!
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lila DeLila

Inlägg av mikaelbergkvist »

Det är på väg att bli en serieklassiker, det här. :)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

En tackar för det berömet! Nu får dock Lila DeLila oh hennes "kompisar" vila upp sig över jul och nyår. Eftersom undertecknad, som inte får någon vila, skall ta itu med en serie som jag lovade Svenska Super Serier.

Förresten Mikael så läste jag någonstans att du skall teckna en serie för Agent X9. Det låter intressant både för tidningen och dig. Det är på tiden att Agent X9 släpper den här osunda fixeringen vid Modesty Blaise
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Lila DeLila

Inlägg av Peral »

Bild

sidan 64
Rast, vila är över för Lila DeLila och co. och den panikartade flykten fortsätter
Ljudhärmande kändisen Rolf är Rolf Lassgård som jag anser gjort den klart bästa tolkningen av den hårdföre polisen Gunvald Larsson
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Lila DeLila

Inlägg av RioGrande »

Här går det undan.
Bra!
Skriv svar