"Beard-Man & Friends" - or not.

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

"Beard-Man & Friends" - or not.

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 12 Magnutz, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Dude. En tecknad figur.

Inlägg av Wakuran »

Det ser ut att ha startat som lektionsklotter eller liknande? Du kan inte utveckla hans värld så det blir intressantare historier?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: The Dude. En tecknad figur.

Inlägg av Peral »

Figuren är intressant på så vis att den kan byggas upp väldigt kubistiskt och naivistiskt typ South Park. Mitt problem med den är att för mig finns det bara en Dude och det är Jeff Bridges i The Big Lebowski!
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: The Dude. En tecknad figur.

Inlägg av Magnutz »

Wakuran skrev:Det ser ut att ha startat som lektionsklotter eller liknande? Du kan inte utveckla hans värld så det blir intressantare historier?


Det roliga här är att det är helt tvärtom. Figuren, som inte har något namn än trots att den är 2 år gammal, skapade jag när jag hade många "samhällskritiska" tankar - både stora och små frågor. Gubben blev en ventil till dessa tankar.. Vanligtvis tecknar jag dem på några minuter och sen skyndar jag i tusch för att pryda läxförhör/annat - allt för att eleverna ska tycka det är lite roligt att ha förhör.. [:D]

Jag har först de senaste tre-fyra månaderna börjat fundera på om "Gubben" är värd något mer än bara detta galjonsfigurselände?! Så, nu kan det ju vara dags att fundera på det. Story är inga problem.. ;)
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: The Dude. En tecknad figur.

Inlägg av Magnutz »

Peral skrev:Figuren är intressant på så vis att den kan byggas upp väldigt kubistiskt och naivistiskt typ South Park. Mitt problem med den är att för mig finns det bara en Dude och det är Jeff Bridges i The Big Lebowski!



Jo, gubben har egentligen inget namn än, därför kallade jag "honom" för "The Dude" i den här tråden.. ;)

Jag gillar själv det enkla i figuren. Det som varierar är pupill-placering och ögonform. Ibland något klädesplagg eller färg på skägget. han har också ett par polare som dyker upp ibland och som kan komma att bli permanenta inslag. Hur som helst är det skitkul att skapa.

EDIT: Bytte namn på tråden.
Senast redigerad av 2 Magnutz, redigerad totalt 0 gång.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

.
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Wakuran »

Oooww! AIK-bashing!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

Wakuran skrev:Oooww! AIK-bashing!


KA-POW i sann Old-School Batman-Fight-Scene! :)
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

Får fundera ut bakgrundshistorian kring figuren... han är ju en förlängning av mina egna funderingar, men för att göra en strip där skäggot och hans kompisar grubblar över saker och ting kanske det behövs lite bakgrund. ;)

Jag ritade upp en strip-mall och ska försöka mig på att få in gubben i strip-format. ;) Postar väl några smakprov så fort det finns såna.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

strip 2

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer + strip

Inlägg av Magnutz »

måste lära mig PS också.. fan.. ;) Inte så sabla läckert att lägga upp raw-versioner alltid.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer + strip

Inlägg av Magnutz »

...
Senast redigerad av 1 Magnutz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer + strip

Inlägg av Peral »

Eftersom du skriver om specifikt svenska företeelser så är du skönt att du gått över till modersmålet, som trots allt blir mer levande än när man skriver på främmande språk.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer + strip

Inlägg av Magnutz »

Peral skrev:Eftersom du skriver om specifikt svenska företeelser så är du skönt att du gått över till modersmålet, som trots allt blir mer levande än när man skriver på främmande språk.


Det är sant - det är ju två svenska figurer! Men som skrivet ovan... PS... utan ritplatta blir det inge vidare kan jag säga.. får lov att bli en sån framöver. Nu ska jag bara! lära mig lite hur de olika grejerna funkar - ett äventyr i sig..

Hur använder jag "fill" för att göra bakgrunder osv... Google - här kommer jag...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: "Beard-Man & Friends" Några tecknade figurer + strip

Inlägg av Labrador Road 26 »

Magnutz skrev:
Peral skrev:Hur använder jag "fill" för att göra bakgrunder osv... Google - här kommer jag...

Du kan ställa känsligheten på färghinken sedan är det bara att klicka på lämplig yta så blir allt den färgen. Rinner den in på andra områden får du justera känsligheten och/eller se till att avgränsa utan hål som färgen kan färdas in igenom.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar