Emil Maxén Illustratör

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Labradoren- Jag målar i photoshop. Men jag gillar sättet olja, gouache och akvarell ger. Men att måla digitalt är så mycket flexiblare. Du kan ju tex. ändra formatet på bilden när som helst. Man måste dock tänka på att kalibrera skärmen riktigt så bilden faktiskt ser ut som på skärmen.

Jag eftersträvar en viss liknelse med traditionella medium som gouache och olja, så din fråga ser jag som en komplimang :)
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

I'm back!

Sedan sist: Blivit proffsig och fått fast jobb som illustratör och storyboardtecknare på Naive.se i Stockholm.
Blir numera tillsammans med min kompis Ludwig Sjöberg publicerad i Utopi(!) och mitt projekt om en dunderklumpen liknande
karaktär är närmare än någonsin att bli serie!

Jag har även skaffat mig en blogg: maxenart.tumblr.com som jag uppdaterar ofta.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vad är andra bilden uppifrån för något, killen som ser bitvis ut som en tysk militär från andra världskriget? Den där Kungen av rymden var snygg. Tredje nerifrån, killen med rutig skjorta ser nästan ut som en ung George Lucas, men det är någon annan antar jag. Grattis till jobbet också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av luckylök »

Läste din serie med Fuglesang i senaste Utopi och den var riktigt snyggt ritad. Men jag får säga att jag inte helt var med på noterna när det gällde storyn.... Annars de bilder vi ser här, grymt snygga. Fortsätt för allt i världen, och grattis till jobbet. :)
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Labrador Road 26 - Den unge George Lucas är jag! xD hahaha Soldaten är påhittad till mitt serieprojekt, den är inspirerad av förstavärldskrigssoldater. Tack så mycket!:D

Luckylök - Vad kul att du läst den! Storyn, jag vet. Den klipper väldigt hårt i handlingen och är bara trams egentligen. Fast bra trams i våran mening då!;) Svarta Jorden var min favorit i Utopi Nr 5. Jag kommer absolut att fortsätta posta här!

Har något läst Long John Silver? Jag är så otroligt sugen på den. Den måste vara helt fantastiskt snygg? http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=long+john+silver+xavier+dorison&title=long+john+silver+xavier+dorison&fromproduct=False
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Mithroth »

Maxen skrev:Har något läst Long John Silver? Jag är så otroligt sugen på den. Den måste vara helt fantastiskt snygg? http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=long+john+silver+xavier+dorison&title=long+john+silver+xavier+dorison&fromproduct=False


Har gått i Fantomen, tror att de har publicerat tre album där. Snyggt tecknat är det absolut, storyn tycker jag haltar lite ibland men klart läsvärd.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Good enough! Är mest ute efter dem pga. tecknaren som är så fruktansvärt bra!

http://www.lauffray.com/
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Maxen skrev:Good enough! Är mest ute efter dem pga. tecknaren som är så fruktansvärt bra!

http://www.lauffray.com/

Isåfall känns det nästan vettigt att köpa de franska originalen? De borde man kunna få tag på genom franska Amazon, Fnac eller något sådant, tycker jag. (Levererar till Sverige, dock med ganska högt porto.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Cadial »

Snygga saker. Det enda som inte funkar, i mina ogon, ar algen som nagon sorts Satan. Algar ar snalla och dumma, har inte samma ondskestatus som getter...
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av RioGrande »

Såg flera av Long John Silver-albumen på Franska bokhandeln/Språkbokhandeln idag...

Man kan mejla till dem. Och de kan skicka grejer med post....

http://sprakbokhandeln.se/franska7/franska.html
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Wakuran - Varför bör jag köpa dem på franska? Har de större album osv. osv.?
Cadial - Älgen funkar för mig. Har läst lite om älgar i folktro och mytologi. Älgfrode var en slags fornnordisk satyr men till skillnad från satyren var älgfroden en mycket mäktig och stark varelse, om man drack dennes blod fick man styrka som en älg. När romarna försökte erövra Germanien trodde de att älgar bodde uppe i träden och klättrade ner för att fånga och äta människor. På stenåldern dyrkade man älgen och granar, man tillochmed snidade stenyxor formade som älghuvuden. För mig är älgen mäktig och mystisk. En så stor varelse som kan röra sig likt ett spöke genom skogen. Sen kallas älgen skogens konung vilket jag också tycker är häftigt.
Rio Grande - Tack för tipset! Såg att Adlibris också hade dem väldigt billigt.
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Maxen skrev:Wakuran - Varför bör jag köpa dem på franska? Har de större album osv. osv.?

Nu såg jag att böckerna iaf finns utgivna på engelska, men annars ja, i Frankrike är albumen större med hårdare pärmar. I flera fall (t.ex. Green Manor) har Cinebook minskat serierna till närmare tidningsformat, också (även om det inte verkar vara fallet med Long John Silver).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Cadial »

Maxen skrev:Cadial - Älgen funkar för mig. Har läst lite om älgar i folktro och mytologi. Älgfrode var en slags fornnordisk satyr men till skillnad från satyren var älgfroden en mycket mäktig och stark varelse, om man drack dennes blod fick man styrka som en älg. När romarna försökte erövra Germanien trodde de att älgar bodde uppe i träden och klättrade ner för att fånga och äta människor. På stenåldern dyrkade man älgen och granar, man tillochmed snidade stenyxor formade som älghuvuden. För mig är älgen mäktig och mystisk. En så stor varelse som kan röra sig likt ett spöke genom skogen. Sen kallas älgen skogens konung vilket jag också tycker är häftigt.


Ok, det var en intressant lektion om algar!
Sjalv vaxte jag upp i ett algtatt omrade och ser dem mer som stora asnor med horn, som ar livsfarliga i trafiken. En gang forsokte jag gora reklam vid en multinationell grillfest och sa att The Elk is the King of the Forest, men rostades snabbt ner av en oldrickande pobelhop som konstaterade att The Lion is the King of &^%$# everything!
Tittar man pa Sverige, sa ar det kanske bara bjornen som kan tavla om titeln.
Men du kanske lyckas ge algen sin storhet tillbaka. [:)]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Wakuran- Ah! Definitivt intressant isof! Tack för tipset!
RioGrande - Hahaha sant! Påriktigt är de ju jätteåsnor med horn men ja, för mig är de mystiska och häftiga. Jag är också uppväxt kring älgar då farsan jagar. Kommer ihåg en gång när jag följde med till slaktgropen, den var vattenfylld och genom det grumliga vattnet såg jag ett älghuvud med blicken mot mig. Lite av den upplevelsen sitter i också.
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Lägger upp lite gammskit. Rolig skiss mest.
Bild

Någon som läst webbserien Forming btw? Helt underbar. Jag har länkat en sida på min blogg maxenart.tumblr.com
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Bild
Bild
Bild
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Bild
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Peral »

Alltså den är så svärord bra!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Punk's not dead!

Bilden ser ledigare ut än vanligt, men det funkar. Speciellt blåtonerna där i kassakön.

Festisflaskan(?) och ölburkarna är nog litet för små, bara...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Bild

gjorde klart den,
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Skriv svar