CAPTAIN SWEDEN - Ny svensk superhjälte!

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Re: CAPTAIN SWEDEN - Ny svensk superhjälte!

Inläggav Wakuran » ons 03 apr 2013, 21:30

Det låter litet som Gambit...

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » ons 03 apr 2013, 21:32

tfels skrev:Han kan kasta kronor! Låter som ett skämt, men kanske kan bearbetas till något seriöst.

För att spinna vidare på min medarbetares tema så kan han kasta mynt med olika styrka. Enkronor har en styrka, femmor en annan och sedan tiokronor ytterliigare en styrka

Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Mithroth » ons 03 apr 2013, 22:26

Varför inte göra något med riksregalierna: http://www.kungahuset.se/monarkin/kungl ... 00989.html

Bild
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » tor 04 apr 2013, 00:11

Det är en idé väl värd att låna!

Shadowwolf
Kontakt:

Inläggav Shadowwolf » tor 04 apr 2013, 11:54

Holy hand grenade!

Ett beprövat vapen med bevisad monsterdödande effekt. Annars, att ge honom en sabel ala Kalle XII vore kanske inte fel? Mer som symboliskt vapen än som faktisk bovdödare, kanske? Eller så kan han helt enkelt vara hur bra som helst på att använda den, likt Dare Devil eller Captain America. Pistol och svärd kan ju vara en värd kombination?

mikaelbergkvist
Near Mint

Inläggav mikaelbergkvist » tor 04 apr 2013, 11:58

En Daredevil batong är nog det som passar dräkten bäst. Eller helt enkelt en stav att bära på ryggen.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tor 04 apr 2013, 12:09

Hur kan man använda regalierna som vapen på ett okrystat (nåja...) sätt? Äpplet kan ju vara en foffbomb, skulle kronan kunna vara ett kastvapen, som en frisbee? Inte tillräckligt aerodynamisk?... [B)] Och nyckeln? En taser?

JörgenBerthage
Very Good
Kontakt:

Inläggav JörgenBerthage » tor 04 apr 2013, 12:34

Mithroth skrev:Varför inte göra något med riksregalierna: http://www.kungahuset.se/monarkin/kungl ... 00989.html

Bild

Jag tror Mithroth kan vara inne på ngt bra här! Kronan kan man skippa men en spira-inspirerad stav skulle kunna funka..

"äpplet" kopia till som ex ett kastvapen i stil med att kasta en baseboll eller liknande. Nyckeln..njaee... [B)] /JB

Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Mithroth » tor 04 apr 2013, 12:58

Jag tänkte mig också främst spiran som själva vapnet. Nyckeln kan vara en normalstor nyckel som öppnar alla lås, äpplet som nån granat, svärdet krympas ner till en kniv och kronan vete tusan vad man ska göra med [8)]

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tor 04 apr 2013, 13:09

Mithroth skrev:...och kronan vete tusan vad man ska göra med [8)]

Man... vecklar ut den till en vespa ...?

Shadowwolf
Kontakt:

Inläggav Shadowwolf » tor 04 apr 2013, 13:14

Det är ju helt klart någon form at apterad magnetisk laddning. Tänk bara att komma ut till din skurk-bil och hitta den där magnetklistrad på taket. Skräck. Sen BOOM.

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » fre 05 apr 2013, 17:53

Mithroth skrev:Jag tänkte mig också främst spiran som själva vapnet. Nyckeln kan vara en normalstor nyckel som öppnar alla lås, äpplet som nån granat, svärdet krympas ner till en kniv och kronan vete tusan vad man ska göra med [8)]

Kronan kan vara någon slags sätt att skicka ut hjärnvågor för att tvinga på motständarna sin vilja, att böja knä för regenten!

Shadowwolf
Kontakt:

Inläggav Shadowwolf » fre 05 apr 2013, 18:18

Peral skrev:
Mithroth skrev:Jag tänkte mig också främst spiran som själva vapnet. Nyckeln kan vara en normalstor nyckel som öppnar alla lås, äpplet som nån granat, svärdet krympas ner till en kniv och kronan vete tusan vad man ska göra med [8)]

Kronan kan vara någon slags sätt att skicka ut hjärnvågor för att tvinga på motständarna sin vilja, att böja knä för regenten!

Oooh, gillar't! Men då känns det som att han borde behöva ha den på sig, och det känns inte riktigt lika badass. Han skulle ju kunna ha den som motorhuvsprydnad, saftblandare eller dylikt också?

JörgenBerthage
Very Good
Kontakt:

Inläggav JörgenBerthage » sön 07 apr 2013, 11:27

Uppdatering -Design

Tanken med kronorna på stövlarna som alt. är att dom tillsammans bildar 3 kronor. Jag testade på handskarna först men det blev för kladdigt. Hope u like it.// Jörgen

Bild

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Inläggav larsa66 » sön 07 apr 2013, 11:39

JörgenBerthage skrev:Uppdatering -Design

Tanken med kronorna på stövlarna som alt. är att dom tillsammans bildar 3 kronor. Jag testade på handskarna först men det blev för kladdigt. Hope u like it.// Jörgen

Naä... Ska jag vara ärlig tycker jag att du skippar dom där kronorna, eller lägger dom som du gjorde från början. Är du säker på att det blir ett problem med det?
Du kanske kan göra dom lite annorlunda så att det inte är kronor men att man ändå associerar till dom.
Det vore ju annars en grej att lyfta serien... lite tjafs om upphovsrätten om "tre kronor". Är det inte hela Sveriges symbol kanske? Och borde därför inte en superhjälte som representerar Sverige få bära den?

Jag kan se rubrikerna framför mig. "Seriefans rasar mot hockeyförbundets beslut att stämma en ung serieskapare"

Jag skulle vara en av dom seriefansen :)

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » sön 07 apr 2013, 11:40

Nu börjar vi snacka! Ser klart bra ut! Mitt enda önskemål är att kronan på bröstet blir större så att det ser mäktigare ut.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » sön 07 apr 2013, 12:46

Jag tycker också det är bra nu, fast jag skulle vilja ha kronan på bröstet större och jag tycker faktiskt du kan skippa de på stövlarna. Färgmässigt är det en lagom mörk blå nyans nu tycker jag. Möjligen att det gula skulle vara aningen mörkare/starkare. Kroppsmässigt ser jag fortfarande gärna längre ben.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 07 apr 2013, 12:47

En tanke, du kan ju göra kronorna litet "Wolverine-inspirerade", och ha dem som "stövel-brätten" (eller vad det heter) istället... Kan bli mer subtilt...

(Jag skulle ju kunna försöka mig på med att rita en bild från fyra vinklar för att förtydliga...)

Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Mithroth » sön 07 apr 2013, 12:49

Mycket bättre [^]

Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine

Inläggav MagnusR » sön 07 apr 2013, 14:18

larsa66 skrev:Jag kan se rubrikerna framför mig. "Seriefans rasar mot hockeyförbundets beslut att stämma en ung serieskapare"

Tvärtom, hockeyförbundet var de första som fick ta bort symbolen när den blev lagskyddad. En period hade de texten "Tre kronor" som symbol för hockeylandslaget. Minns inte varför de fick rätt att använda kronsymbolen igen men riksarkivets formulering är "Tillståndsgivningen är mycket restriktiv".

/Magnus

Återgå till "Mina serier"