Mina teckningar

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Rosen »

He! [:)] När jag var som störst fan av skräckfilmer i övre tonåren brukade jag föreställa mig galna mördare som höll till i trakterna utanför Ånäset. (Det finns ju rätt mycket mer eller mindre övergivna gamla gårdar utanför byarna, och svala sensommarkvällar skapar Hertsångersån ofta tjock dimma som väller ut över landskapet.)

En slasher i västerbottnisk 1800-talsmiljö låter som ett klart användbart koncept.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Instämmer.

Sen minns man spökhistorierna dom berättade, dom gamla...

Jag hade en super8 kamera och jag och några kompisar gjorde en film med figuren här i huvudrollen.
Vi spelade in den i en övergiven bagarstuga....

Scenerna och miljöerna finns här :)
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

Larsa66... nog finns det MANUS, om du vill ha! Men de är så läskiga att du inte vågar teckna dem... :)

///

Förresten skulle DET kunna bli ett härligt skräckmanus: en serietecknare som tecknar en så läskig figur att han dör av chocken när han tittar på sitt eget verk...
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

RioGrande skrev:Larsa66... nog finns det MANUS, om du vill ha! Men de är så läskiga att du inte vågar teckna dem... :)

///

Förresten skulle DET kunna bli ett härligt skräckmanus: en serietecknare som tecknar en så läskig figur att han dör av chocken när han tittar på sitt eget verk...


Du har skräckseriemanus...som jag kan få teckna?
Skicka det bara :)
Men inte så långa skrev jag 10 sidor...men om du har nåt på 4 sidor kan vi börja med det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Förresten skulle DET kunna bli ett härligt skräckmanus: en serietecknare som tecknar en så läskig figur att han dör av chocken när han tittar på sitt eget verk...

Låter som Lena the Hyena.

Bild
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Ja så har jag då gett mig på färgläggning även jag.

Efter en föreläsning jag hade i somras, om min serie Gustapärsa kom en äldre farbror och köpte boken.

Han ringde sedan någon vecka senare och berättade att han skrivit en bok om sin tid som sjöman på 50-talet. Han ville nu göra en bok av denna berättelse och frågade om hjälp.
Jag berättade hur jag gått tillväga med tryckeriet och PDF-filer som jag fick ta hjälp för att skapa. Han frågade om jag kunde göra ett omslag till boken och detta är resultatet.
Framsidan...Även baksidan skall jag ta.

Jag är öppen för synpunkter och råd. Detta är den första färgbeställning jag gör.


Bild
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Mina teckningar

Inlägg av mikaelbergkvist »

Mitt enda frågetecken är vågorna. Annars får jag en skön Tintin-album feel av det.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

mikaelbergkvist skrev:Mitt enda frågetecken är vågorna. Annars får jag en skön Tintin-album feel av det.


Ja dom där förbaskade vågorna... :/ Jag borde lägga ner lite jobb och studera dom. Men inte just för den här bilden...framöver.
Även i svartvitt får jag inte till vatten och hav som jag vill riktigt.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av tfels »

Om bilden beskärs finns risken att logon också beskärs eftersom den är så högt upp. Annars har bilden en lätt äventyrlig atmosfär över sig. Fin!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

tfels skrev:Om bilden beskärs finns risken att logon också beskärs eftersom den är så högt upp. Annars har bilden en lätt äventyrlig atmosfär över sig. Fin!


Det är sant...Man skulle kunna flytta ner Rubriken något. Tack Thomas
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Isegrim »

Vågorna ser bra ut, kanske lite skissartade. Men formen de bildar ser ut som lätt bris över viken, vilket är ett gott betyg. Har du provat att göra dem till ytor/former?
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Och jag undrar om inte baten ar lite for vit? Skulle baten uttryckligen vara vit, eller har du frihet dar? Det atmosfariska perspektivet fungerar bra, men jag tror att baten och hela bilden skulle vinna pa att fargas...rod?
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Och jag undrar om inte baten ar lite for vit? Skulle baten uttryckligen vara vit, eller har du frihet dar? Det atmosfariska perspektivet fungerar bra, men jag tror att baten och hela bilden skulle vinna pa att fargas...rod?
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Isegrim »

Vit känns nog mer realistiskt.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Kompositionen är bra. men det känns litet grann som färgläggningen är en efterkonstruktion. Annars borde man kanske gå ännu mer åt Tintin/ Ligne Claire-hållet med starkare konturer och så.

Fyll åtminstone i vågskummet med vitt, om du inte har tid att studera vågor nu, kan du åtminstone sno stilen från folk som kan dem, som Hergé, Hal Foster, Carl Barks etc ...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Vit ar Stena LIne-farg, men har ser det ut som ett transportfartyg. Aldrig vitt!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Har Ivan Nilsson gett några direktiv angående båten osv?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Mina teckningar

Inlägg av Sir-L »

Jag gillar den skarpt. Kan hålla med om att vågorna behöver lite mer arbete, släng på lite vitt skum:-)
Men behåll förbövelen båten vit, det ger det hela den extra charmen - lite Corto över det hela.

Dessutom undrar jag hur och var man kan få tag på ett ex, verkar intressant läsning.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Isegrim »

Sir-L skrev:Jag gillar den skarpt. Kan hålla med om att vågorna behöver lite mer arbete, släng på lite vitt skum:-)
Men behåll förbövelen båten vit, det ger det hela den extra charmen - lite Corto över det hela.


Håller med, dessutom vill man aldrig ha rött mot blått på en bokframsida.

Bild Snabbtest (har alltså bara fyllt i vad som redan finns där).
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

Nja, det svart ser ut som skuggor/speglingar från en kaj eller ett annat fartyg (som man inte ser), det förtar lite av havets storlek.
Vissa gamla rostiga skorvar var ju helt roströda. Men KAN DET VERKLIGEN stämma att fraktfartyg aldrig var vita? Vilka var båtar vita då? Fritidsbåtar? Örlogsfartyg? // Jag röstar också för att Larsa behåller bilden som den är...
Skriv svar