Mina teckningar

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

Personligen tycker jag att du ska gå på Perals linje. Göra exakt som han... [;)] (Hans album kostade en lapp på byrån)

////

Lawless var bra. Kan vara ett bra riktmärke att hålla sig till ... upplägget har ju annars lätt för att bli "Åsa-Nisse" också. Och det vore ju lite synd.

////

Förresten borde väl din egen kommun, eller ditt eget landsting, kunna bidra med pengar! Stödja lokal kultur och historia! Det är ju bara en struntsumma för dem.... De håller säkert redan på och pumpar in miljoner i någon hopplös Norrlandsteater.... [:(]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Tack för omruskningen sirL, och tipset till en inspirerande film.

Jag hoppas jag inte gör RioGrande besviken men kärnan i berättelsen om Åsa-nisse gillar jag fortfarande. Det fanns ju fler såna där gubbar(Bäcka Marcus mm.) Den tiden och miljön har något anarkistiskt över sig som jag gillar. Jag har dock aldrig gillat filmerna och den senaste blev jag otroligt besviken på. Jag trodde, att när man hade så starka skådespelare som Kjell Bergkvist och Robert Gustafsson skulle man ha ett bra manus också.

Jag ska snacka med kommunen. Det är ju ett bra tips.

det är bra att Peral gjort grovjobbet så man har nån att fråga. Att få ut den till pressbyråerna känns inte så viktigt. Men är det inte så krångligt , varför inte. Du har inte skrivit nån handbok peral? tips och varningar för fallgropar.

ISBN nr vad tusan är det och varför ska man ha det? Kostar det?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

ISBN (International Serial Book Number) är en internationell standard för att registrera böcker. Du kan se numret tillsammans med streckkoden på böcker släppt i modern tid.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

Rosenius (Birger Barbaren) och Bergkvist (Marc Saunders) matade också ut sina saker via samma kanaler som Perals använde. Rosenius hade i och för sig stöd av Fenix (om jag inte minns fel). Men Rosenius och Perals produkter blev ganska lika varandra. Fick samma pris också (99).

Har svårt för Åsa-Nisse (älskade den som barn, när Bengt Linder skrev och det var tokiga uppfinningar hela tiden!). Men jag har stor respekt för Gösta Gummesson som tecknare. (Han gjorde f.ö. även en viktig insats på viktiga viktiga Pellefant!)

Cederholm drog långt åt det tyskistiska hållet, var en period till och med i SS! Faktum är att en serie om Cederholm liv skulle bli en mycket intressantare serie än Åsa-Nisse!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Mithroth »

Jag vet inte hur mycket du har varit i kontakt med andra tidningar men jag tror att serien kan vara intressant även i lokaltidningar i resten av landet. Eller i lite större publikationer som t.e.x. "Land"
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Mithroth skrev:Jag vet inte hur mycket du har varit i kontakt med andra tidningar men jag tror att serien kan vara intressant även i lokaltidningar i resten av landet. Eller i lite större publikationer som t.e.x. "Land"


Jag har inte pratat med någon annan tidning. Medvetet för jag visste ju inte om det skulle bli pannkaka av allt.
"Land" är en tidning jag tänkt på. Jag kanske ska ta tag i det där också. Det fanns ju en anledning till att jag översatte replikerna från burträskmål till nån slags "bondsvenska".

Nu när du är på tråden. Jag skulle vilja fixa till bildlänkarna i början på trådarna, både denna och "historien om Gustapärsa"
När jag lade ut dom länkade jag från facebook, men det funkade bara ett tag.
Sedan öppnade jag ett konto på tumblr som funkade. Därifrån länkar jag nu.

Jag tänkte om jag lägger ut bilderna på tumblr och sedan skickar länkarna till dig, eller någon annan. Kan ni byta ut dom då?
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Mithroth »

larsa66 skrev:Nu när du är på tråden. Jag skulle vilja fixa till bildlänkarna i början på trådarna, både denna och "historien om Gustapärsa"
När jag lade ut dom länkade jag från facebook, men det funkade bara ett tag.
Sedan öppnade jag ett konto på tumblr som funkade. Därifrån länkar jag nu.

Jag tänkte om jag lägger ut bilderna på tumblr och sedan skickar länkarna till dig, eller någon annan. Kan ni byta ut dom då?


Absolut, bara skicka länkar så fixar jag det.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

larsa66 skrev:Tack för omruskningen sirL, och tipset till en inspirerande film.

Jag hoppas jag inte gör RioGrande besviken men kärnan i berättelsen om Åsa-nisse gillar jag fortfarande. Det fanns ju fler såna där gubbar(Bäcka Marcus mm.) Den tiden och miljön har något anarkistiskt över sig som jag gillar. Jag har dock aldrig gillat filmerna och den senaste blev jag otroligt besviken på. Jag trodde, att när man hade så starka skådespelare som Kjell Bergkvist och Robert Gustafsson skulle man ha ett bra manus också.

Jag ska snacka med kommunen. Det är ju ett bra tips.

det är bra att Peral gjort grovjobbet så man har nån att fråga. Att få ut den till pressbyråerna känns inte så viktigt. Men är det inte så krångligt , varför inte. Du har inte skrivit nån handbok peral? tips och varningar för fallgropar.

ISBN nr vad tusan är det och varför ska man ha det? Kostar det?


Jag hjälper gärna till om du vill ha hjälp!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Jag har blivit tillfrågad om att illustrera en julnovell till tidningen i år också :)

Nu tar jag fram stålstiftet och penseln.

Bild
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

nästan klart

Bild
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Stamningsfullt!
Vad haller hon i handen; namninsamling for Radda Barnen?
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Hälges julalbum. Ska få till titlarna på den och dom andra böckerna sen
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Ah, jultidningar; det skulle jag ha listat ut! Varfor Halge; norrlanningar haller ihop?
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Den var nämnd i texten. Själv beställde jag en whiskeybok av nån anledning :/
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Men jultidningsförsäljare brukar väl inte ha med sig provexemplar av albumen?... [;)]

Nå, jag skyller på författaren...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:Men jultidningsförsäljare brukar väl inte ha med sig provexemplar av albumen?... [;)]

Nå, jag skyller på författaren...


Vem sa att det var fösäljningstillfället? Dom beställda tidningarna brukar ju överlämnas personligt också.
Snart har jag berättat hela novellen :D
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

En gammal demon från min ungdom har återvänt. Jag vet inte om det blir något men stålstift och pensel är en njutning att jobba med då man får till det. Och doften av tuschet sen ... ah

Bild
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Snygg demon! Jag identifierar direct ett problem, som jag standigt ligger I krig med nar jag tuschar over stora ytor. Det opaka riskerar att fortsatta vara sa vid tryck. Vad man vill ha ar ju egentligen Asa Grennvall-svart, garanterat superbra svart tryck a la Optimal!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Ja papperet var inte av bästa kvalitén heller, det blev lite vågigt efter ett tag, lite svårt att få till finnishlinjerna på slutet.
Ska man använda akvarell papper kanske?
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina teckningar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Strathmore Series 300 Bristol Board funkar nog i alla väder och med olika kläder. :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Skriv svar