Tôrparkusiner

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
RetepNoslack
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 06 mar 2005, 23:50
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av RetepNoslack »

Ja, det har jag sett honom göra. Så det är absolut inget unikt. Det har jag, heller, inte trott. *skratt*
Vill någon beställa ett nummer utav "Noslack-Journalen", så kan han eller hon skicka ett s.k. PM till mej, här på forumsidan.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av Wakuran »

Och så brukar man ha det i göteborgska också, som i "gôtt mos" och Joakim Lindengrens olika serier.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av Grumme »

Tänkte spontant på Lena Ackebo när jag såg teckningarna. Har hon möjligtvis varit en inspirationskälla?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av Wakuran »

Den där feministen ser ju väldigt Ackebo-artad ut. Hon brukar ha med någon hemslöjdsaktivist med snarlikt utseende...
Användarvisningsbild
RetepNoslack
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 06 mar 2005, 23:50
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av RetepNoslack »

Nja, inte direkt. Jag känner ju till Lena Ackebo, förstås, men jag har inte läst så JÄTTEMYCKET utav henne. Jag tror snarare jag utmejslade figuren efter en "rödstrumpa", som jag sett i någon serie utav Åke Forsmark. Jag tror en utav Claes Erikssons gestaltningar i "Gladpacks" debattsoffa låg i bakhuvudet på mej, också.

http://turderland.addespropaganda.com/m ... lighet.jpg
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av Peral »

Jag tror att du också fått inspiration av din avatar, Li´l Abner med tanke på språk och val av hjältinna!
Användarvisningsbild
RetepNoslack
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 06 mar 2005, 23:50
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av RetepNoslack »

Jo, "Knallhatten" var en rolig serie. I den mån jag har läst den. Otroligt många härliga karaktärer, släktingar, goda vänner, fiender och andra varianter. Jag minns särskilt ett avsnitt, där familjen hade skaffat sig en "tavisions-apparat", där man kunde hoppa in i bildrutan och ställa till med en massa saker. [:o)]

Bild

Bild

Bild

Beträffande hemsidan i början utav den här tråden (Den slogs ihop med en nystartad), så har inte den hemsidan varit uppdaterad på år och dar. Anledningen till detta är, att jag hade alla filer på en gammal dator och denna gamla dator gick sönder...Poff!! Filerna borta.
Användarvisningsbild
RetepNoslack
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 06 mar 2005, 23:50
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av RetepNoslack »

Bild

Tôrparkusiner medverkar i varje nummer utav "tidskriften" "NOSLACK-JOURNALEN".

viewtopic.php?f=59&t=5285&p=164561#p164561
Användarvisningsbild
RetepNoslack
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 06 mar 2005, 23:50
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Tôrparkusiner

Inlägg av RetepNoslack »

Här kommer några sidor till utav "Tôrparkusiner".


Bild

Bild

Bild

[img][http://ladda-upp.se/files/2014/b118089.jpg/img]

Bild

Bild
Skriv svar