Förslag på ändringar i katalogen

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Som sagt sammarbetar jag inte med människor som tror att de kan trampa på andra bara för att få sin vilja fram eller bara för att visa sin "makt". Jag har moral i kroppen och ett samvete som jag inte vill smutsa ner. Dessutom kan jag ärligt tillägga (detta lär inte förvåna dig) att jag inte litar på dig. Det verkar som om det är fler än jag som tänker så, därav inget sammarbete. Jag hoppas att inte enbart samlarna förstår detta, utan alla som är "inblandad". Ännu en gång ber jag om ursäkt för allt bråk som började i Januari-Februari. Det var inte tänkt såhär.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jag lämnar sista ordet till dig Thomas. "Som alla vet" vet nog de flest var du står och vad du vill och vad du gjort.

Jag tycket för övrigt synd om dig ett tag eftersom du ständigt måste hävda dig själv, men nu börjar jag tröttna. [B)]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Looding"]

Jag tycket för övrigt synd om dig ett tag eftersom du ständigt måste hävda dig själv
[/quote]
Ja, jag håller med.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Thomas E"]

[quote="Admin"]

[quote="Looding"]

Jag tycket för övrigt synd om dig ett tag eftersom du ständigt måste hävda dig själv
[/quote]
Ja, jag håller med.
[/quote]
Nej, det är samlarna det är synd om. Jag är den enda som har en tryckt komplett och uppdaterad seriekatalog, den ligger på mitt skrivbord (kopia av webb-guiden). Synd att ingen vill leka med mig.

[/quote]

Ytterligare en gång hävdar du dig själv [B)]

"Leka" är precis vad du gör. Speciellt i dina inlägg. Många av dem är på sandlådenivå (därav alla dina raderade inlägg och jag inte skulle bli förvånad om du gör även så i denna tråd senare). Att du inte kan förstå att det är dig och din förbannade attityd som ingen vill beblanda sig med. Du sa/skrev själv när vi (seriekatalogen.se) drog igång att många på vår tacklista aldrig ville sammarbeta med dig fast du kontaktat dem. Ingen tycker att det är konstigt, INGEN, utom du själv. Försök ändra inställning och kliv ner från dina höga hästar så kanske någon vill "leka", men det kanske redan är för sent för dig. Det finns få som inte ännu tappat förtroendet för dig.

Mycket tydligare kan jag inte vara.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Utan vinning? [B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Thomas E"]

Det finns inte en krona att tjäna på en seriekatalog. Vilket är orsaken till att seriekatalogen.se och den tryckta Seriekatalogen (kommer att) segas ut i åratal. Däremot är vi många som tjänat pengar på ATT Alvglans gjort katalogen, det tackar vi för. På samma sätt som många tjänar pengar på webb-guiden. Men tyvärr inte producenten.

[/quote]
Även om du inte kommer att erkänna det, så tror jag visst att du har tjänat pengar på din guide då den har lockat folk till din hemsida. Fliken bredvid heter ju serier till salu.
Är det vikande försäljningssiffror som får dig att skriva alla dessa otrevliga inlägg ?
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Inlägg av s4. »

Tror att alla på detta forum är intresserade av att se en fin och fungerande guide innehållande alla serier utgivna i sverige komplett med bilder och riktpriser.
Både seriesams guide och serieguden är bra guider, tänk vad bra de skulle bli om de sammarbetade.
Jag vet inte vad konflikten handlar om och jag väljer inte heller sida.
Men tänk tanken att alla eldsjälar skulle jobba tillsamans i stället för var och en för sig, vad bra det skulle bli.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="lennon"]
Även om du inte kommer att erkänna det, så tror jag visst att du har tjänat pengar på din guide då den har lockat folk till din hemsida. Fliken bredvid heter ju serier till salu.
Är det vikande försäljningssiffror som får dig att skriva alla dessa otrevliga inlägg ?
[/quote]

Tack Lennon
Äntligen någon mer som har genomskådat inläggen från TE.

Eftersom många medlemmar här länkar till forumet så upptäcker många besökare att det finns en seriekatalog under arbete på forumet med. Och att den har den mest komplett Fantomenlistan med bilagor T.ex och att det kommer fler och fler titlar med mycket kompletta medföljande bilagor. Att söka sig då till Te:s katalog ?? Klart som korvspad att Te måste försöka slänga dynga över oss som jobbar med detta för att locka kunderna tillbaka.


Därför ska jag rikta ett STORT TACK till dom som har hjälpt oss som jobbar med att sammanställa allt detta och mera listor behövs och uppgifter om allt möjligt. Utan ER hade det varit fortfarande fel både härochdär ÄN.

Jag har ett vist samarbete med många andra som även jobbar med Jensens katalog. Lite ge/ta utav varandra, det måste man kunna ha över gränserna (om man ska uttrycka det så). Jag/dom jämför listor när man är osäker på någon bilaga,eller diffust nr. Vist finns det ett samarbete mellan oss samlare/katalogdårar och Jensen, det är större än du tror TE (även om det är indirekt).

Sen att du kommer dragande med kopiering av DIN katalog?
Säger bara SKITSNACK.
Dom som hjälpt dig att sammanställa DIN katalog, Vad tycker dom om ditt tjaffs här??
För du brukar skriva "Vi köper mm"
Vilka är Vi??
Du och Steele?? Eftersom du verkar ha filialen kvar i Sthlm (om man läser om köp av större samlingar i DIN katalog).

Låt oss hålla på med detta "Meningslösa" arbete i dina ögon utan att tjaffsa om stöld/kopieringar och Fan och hans moster.


Detta är ENDA INLÄGGET DU FÅR AV MIG I DENNA AVDELNING. Jag är så J...A trött på dig och ditt Tjaffsande om skitsaker, så jag går och lägger mig.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Är Jensen verkligen på G med en katalog snart, tro?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Kung Orne I"]

Är Jensen verkligen på G med en katalog snart, tro?
[/quote]

Ja, Det kommer nog ett meddelande från han när den är klar att släppas. Allt tar sin tid.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Du kanske ska höra dig för med Fantomensamlarna först, innan du börjar nämna namn. Det är nämligen därifrån vi har fått priserna och bättre källor finns inte.
Bara för säkerhets skull en jämförande lista mellan www.seriekatalogen.se (först), som fantomensamlarna bidragit till, granskat och "godkänt", och webb-guidens priser för fantomen i G:

FANTOMEN
50:1 1000 1500
50:2 150 300
50:3 120 250
50:6 200 500
51:1 60 100
51:2 15 50
52:1 15 50
53:1 15 50
54:1 15 50
55:1 20 50
56:1 20 50
57:1 20 50
58:1 20 50
59:1 20 50
60:1 150 250
61:1 150 200

Som alla kan se så är de olika katalogerna mycket svåra att skilja åt [?]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Thomas E tar bara upp likheterna, inte olikheterna. Det är som att Saab skulle beskylla Volvo för att ha kopierat deras koncept eftersom även Volvos bilar har ratt och fyra hjul.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Det känns som den här diskussionen kan fotsätta i evighet till ingen nytta. Dags att dra streck i debatten?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Var det inte frågan om att vi hade kopierat din sida nyss? Du hoppar mellan ämnena när det inte passar dig och dina tankar och istllet för att svara på enkla frågor ställer du motfrågor om någit helt annat. Som sagt så är det experter på området som vi har konsulterat och om EN akution på tradera sticker iväg innebär det, som du själv så många gånger påpekat, inte att den är värd det utan det är troligare en fråga om att några börjat slåss om den.

Gå gärna tillbaka i tråden och svara konkret på de enkla frågor som forummedlemmarna ställt och visa din välvilja.

EDIT: Faktum är att NM-värdena är, enligt oss, en aning för låga och vi kommer att höja många i just NM så småningom.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote]Alla frågor till mig i denna tråd är OT. Jag föreslår att vi håller oss till "Förslag på ändringar i katalogen".

Vad ska en handlare betala in för Fantomen 1950-talet i GD? 3 kr? Vad får han som mest ut av samlarna? 15 kr? Eller är katalogpriserna fel?

Kan en handlare använda seriekatalogen.se som argument för att köpa in GD för 3 kr av en ovetande säljare och sedan sälja för 40 kr? En bra ide faktiskt.[/quote]

Möjligen OT men vad tycker andra medlemmar? Är frågorna ointressanta? Om vi skulle starta en ny tåd och ställde samma frågor där skulle svaren komma då?


Bara det att du inte svarar på frågorna är fånigt och ger lite tveksamma vibbar från din sida. Sandlådenivå igen.
Sorgligt Thomas...
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Thomas E"]

Alla frågor till mig i denna tråd är OT.
[/quote]

Alla frågor till dig är OT oavsett ämne.
Du kommer att få ännu mindre "lekkamrater".

Nu blev det lite OT, Men det står jag för.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Looding"]

Du hoppar mellan ämnena när det inte passar dig och dina tankar och istllet för att svara på enkla frågor ställer du motfrågor om någit helt annat.
[/quote]
Avledande manövrar. Ett standardknep inom retoriken när man egentligen inte har några bra svar men inte heller känner för att avslöja att man inte har några bra svar. Då kan man slänga in en motfråga, gärna om något helt annat. Politiker brukar göra så i debatter, de får en fråga och svarar sen långt och omständligt på något helt annat alternativt ställer en motfråga. I slutändan så har inget av värde sagts och den verkliga frågan är fortfarande obesvarad.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]


Och nu börjar det riktigt roliga. Det är nämligen bara de identiska NM-priserna som är "bra" i seriekatalogen.se. Fantomen 1952-54 GOOD 15 kr?! Det betalar jag IN. Vad betalar admin in, 3 kr? De säljer oavbrutet för 40 kr/st på min hemsida. Jag har sett GD-ex gå för 150 kr på tradera. 20 kr Fantomen 1/59 GD, jisses... Alverfolket 1 GD 50 kr? Jag betalar 100 kr IN. Har den någonsin gått under 250 kr på tradera?

seriekatalogen.se vänder sig till en extrem elit av NM-samlare. Alla NM-priser är för höga och alla GD-priser är på tok för låga.
[/quote]
Du värderar själv Kalle 1/48 till 250.000 kr guiden. Hur många sådana har du sålt?
Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

Hoppsan det flyter upp mycket skit till ytan om både det ena och andra!!Debatten om kopiering eller inte kan jag säga att Buster är
inte kopierad från webguiden.Jag gav seriekatalogen ett förslag på
värdering.Värderingen är grundad på många års erfarenhet köp och
försäljning av Buster.
Ps.Jag börjar bli gammal!!!
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Bra exempel på avledande manöver. Ge mig en i NM så säljer jag den direkt för 250k.
[/quote]
Jaså, du har plockat bort Matuska-exet från din salulista nu? Den har du utan framgång försökt kränga för just 250.000 kr i ett drygt år nu. Du skaffade till och med gratisreklam genom Kvällspostens (Expressens?) webb-TV i vintras/våras. [;)]
Låst