Förslag på ändringar i katalogen

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Shiverbones skrev:
Verkar vara ett strålande förslag på ändring!

Tackar! [8D]

Edit: Det vore även trevligt om titlarna låg på samma lodräta linje. Ytterligare en kolumn kanske?



Du menar såhär: http://people.kth.se/~kaj/blueberry-ex2.html ?

Tja, kanske det ... Fast det är ju inte alla serier som är så begripligt numrerade, så det kanske riskerar att bli underligt i vissa fall?
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

rkaj:
Jag tog till mig ditt förslag och har nu på morgonen tagit bort den övre onödiga tabellen och satt samman titel och skickinformationen med den nedre tabellen. Jag skippade dock hooverfunktionen eftersom jag inte såg någon vits med denna då varannat fält redan är skuggat.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Admin skrev:
Jag tog till mig ditt förslag och har nu på morgonen tagit bort den övre onödiga tabellen och satt samman titel och skickinformationen med den nedre tabellen.


Grejt, det ser bra ut! Även om själva htmlkoden fortfarande är lite grötig ... Det där med hover är optional ...
Användarvisningsbild
Korngold
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 27 jan 2008, 18:28
Ort: Sverige

Inlägg av Korngold »

Bland "Jag-böckerna" saknas "Farbror Joakim, kronan på verket", tryckt 1993
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Korngold skrev:
Bland "Jag-böckerna" saknas "Farbror Joakim, kronan på verket", tryckt 1993


Tack för påpekandet. Ser att det har ramlat bort några till med, men det kommer att justeras under dag.
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 18:40
Ort: Saint Lucia
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Borde inte värden vara högerställda istället för centrerade?
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Jocke skrev:
Borde inte värden vara högerställda istället för centrerade?


Jo, det tycker jag också ([url="http://people.kth.se/~kaj/blueberry-ex2.html"]det är de i mitt markupexempel[/url]).
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Johan & Pellevin 1-8 i Carlsen Comics-utgåvan står bara i 50 kr i NM. Jag har idag köpt 4:an och 5:an för 80 kr styck. Jag uppfattar dom som mycket svåra i toppskick och värdet på dessa i NM-skick (och kanske även VF) borde väl höjas? Eller är det jag som gör dåliga affärer?
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Anders1 skrev:
Johan & Pellevin 1-8 i Carlsen Comics-utgåvan står bara i 50 kr i NM. Jag har idag köpt 4:an och 5:an för 80 kr styck. Jag uppfattar dom som mycket svåra i toppskick och värdet på dessa i NM-skick (och kanske även VF) borde väl höjas?

Tyvärr är det inte många fler än du och jag som samlar på dessa.
Därav det låga priset. [:I]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

ellingen skrev:
Anders1 skrev:
Johan & Pellevin 1-8 i Carlsen Comics-utgåvan står bara i 50 kr i NM. Jag har idag köpt 4:an och 5:an för 80 kr styck. Jag uppfattar dom som mycket svåra i toppskick och värdet på dessa i NM-skick (och kanske även VF) borde väl höjas?

Tyvärr är det inte många fler än du och jag som samlar på dessa.
Därav det låga priset. [:I]



Jo, det hade varit trevligt om fler intresserade sig för dessa seriealbum.

Coeckelbergs är äldre och skörare, men är det verkligen fler som intresserar sig för Coeckelberg-utgåvorna än Carlsen Comics? 300 - 50 känns som en väldigt stor skillnad. Särskilt för mig som tycker att Carlsen har högre nostalgivärde och är roligare. Jag hade nog inte värderat Coeckelbergs mer än ca 150% högre än CC i alla fall.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Anders1 skrev:
ellingen skrev:
Anders1 skrev:
Johan & Pellevin 1-8 i Carlsen Comics-utgåvan står bara i 50 kr i NM. Jag har idag köpt 4:an och 5:an för 80 kr styck. Jag uppfattar dom som mycket svåra i toppskick och värdet på dessa i NM-skick (och kanske även VF) borde väl höjas?

Tyvärr är det inte många fler än du och jag som samlar på dessa.
Därav det låga priset. [:I]



Jo, det hade varit trevligt om fler intresserade sig för dessa seriealbum.

Coeckelbergs är äldre och skörare, men är det verkligen fler som intresserar sig för Coeckelberg-utgåvorna än Carlsen Comics? 300 - 50 känns som en väldigt stor skillnad. Särskilt för mig som tycker att Carlsen har högre nostalgivärde och är roligare. Jag hade nog inte värderat Coeckelbergs mer än ca 150% högre än CC i alla fall.
Coeckelberghs är väldigt svåra i toppskick pga av de obehandlade omslagen. Jag tycker nog skillnaden är befogad.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Thomas E skrev:
Kan man säga att er katalog är en slags konsumentupplysning, "Lucky Luke i NM är så svåra att de BORDE kosta 150 kr/st". Själv har jag aldrig någonsin fått mer än 50 kr/st för nr 22-58 i mint.

Betalar seriebutiken in 30% av era egna katalogpriser? Om inte, varför inte?



Enligt din katalog är dom ju inte värda nånting... [B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Brasken
Good
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 31 maj 2005, 11:15

Inlägg av Brasken »

Jag har inte uttalat mig i debatten tidigare eftersom den till stora delar är ointressant för mig men jag tycker att magsurheten från dig Tomas nu börjar gå överstyr. Skärp dig. Det är sandlådenivå på dina inlägg här.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Inlägg av germund »

Det verkar saknas en mängd böcker i listan över de inbundna volymerna av "Lucky Luke". 2006 och 2007 saknas, volym "2003-2007" ska väl vara 2008.
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

Brasken skrev:
Jag har inte uttalat mig i debatten tidigare eftersom den till stora delar är ointressant för mig men jag tycker att magsurheten från dig Tomas nu börjar gå överstyr. Skärp dig. Det är sandlådenivå på dina inlägg här.

Dock kvarstår frågan om Lycky Lukes priser. Just nu är de helt åt skogen orimliga. Har aldrig sett sånna priser vare sig på tradera eller i butik, oavsett om det råkar vara nya orörda exemplar. Så TE har faktiskt en poäng i att som det är nu reflekterar dessa priser inte verkligheten.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

OnionMan skrev:

Dock kvarstår frågan om Lycky Lukes priser. Just nu är de helt åt skogen orimliga. Har aldrig sett sånna priser vare sig på tradera eller i butik, oavsett om det råkar vara nya orörda exemplar.

Just därför finns denna tråden. Era reflektioner är viktiga, all information emottages tacksamt.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Denna info som man kan läsa om Serie-Paraden tycker jag är felaktig:
Anm 1: Tidningen bytte 2006 namn till Kalle och Hobbe

Serie-Paraden och Kalle och Hobbe var ju två helt olika tidningar:
Anledning 1: Serieparaden innehöll en mängd olika serier, K och H bara just K och H i början och fr.o.m. nr 2 Robotman.
Anledning 2: Det var två olika förlag som gav ut S-P och K och H.
Anledning 3: S-P var en 52-sidig tidning utan limmad rygg och K och H en 68-sidig med limmad rygg.

Tack för en jättebra guide i övrigt[:)]
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

ERIK S skrev:
Denna info som man kan läsa om Serie-Paraden tycker jag är felaktig:
Anm 1: Tidningen bytte 2006 namn till Kalle och Hobbe

Serie-Paraden och Kalle och Hobbe var ju två helt olika tidningar:
Anledning 1: Serieparaden innehöll en mängd olika serier, K och H bara just K och H i början och fr.o.m. nr 2 Robotman.
Anledning 2: Det var två olika förlag som gav ut S-P och K och H.
Anledning 3: S-P var en 52-sidig tidning utan limmad rygg och K och H en 68-sidig med limmad rygg.

Tack för en jättebra guide i övrigt[:)]

Det har du helt rätt i. Då stryker vi det. Tack för tipset. [:)]
Användarvisningsbild
SonGoku
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 28 nov 2007, 17:17
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av SonGoku »

Jag undrar varför Isterix ligger som ett eget album är inte det en serie i Parodi?
Kolla på http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=parodi

En sak till, jag kollade på Spirou Album och hittade inte Ur Spår!
Det albumet innehåller Spirou, Nick och Gaston.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

SonGoku skrev:
Jag undrar varför Isterix ligger som ett eget album är inte det en serie i Parodi?
Kolla på http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=parodi

Bra tanke. Vi har inte kommit till Parodi-albumen än, Isterix fick jag inskickat via mailen så den lades upp sålänge. När hela Parodiserien kommer upp så försvinner Isterix som egen titel.

En aning omständigt förfarande, jag vet... [8D]


SonGoku skrev:
En sak till, jag kollade på Spirou Album och hittade inte Ur Spår!
Det albumet innehåller Spirou, Nick och Gaston.

Ja, den diskussionen har vi haft och kommit fram till att det egentligen borde vara en egen kategori eftersom både Spirou och Gaston förekommer. Vi har dock inte kommit längre än till att diskutera saken. Än, åtminstone. Ur spår kommer upp det också vad det lider...
Låst