Cobolt Förlags utgivning

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av captainknut »

Angel Wings på svenska innan de kommit ut på engelska. Så trevligt, då slipper jag köpa de franska albumen.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av trimble »

En mycket trevlig läsupplevelse, Hugault kan verkligen teckna Pin-upor och flygplan.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Mithroth »

Cobolt har också bokrea, 20% på alla böcker. Ange koden: REA.
Rean gäller fram till midnatt på söndag.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Sandblaster »

Noterade att Bokus har uppdaterat kommande titlar från Cobolt Förlag. En del överraskningar där :) http://www.bokus.com/cgi-bin/product_se ... month_desc
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av BoJustBo »

Orbital!!!
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av zlv »

Ser mera kommande utgivningar hos online butikerna nu:
Marsupilami. Viva Palombia!
Yakari 1: Den stora örnen
Framtidens arab : en barndom i Mellanöstern (1985-1987) Vol 3
Angel Wings. Black Widow
Viltliv. Björnfrossa!
Linda och Valentin: Minnen från framtiden
MAD. De största tecknarna Vol 2, Sergio Aragonés
Rolf Gohs: Ett tecknarliv
Blueberry : samlade äventyr 5

Utgivnings datum, September till November.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Wakuran »

zlv skrev:Ser mera kommande utgivningar hos online butikerna nu:
Marsupilami. Viva Palombia!
Yakari 1: Den stora örnen
Framtidens arab : en barndom i Mellanöstern (1985-1987) Vol 3
Angel Wings. Black Widow
Viltliv. Björnfrossa!
Linda och Valentin: Minnen från framtiden
MAD. De största tecknarna Vol 2, Sergio Aragonés
Rolf Gohs: Ett tecknarliv
Blueberry : samlade äventyr 5

Utgivnings datum, September till November.

Gohs-boken låter nog initialt intressantast, tycker jag.

Sen undrar jag litet över varför man börjar med Yakari från början, istället för med någon av alla album som inte finns på svenska än. (Även om de gamla Yakari-albumen ofta är läsvärda.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av BoJustBo »

Ser att de två "Linda & Valentin" albumen som släpps som lösnummer i tid till filmen nu faktiskt fått original titeln Valerian på omslaget. Smart val av Cobolt.

Tråkigt att Yakari släpps ett album i taget. Hade nog skaffat om det var 3-i-1 samlingsalbum som mycket av det andra Cobolt släpper. Samtidigt förstår jag att det är gjort för att föräldrar ska köpa det till sina barn. Men då borde dom nog gått med billigare mjukisalbum.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:Ser att de två "Linda & Valentin" albumen som släpps som lösnummer i tid till filmen nu faktiskt fått original titeln Valerian på omslaget. Smart val av Cobolt.

Tråkigt att Yakari släpps ett album i taget. Hade nog skaffat om det var 3-i-1 samlingsalbum som mycket av det andra Cobolt släpper. Samtidigt förstår jag att det är gjort för att föräldrar ska köpa det till sina barn. Men då borde dom nog gått med billigare mjukisalbum.

Det är väl i något samtryck med den danska avdelningen, antar jag, så det kan ju bero på danska albumtraditioner.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:Ser att de två "Linda & Valentin" albumen som släpps som lösnummer i tid till filmen nu faktiskt fått original titeln Valerian på omslaget. Smart val av Cobolt.

Tråkigt att Yakari släpps ett album i taget. Hade nog skaffat om det var 3-i-1 samlingsalbum som mycket av det andra Cobolt släpper. Samtidigt förstår jag att det är gjort för att föräldrar ska köpa det till sina barn. Men då borde dom nog gått med billigare mjukisalbum.

Det är väl i något samtryck med den danska avdelningen, antar jag, så det kan ju bero på danska albumtraditioner.

Jo fast danska kobolt släpper ju också mycker 3-i-1 samlingsalbum.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av trimble »

Har just läst Cobolts senaste släpp "Mad-De största tecknarna: Don Martin" och det är bland det roligaste jag läst på år och dag. Don Martin var en av anledningarna att jag började läsa Mad på 70-talet, oj vad tiden går, det var som att förflyttas tillbaka med en tidsmaskin., jag vet att humor kan ha ett bäst före datum men den här humorn är helt tidlöst. Någon som vet om det kommer en 2-a, 3-a osv med Don Martin, jag vet att det kommer ges ut andra Mad-tecknare i serien.
En utsökt utgåva från Cobolt som har blivit den mest intressantaste serieförlag i Sverige idag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:Ser att de två "Linda & Valentin" albumen som släpps som lösnummer i tid till filmen nu faktiskt fått original titeln Valerian på omslaget. Smart val av Cobolt.

Tråkigt att Yakari släpps ett album i taget. Hade nog skaffat om det var 3-i-1 samlingsalbum som mycket av det andra Cobolt släpper. Samtidigt förstår jag att det är gjort för att föräldrar ska köpa det till sina barn. Men då borde dom nog gått med billigare mjukisalbum.

Det är väl i något samtryck med den danska avdelningen, antar jag, så det kan ju bero på danska albumtraditioner.

Jo fast danska kobolt släpper ju också mycker 3-i-1 samlingsalbum.

Nu blir jag dessutom osäker på vem det är som har rättigheterna för Yakari på danska nu. Donovan hade rättigheterna senast, men Cobolt har gett ut Yakari tidigare.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av AndreasEriksson »

trimble skrev:Någon som vet om det kommer en 2-a, 3-a osv med Don Martin, jag vet att det kommer ges ut andra Mad-tecknare i serien.
Verkar upplagt för det eftersom Don Martin-boken har årtalen 1956-1965 i titeln, medan Sergio Aragones-boken verkar sakna årtal.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Wakuran »

AndreasEriksson skrev:
trimble skrev:Någon som vet om det kommer en 2-a, 3-a osv med Don Martin, jag vet att det kommer ges ut andra Mad-tecknare i serien.
Verkar upplagt för det eftersom Don Martin-boken har årtalen 1956-1965 i titeln, medan Sergio Aragones-boken verkar sakna årtal.

Don Martin jobbade tydligen för Mad fram till 1987, då han lämnade tidningen efter ett kontraktbråk med William Gaines, även om hans senare grejer ofta inte sägs vara lika bra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Don_Martin_(cartoonist)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Agentum »

Jo då årtalen nämns kommer ju uppföljare om det här säljer.
9mm, i'm never further away than that.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Kattmannen »

zlv skrev:Ser mera kommande utgivningar hos online butikerna nu:
Marsupilami. Viva Palombia!
Yakari 1: Den stora örnen
Framtidens arab : en barndom i Mellanöstern (1985-1987) Vol 3
Angel Wings. Black Widow
Viltliv. Björnfrossa!
Linda och Valentin: Minnen från framtiden
MAD. De största tecknarna Vol 2, Sergio Aragonés
Rolf Gohs: Ett tecknarliv
Blueberry : samlade äventyr 5

Utgivnings datum, September till November.


Framtidens arab vol 1-2 har jag, kommer definitivt att köpa vol 3.
Allt med Linda och Valentin kommer jag också att införskaffa!
MAD har ju en särskild plats i mitt hjärta.
Rolf Gohs: Ett tecknarliv, den måste jag ju bara ha. Träffade Rolf Gohs uppe på kollo utanför Orsa i Dalarna ("Hamregården") på 80-talet och har ett signerat Mystiska 2:an album!
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av BoJustBo »

Har nu läst mig en fjärdedel in i Franka - draktänderna och jag kan inte säga att jag älskar den precis. Skit snygga miljö teckningar och många av dom. Men karaktärerna får ingen introduktion här och det är inte uppenbart varför man skulle vilja bry sig om dom. Och som alla redan påpekat, jäklar vad folk klär av sig ofta. Man skulle nästan kunna tro att det var en Heavy Metal serie.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Rufus »

Jag har nu läst Cobolts Frankas samlade äventyr 1, dvs de två albumen om draktänderna. Jag hade aldrig läst Franka tidigare. Det har ju givits ut så mycket att man inte har möjlighet att läsa allt. Men nu såg jag Franka på biblioteket och ville ge henne en chans, vilket jag absolut inte ångrar.

Först och främst gillar jag de snygga och omsorgsfullt gjorda teckningarna, och framför allt gillar jag 1980-tals miljöerna av Amsterdam.

Sen är ju Franka själv fin också, och hon är då och då mer eller mindre avklädd på ett sätt som förmodligen får en och annan vänsterpartistisk kverulant att protestera, men jag har inga problem med det.

Manuset är inte inte dumt heller. Som Spirou fast med tjejer istället för grabbar.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av captainknut »

Gillar att Cobolt valt exakt samma design på sina Hugault-album som de franska från Paquet. Nu passar de perfekt ihop med varandra i bokhyllan. :)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Cobolt Förlags utgivning

Inlägg av Grumme »

Finns det någon representant för Cobolt här i forumet, som kan bekräfta att de kommer att ge ut en ny Gastonbox i korrekt format? [:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Skriv svar