Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

Tjena!

Ursäkta att mitt första bidragande till det här forumet handlar om mig själv, men jag visste inte att ni fanns förrns idag.
Och det här kan inte vänta!!

Jag och min bäste vän bestämde oss förra Uppsala Comix(ett år och ett par dagar sen) att vi skulle vara med i nästa (detta alltså) års serietävling, att få ett gäng sidor i programmet och ett par minuters panel.

Vi hade vilja, men ingen plan... eller talang.

Efter ett par sämre idéer kom det! Ett par lyssningar på Tom Seguras "Completely Normal", där en bit handlar om Steven Seagal, triggades ett minne om ett löst rykte om att HM Kung Carl XVI Gustaf och herrn i fråga umgåtts vid Sverigebesök. Fantasin löpte amok och det föddes en värld där skurkar och monster motas tillbaks av en världsomspännande motståndsorganisation där Mästare Seagal och HM är dess främsta agenter.

Surprise, surprise: vi vann inte tävlingen..

Men motgångar är möjligheter! Vi kämpade på, och nu ett år senare är vi dagar ifrån(om tidningarna hinner komma..) att visa upp dem på årets Uppsala Comix!

Skiter det sig med leveransen, lyckades jag knipa ett bord på SIS med!

Oavsett om de fysiska tidningarna hinner komma eller ej, släpper vi alla 20 sidor GRATIS(lågupplöst) på nätet samma dag!!

Jag har laddat upp en 4-sidors preview på samma adress som hela rasket kommer hamna på söndag, det vore superkul om nån ville läsa den!


Ha i åtanke om att vi aldrig gjort något liknande innan, ha inte jättehöga förväntningar.
Men tidningen blir bättre efter varje sida i samma takt som vi blev bättre på att rita och färglägga. Manuset håller tyvärr samma standard rätt igenom. Vi är hemskt nöjda och stolta dock!

All feedback (helst konstruktiv)är välkommen, så nästa tidning kan bli mycket bättre!

Funkar inte länken i signaturen, så kolla in: http://www.timmyzillen.com/snk/

Ursäkta novellen.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av larsa66 »

Hej Timmy, välkommen till forumet. Trevlig serie med bra fart. Tyvärr stördes jag av reklam som poppade upp på sajten. Men annars var det bra. Själv föredrar jag att läsa serier på papper så jag ska spana efter den på SIS.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

larsa66 skrev:Hej Timmy, välkommen till forumet. Trevlig serie med bra fart. Tyvärr stördes jag av reklam som poppade upp på sajten. Men annars var det bra. Själv föredrar jag att läsa serier på papper så jag ska spana efter den på SIS.


Tackar! Och tack för att du tog dig tid.

Trist med reklamen, jag har inte testat issuu tillräckligt för att se bristerna med det. Jag lovar att det inte är ett uns reklam i pappersversionen!(så länge du inte kör gratis-Spotify om du lyssnar på soundtracket)

Vi ses på SIS!
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av MrKumquack »

Det här ser lovande ut. Jag ska till Uppsala Comix nu i helgen, och ser redan nu fram emot att få läsa resten. Håller tummarna för att tidningarna har anlänt då! (Hade inget problem med reklam på sajten, kanske tack vare AdBlock?)
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

MrKumquack skrev:Det här ser lovande ut. Jag ska till Uppsala Comix nu i helgen, och ser redan nu fram emot att få läsa resten. Håller tummarna för att tidningarna har anlänt då! (Hade inget problem med reklam på sajten, kanske tack vare AdBlock?)


Tackar!!

Efter att ha pratat med, förmodligen, varenda anställd på PostNord igår, har jag lokaliserat två av tre paket som jag ska hämta upp idag!!

Det tråkiga är att vi igår fick reda på att vi måste dela bord på Comix med tre gäng till, så som det ser ut nu kommer vi sitta i lobbyn mellan 12-14.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av Wakuran »

TimmyZillen skrev:
MrKumquack skrev:Det här ser lovande ut. Jag ska till Uppsala Comix nu i helgen, och ser redan nu fram emot att få läsa resten. Håller tummarna för att tidningarna har anlänt då! (Hade inget problem med reklam på sajten, kanske tack vare AdBlock?)


Tackar!!

Efter att ha pratat med, förmodligen, varenda anställd på PostNord igår, har jag lokaliserat två av tre paket som jag ska hämta upp idag!!

Det tråkiga är att vi igår fick reda på att vi måste dela bord på Comix med tre gäng till, så som det ser ut nu kommer vi sitta i lobbyn mellan 12-14.

Det låter underligt, men om ni måste iväg kan ni väl ändå lämna ett par tidiningar till försäljning...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

Wakuran skrev:
TimmyZillen skrev:
MrKumquack skrev:Det här ser lovande ut. Jag ska till Uppsala Comix nu i helgen, och ser redan nu fram emot att få läsa resten. Håller tummarna för att tidningarna har anlänt då! (Hade inget problem med reklam på sajten, kanske tack vare AdBlock?)


Tackar!!

Efter att ha pratat med, förmodligen, varenda anställd på PostNord igår, har jag lokaliserat två av tre paket som jag ska hämta upp idag!!

Det tråkiga är att vi igår fick reda på att vi måste dela bord på Comix med tre gäng till, så som det ser ut nu kommer vi sitta i lobbyn mellan 12-14.

Det låter underligt, men om ni måste iväg kan ni väl ändå lämna ett par tidiningar till försäljning...


De skulle upplåta ett bord i lobbyn till de som skickat in bidrag till Comixerie-tävlingen, där vi själva skulle sätta ett sittschema.
Nu försökte vi spela cool så att ingen skulle hinna få ordning på sina grejer och vi skulle få bordet hela dagen, men vi var fler som tänkte så..


Jag ska ner till SerieZonen(medarrangör till mässan) idag och kolla om vi kan hitta någon bra alternativ lösning..
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av Wakuran »

Haha!

Men det borde väl ändå finnas ett sätt att sälja tidningar när ni inte är på plats, tycker man. Att det upplåts något hörn av bordet och att någon bockar av tidningar och har koll på det under mässan.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

Det är lugna gatan!
Jag bönade till mig extrabord, så vi blir där hela dagen! (kanske något litet avbrott om vi båda vill kolla in någon panel)
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vi släpper en tidning på Söndag, läs ett par sidor redan nu!

Inlägg av TimmyZillen »

Nu ligger hela serien uppe för lågupplöst gratisläsning, eller en digital kopia på PDF eller CBZ svinbilligt!
Skriv svar