Disney köper Fox.

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Stan Lee uttalar sig om detta:

"A truly great piece of news!" Lee told Newsarama. "Now characters such as the X-Men and the Fantastic Four can come home to the place where they belong. It’s vitally important to have the Marvel characters under one roof. And now, as great as they were before, I can’t wait to see the wonders that will unfold!”
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Wakuran »

Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]


Sant men ändå...
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]


Han var väl lite lätt negativ mot Samuel Jacksons Nick Fury hehe:

"Stan Lee has ripped into Samuel L. Jackson's portrayal of Nick Fury in the way only a 91 year old man can - in a gentle and curmudgeonly fashion.

The comicbook legend was asked about Jackson's performance as Fury at the recent C2E2 convention, and his response is possibly the most perfect thing that has ever been spoken:

“Sam Jackson can do the best angry, tough guy you could imagine...and every time I see him in the movie he’s so quiet and soft and I’m waiting for him to get excited and yell at people and he never does. So I don’t know why they don’t make him more like I picture him being.”
Which means that Stan Lee is now officially the greatest surrogate geek-grandfather in the world - one who is quietly cranky about Samuel L. Jackson not yelling at people enough.

Excelsior, Stan. Excelsior!"

Sen har väl han ifrågasatt Gart Ennis Punisher:
"Stan Lee was specifically referencing the Fury miniseries, he gave his opinions on the MAX line quite succinctly when he said, “I don’t know why they’re doing that. I don’t think that I would do those kinds of stories".

Jag tycker visserligen själv Ennis Punisher och Fury är riktigt vassa men kanske inte så barnvänliga som Lees berättelser. Men där Wakuran sa han något negativt men oftast är han positiv den sköna gamla gubben.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Stranger »

spindelmannenelektra skrev:
Stranger skrev:
Agentum skrev:eller en ny Spider-man om och om igen i evightet

Och så MÅSTE dom naturligtvis dra hans bakgrundsstory IGEN, som om det finns nån kvar på Jorden som inte redan känner till den. Okej med Iron Man och Black Panther, dom är relativt obskyra utanför serievärlden, men Spiderman? Det är som Superman, precis alla känner redan till hans bakgrund.


Jag personligen kommer nog aldrig tröttna på Spidey...men jag är å andra sidan ett sjukt löjligt stort fan av den karaktären. Men bakgrundstoryn kan ju kvitta även om jag älskar den. Jag ser dock gärna mer av Miles Morales och helst Ben Reilly som jag diggar bäst. Peter Parker är lätt att känna igen sig i och Ben Reilly med.

Bakgrundstorys är en av anledningarna till att jag slutat kolla på superhjältefilmer, det tar alltid en timme för dom att komma nånstans, och allt superhjältande kläms in på dom sista 20 minuterna.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Stranger skrev:
spindelmannenelektra skrev:
Stranger skrev:
Agentum skrev:eller en ny Spider-man om och om igen i evightet

Och så MÅSTE dom naturligtvis dra hans bakgrundsstory IGEN, som om det finns nån kvar på Jorden som inte redan känner till den. Okej med Iron Man och Black Panther, dom är relativt obskyra utanför serievärlden, men Spiderman? Det är som Superman, precis alla känner redan till hans bakgrund.


Jag personligen kommer nog aldrig tröttna på Spidey...men jag är å andra sidan ett sjukt löjligt stort fan av den karaktären. Men bakgrundstoryn kan ju kvitta även om jag älskar den. Jag ser dock gärna mer av Miles Morales och helst Ben Reilly som jag diggar bäst. Peter Parker är lätt att känna igen sig i och Ben Reilly med.

Bakgrundstorys är en av anledningarna till att jag slutat kolla på superhjältefilmer, det tar alltid en timme för dom att komma nånstans, och allt superhjältande kläms in på dom sista 20 minuterna.


Kan vara väldigt tjatigt håller med. I Fantastic Four körde de ju bakgrundstoryn länge både i 1:an och "ny" ettan så segt. Då var nästan 1994 versionen bättre.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Sandblaster »

* Det verkar som Marvel länge planerat en sorts 'soft reboot' av MCU efter att Phase 4 är genomförd av den nuvarande filmsviten. Många av de dyraste skådisarnas kontrakt löper ut, etc.
* Disney's övertagande av Fox alla rättigheter genomförs först om 18 månader enligt vad jag förstått.

Det verkar ju som att det vore ett ganska klockrent läge att inkludera åtminstone (ett recastat) FF i detta nya MCU.
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Agentum »

Lee har ju tyvärr inte själv egentligen skrivit mycket som kan anses storartat, han kom i en tid för USA marknaden, och har förstådd bidragit genom att få ihop rätt folk för det han gjorde.

FF 1994 är förskräcklig ärligt talat, men så fanns ju inte mycket annat på den tiden att jämföra med heller i genren.

Det tråkiga var väl att omstarten av FF drogs med tex en komiskt dålig Dr. Doom och det liksom höjde sig aldrig särskilt högt sen heller.

Trots allt borde en hel del finnas att använda som story, jag menar utan att köra om morgonen igen i timmar.

Jag är ingen stor fan av Marvel i sig utan läser det jag gillar och har de klassiska serierna sen barndomen såklart, jag skiter nästan helt i Mu0U616.
Så även jag har valt bort SM filmer som startar om igen med ganska täta omgångar, jag förstår att inte alla sett de äldre och att de söker nya fans, men jag vill nog se lite mer.
Därför har jag ju gillat tv serierna där hinner mer komma upp ön hur nån blev såg Daredevil bara.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Disney köper Fox.

Inlägg av mib »

Ur filmnörds perspektiv tycker jag inte alls det här är bra. Fox har varit snabba på att pressa ut delar ur sin katalog i UHD 4K och även erbjudit gratis uppgradering från HD titlar till 4K för de som köpt film genom t.ex iTunes. Musborgen vet vi alla hur den fungerar när det gäller filmer, överpriser och betala gärna flera gånger för varje film. Där finns inget tänk om någon service till kunden med gratis uppgradering till nästa format.

Många bolag erbjuder idag 4K HDR filmer för 75:-. Disney ligger ibland på reapriser runt 99-129:- men som oftast runt 149 - 169:- för HD titlar och är (vad jag vet) det enda bolaget som prompt sagt nej till uppgraderings filosofin.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Ala »

spindelmannenelektra skrev:
Wakuran skrev:Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]



Sen har väl han ifrågasatt Gart Ennis Punisher:
"Stan Lee was specifically referencing the Fury miniseries, he gave his opinions on the MAX line quite succinctly when he said, “I don’t know why they’re doing that. I don’t think that I would do those kinds of stories".

Jag tycker visserligen själv Ennis Punisher och Fury är riktigt vassa men kanske inte så barnvänliga som Lees berättelser. Men där Wakuran sa han något negativt men oftast är han positiv den sköna gamla gubben.


Garth Ennis Punisher är fan i mig det bästa jag läst med karaktären. Magi rakt igenom.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ala skrev:
spindelmannenelektra skrev:
Wakuran skrev:Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]



Sen har väl han ifrågasatt Gart Ennis Punisher:
"Stan Lee was specifically referencing the Fury miniseries, he gave his opinions on the MAX line quite succinctly when he said, “I don’t know why they’re doing that. I don’t think that I would do those kinds of stories".

Jag tycker visserligen själv Ennis Punisher och Fury är riktigt vassa men kanske inte så barnvänliga som Lees berättelser. Men där Wakuran sa han något negativt men oftast är han positiv den sköna gamla gubben.


Garth Ennis Punisher är fan i mig det bästa jag läst med karaktären. Magi rakt igenom.


Den är riktigt bra håller med. Fury var bra den med. Lee kritiserade Fury storyn inte Punisher. Kanske var det den scenen med alla tjejer Fury låg med? Kanske inte är Stan Lee stilen? Gubben fyllde ju 95 häromdagen. Grattis Stan Lee.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Stranger »

spindelmannenelektra skrev:
Ala skrev:
spindelmannenelektra skrev:
Wakuran skrev:Men iofs, när uttalade sig Lee negativt om något Marvelrelaterat projekt senast?... [;)]



Sen har väl han ifrågasatt Gart Ennis Punisher:
"Stan Lee was specifically referencing the Fury miniseries, he gave his opinions on the MAX line quite succinctly when he said, “I don’t know why they’re doing that. I don’t think that I would do those kinds of stories".

Jag tycker visserligen själv Ennis Punisher och Fury är riktigt vassa men kanske inte så barnvänliga som Lees berättelser. Men där Wakuran sa han något negativt men oftast är han positiv den sköna gamla gubben.


Garth Ennis Punisher är fan i mig det bästa jag läst med karaktären. Magi rakt igenom.


Den är riktigt bra håller med. Fury var bra den med. Lee kritiserade Fury storyn inte Punisher. Kanske var det den scenen med alla tjejer Fury låg med? Kanske inte är Stan Lee stilen? Gubben fyllde ju 95 häromdagen. Grattis Stan Lee.

Tja, alla serieförfattare kan inte bygga en karriär på att stjäla från Jack Kirby som Lee gjorde.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper Fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Stranger skrev:Tja, alla serieförfattare kan inte bygga en karriär på att stjäla från Jack Kirby som Lee gjorde.


Läste just detta om det:
http://zak-site.com/Great-American-Nove ... Kirby.html

Dåligt insatt i detta. Får läsa på mer om det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper Fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Stranger skrev:Tja, alla serieförfattare kan inte bygga en karriär på att stjäla från Jack Kirby som Lee gjorde.


Denna intervju var intressant och kommentarerna efteråt också. Jag har läst en hel del av kommentarerna efter denna intervju av Kirby.

http://www.tcj.com/jack-kirby-interview/6/

Stranger jag får nog sätta mig in mer i detta innan jag har någon åsikt om det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Disney köper Fox.

Inlägg av Stranger »

spindelmannenelektra skrev:
Stranger skrev:Tja, alla serieförfattare kan inte bygga en karriär på att stjäla från Jack Kirby som Lee gjorde.


Denna intervju var intressant och kommentarerna efteråt också. Jag har läst en hel del av kommentarerna efter denna intervju av Kirby.

http://www.tcj.com/jack-kirby-interview/6/

Stranger jag får nog sätta mig in mer i detta innan jag har någon åsikt om det.


Det är inte så komplicerat, det är ungefär som situationen mellan Bob Kane och Bill Finger - en i ett team var snabbare att ta åt sig äran och roffade åt sig all framtida inkomst, och spenderade dom följande 40 åren med att blåneka att han gjort det. Det är inget nytt, det sker i precis all form av företagsamhet. Kolla på bakgrunden av Apple och Facebook tex.
Skriv svar