Disney köper Fox.

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Disney köper Fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ja nu kan man äntligen kanske få se på X:Men och Avengers i samma film. Disney äger rättigheterna till Fox material. Detta är bara bra tycker jag. Vad tycker ni?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Här kan man läsa lite mer om det:

"Bringing an end to weeks of heated speculation and alleged false starts, Disney and 21st Century Fox have agreed to a massive $52 billion deal that will, in turn, reshape Hollywood as we know it.
The historic deal comes after Fox revealed its desire to offload film rights and other entertainment divisions in order to double down on news and sports, two of its largest business endeavors.
And though Sony and Comcast emerged as early contenders for a potential takeover, it wasn’t long before Disney became the sole suitor in this landmark arrangement, one which will see the Mouse House gain control of key Fox assets – namely Avatar, X-Men, Fantastic Four, The Simpsons and Modern Family, along with the FX and National Geographic businesses.
Behind the scenes, Disney CEO Bob Iger has signed a new deal to remain as Chairman and CEO of The Walt Disney Company through 2021, while the announcement also marks a defining sea change for the entire industry. Indeed, Rupert Murdoch, Fox’s executive chairman, believes today’s acquisition will benefit both parties in the long run:
We are extremely proud of all that we have built at 21st Century Fox, and I firmly believe that this combination with Disney will unlock even more value for shareholders as the new Disney continues to set the pace in what is an exciting and dynamic industry."
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Så här tycker Mark Millar om det:

Mark Millar

@mrmarkmillar
"Good for Disney, bad for Fox as extra levels of bureaucracy creep into creative. Also bad for talent as agents have one less studio bidding for projects. I see zero upside to this, beautiful gambles like Deadpool never happening at Disney."
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Bob Iger på Disney tar upp följande angående köpet:

“We have the opportunity to expand iconic franchises for new generations of fans just as we have done with Marvel and Star Wars. We’re also looking forward to expanding the Marvel cinematic universe to include X-Men, Fantastic Four and Deadpool and reuniting all of the Star Wars movies ever made under one roof, which opens new opportunities for that franchise."

Det låter bra. Det känns som de kan bli många mäktiga filmer framigenom. De tar upp filmen "Avatar" med. Jag skulle personligen kunde dö för att se hela Avengersgänget, Deadpool och X:Men i samma film. Framtiden ser ljus ut. Nu kanske de kan få till en vass Fantastic Four film med, släng in dem med de andra stora vetja.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Wakuran »

Fantastic Four skulle väl ha hamnat i produktionslimbo i åratal, bara för att Marvel var sura på Fox.

Annars kan man ju ha sina åsikter om det allt starkare medieoligopolet i USA...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Ala »

Om man bara tänker på superhjältefilmer så är det ju en positiv sak (även om jag själv föredrar tonen i X-Men-filmerna jämfört med MCU), men på det stora hela så känns det olustigt det här. Disney äger ju snart sagt hela jävla nöjesbranschen, och det kan aldrig vara bra att ett enda företag äger en så pass stor del av kakan.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Disney köper fox.

Inlägg av super85 »

Jag håller nog mer med Mark Millar och Ala.

Är inte ett fan av att bolag blir så gigantiska att de ska äga absolut allt. Speciellt eftersom Fox haft ett uppsving de senaste åren, och trotts att de släppt en massa dynga (som alla filmbolag) så har de vågat gambla och gjort riktigt bra filmer.

Ännu "försvinner" liksom en studio. Inte bra alls.

Jag förstår dock att vissa fanboys är glada av att kanske nångång se Dr.Doom hänga med Thanos eller något. Men det är en rätt liten grej i det stora hela.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Agentum »

Tyvärr är detta inte alls kul, det närmar sig monopol.

Stora bolag som dessa kan få nycker att göra allt vansinnigt då de sällan bryr sig om annat än det aktuella ekonomsiska värdet av allt, Disney borde bar ägt just det de själva har backat genom åren och inget mer, de känner inget för era superhjältar.

OBS att jag inser att WB äger en massa på samma avis och DC, man får som sagt hopas at de förstår värdet i de lokala delarna, at dessa förstår hur slipstenen ska dras och inte själva beordrar saker de tror är bra business.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Disney köper fox.

Inlägg av super85 »

Disney/Marvel går ju för tillfälligt som tåget när det gäller Marvels filmer. Både Star Wars och Marvel är ju något de storsatsar på. Lite humor hur de först köper Star Wars sen hela Fox efteråt.


Warner Brothers lär ju ju själva bli uppköpta av AT&T eller "merger" eller vad termen kallas. Warner har ju ägt DC Comics sen slutet av 60-talet.

I Marvels och DCs fall så är ju själva serietidningarna som prioriteras rätt lågt efter film, tv, tv-spel, merchandise.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ni har rätt inte kul när någon har monopol. Dock som en "fanboy" ser jag fortfarande framemot en cross-over mellan X:Men och Avengers hehe.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Göran Semb »

Jag ser faktiskt också fram mot att slippa se åtminstone en inkompetent studio göra halvkassa till halvbra superhjältefilmer. Good riddance.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Agentum »

hehe, ja det är ju ett sätt att se på saken iaf:-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Disney köper fox.

Inlägg av super85 »

Göran Semb skrev:Jag ser faktiskt också fram mot att slippa se åtminstone en inkompetent studio göra halvkassa till halvbra superhjältefilmer. Good riddance.



Logan är bättre än någon egenproducerad Marvelrullle. Nånsin.

Väntar med spänning på Wolverine &His huggy Carebears.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:
Göran Semb skrev:Jag ser faktiskt också fram mot att slippa se åtminstone en inkompetent studio göra halvkassa till halvbra superhjältefilmer. Good riddance.



Logan är bättre än någon egenproducerad Marvelrullle. Nånsin.


Håller med om att Logan är den bästa rullen. Men jag tror Disney får till det med X:Men & Avengers så småningom. De kan ju plocka vilka marvel hjältar de vill numera. Hugh Jackman sa tydligen i någon intervju att han var sugen på att fajtas mot Hulk med mera men hans beslut att lägga av står kvar. Vem skall ta över Wolverine? Omöjlig uppgift som jag ser det. Det är bättre att köra mer med X-23. Hon är cool.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Väntar med spänning på Wolverine &His huggy Carebears.


Jag tror Care Bears ägs av American Greetings. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Agentum »

eller en ny Spider-man om och om igen i evightet
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Grumme »

Agentum skrev:eller en ny Spider-man om och om igen i evightet


Ja, där ligger Don Rosa i lä.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Disney köper fox.

Inlägg av Stranger »

Agentum skrev:eller en ny Spider-man om och om igen i evightet

Och så MÅSTE dom naturligtvis dra hans bakgrundsstory IGEN, som om det finns nån kvar på Jorden som inte redan känner till den. Okej med Iron Man och Black Panther, dom är relativt obskyra utanför serievärlden, men Spiderman? Det är som Superman, precis alla känner redan till hans bakgrund.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Stranger skrev:
Agentum skrev:eller en ny Spider-man om och om igen i evightet

Och så MÅSTE dom naturligtvis dra hans bakgrundsstory IGEN, som om det finns nån kvar på Jorden som inte redan känner till den. Okej med Iron Man och Black Panther, dom är relativt obskyra utanför serievärlden, men Spiderman? Det är som Superman, precis alla känner redan till hans bakgrund.


Jag personligen kommer nog aldrig tröttna på Spidey...men jag är å andra sidan ett sjukt löjligt stort fan av den karaktären. Men bakgrundstoryn kan ju kvitta även om jag älskar den. Jag ser dock gärna mer av Miles Morales och helst Ben Reilly som jag diggar bäst. Peter Parker är lätt att känna igen sig i och Ben Reilly med.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Disney köper fox.

Inlägg av spindelmannenelektra »

När Disney tog över Marvel var jag väldigt orolig över att de skulle bli mer filmer inriktade mot barn. Men efter Guardian of the Galaxy 2 och Thor Ragnarök blev det ju inte så snarare roligare och bredare filmer. Punisher, Daredevil & Jessica Jones blev ju inte barnvänligare heller direkt. Så jag tror nog Disney kan matcha Fox även om Logan och Deadpool varit väldigt vassa. De som tycker om karaktärerna kommer väl söka dit även om det är någon annan som styr eller?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar