Natalia Batista river sönder sin Urhundennominering

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Re: Natalia Batista river sönder sin Urhundennominering

Inlägg av Laureline »

Wakuran skrev:Fast Batista har ju varit nominerad för Unghunden och inte Urhunden, och där är det ju ändå inte självbiografier som premieras.


Jag läser bara rubrikerna jag. [|)]

Men då var kanske hela gnället en lite oförtjänt insparkad luftdörr ändå då, eller var det något annat som ändå inte passade som vann?


Wakuran skrev:Finns det några siffror på om en Urhund leder till ökad försäljning?

Och brukar man egentligen trycka upp nytryck med loggor för ett år gamla böcker?

Annars såg jag att på den svenska utgåvan av Lauziers "Sexrevolutionärerna" (Fransk blandning av snuskisbuskis och lätt ansträngd politisk satir) så hade man som försäljningsargument på omslaget att tecknaren vunnit Adamsonstatyetten. Så det funkade åtminstone på 80-talet.


Nä det blir antagligen för statiskt svårbedömt om det nu alltid är serier som inte säljer som vinner.

Ja fast mest för grejer som ändå säljer hyfsat, och idag antar jag det även oftast görs mindre serier av upptryckningar av dessa i och med tekniken som gjort detta enklare. Det är ju lite av POD i tillverkningen för mycket numera. När vissa pris går ut så skickas det ut annat hyllmaterial, och ibland dekorerar bokhandlarna med egna grejer. Så visst kan priser bli lite synliga även på befintliga grejer.

Med tanke på genren så kanske de tyckte att namnet på priset gav ett extra mervärde. [8D]

Hursomhelst så stämmer det säkert att det inte är så vanligt här, jag tar mest del av utbudet på engelska och där är det vanligt så jag bara antog att det otyget spritt sig. Men marknaden är nog för liten för det då. Inget ont som..


Wakuran skrev:Kunskap är ju en sak, tycke och smak är ganska oberoende.


Försnillning och avsmak!

Undrar hur bokhandlarna kommer låta den där dagen passera nästa gång förresten. Kanske utser de ett eget pris via konsensus i bokhandlarnas FB-klubb så det kan dekoreras något smalare som kommer sälja lite extra trots allt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Natalia Batista river sönder sin Urhundennominering

Inlägg av Wakuran »

Den där sista posten blev litet svårtydd. Det ser ut som att du har svarat på saker som inte har citerats ordentligt?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Re: Natalia Batista river sönder sin Urhundennominering

Inlägg av Laureline »

Wakuran skrev:Den där sista posten blev litet svårtydd. Det ser ut som att du har svarat på saker som inte har citerats ordentligt?


Hmm.. [?] Flyttade en citering ett radhack bara så det blev tydligare vilken svarsrad som skulle korrespondera.

Om något annat..? Så ser jag det inte, beklagar. [B)]
Skriv svar