Callisto books - Nytt svenskt serieförlag

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
C.Carlsson
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 13 dec 2006, 18:54
Kontakt:

Callisto books - Nytt svenskt serieförlag

Inlägg av C.Carlsson »

Callisto Books slår upp portarna och inleder utgivningen med den helsvenska fantasyserien KEJSARKRÖNIKORNA av Ray Husac. En serie som tidigare gått som följetong i dagspress. Vi släpper den nu i sin helhet.
För smakprov och information kan ni besöka oss på webben:
www.callistobooks.com
Välkomna.
C.Carlsson
Förlagschef
Callisto books
Callisto books - Besök oss på webben! www.callistobooks.com
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Hej och välkommen! Vi har diskuterat kejsarkrönikorna redan tidigare här på forumet, se http://serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=108 ... Då försökte jag kontakta er per epost men fick inget svar. Men roligt att se att ni finns i verkligheten nu! :-)
Användarvisningsbild
Zan
Very Good
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 20:04

Inlägg av Zan »

Kejsarkrönikorna verkar onekligen som ett givet köp [^] Undrar dock om den är utgiven? Kan nämligen inte hitta den någon annan stans på nätet? [?]
Marvel tidningar köpes!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Vad har ni för återförsäljare i Göteborg ? När kommer den ut ?
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="lennon"]

Vad har ni för återförsäljare i Göteborg ? När kommer den ut ?
[/quote]
När du svarar på den frågan passa på och tala om var den finns på andra orter också, för min del Stockholm.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
C.Carlsson
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 13 dec 2006, 18:54
Kontakt:

Inlägg av C.Carlsson »

Hej.
Böckerna har precis nått förlaget och skall skeppas vidare till distributörer, men redan nu kan den beställas genom vår hemsida. Exakt var återförsäljarna kommer att finnas lägger vi ut på webbsidan kontinuerligt då det kommer att öka efter hand.
För att kort kommentera något som stod på en mindre seriös site om att förlaget leker hemliga leken så stämmer inte det. Kanske vore det bra om skribenten eller vad han kallas tog kontakt med oss innan publicering eftersom han far med osanningar. Vi har inte tid att hänga på forum stup i kvarten och kommentera allt och alla, vi har ett förlag att sköta och det kräver mycket jobb, det vet dom som jobbar seriöst i branschen. För fler frågor angående våra produkter så hänvisar jag er till att ta det per mail då vi som sagt inte hinner med att besöka vartenda forum, det blir mycket bättre och trevligare så.
shopen är inte så svår att hitta heller:
www.callistobooks.com högt på sidan till höger i en gul oval cirkel står det shop.
Välkomna
C.Carlsson
Förlagschef
www.Callistobooks.com
Callisto books - Besök oss på webben! www.callistobooks.com
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Nåja C Carlsson, någon osanning far jag inte med. Vad skulle det vara i så fall?
Och mailat er har jag, men icke fått något svar... Jag undrar vem som är oseriös här jag...
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="C.Carlsson"]

Hej.
Böckerna har precis nått förlaget och skall skeppas vidare till distributörer, men redan nu kan den beställas genom vår hemsida. Exakt var återförsäljarna kommer att finnas lägger vi ut på webbsidan kontinuerligt då det kommer att öka efter hand.
För att kort kommentera något som stod på en mindre seriös site om att förlaget leker hemliga leken så stämmer inte det. Kanske vore det bra om skribenten eller vad han kallas tog kontakt med oss innan publicering eftersom han far med osanningar. Vi har inte tid att hänga på forum stup i kvarten och kommentera allt och alla, vi har ett förlag att sköta och det kräver mycket jobb, det vet dom som jobbar seriöst i branschen. För fler frågor angående våra produkter så hänvisar jag er till att ta det per mail då vi som sagt inte hinner med att besöka vartenda forum, det blir mycket bättre och trevligare så.
shopen är inte så svår att hitta heller:
www.callistobooks.com högt på sidan till höger i en gul oval cirkel står det shop.
Välkomna
C.Carlsson
Förlagschef
www.Callistobooks.com
[/quote]
Om dina ev kunder hänger på serieforum så är väl det en utmärkt plats för dig att meddela dig på, men du kanske inte jobbar på kundservice?
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av AndreasEriksson »

Haha, att kalla Mikke Schirén/Komika för "mindre seriös" måste vara ett fall av ofrivillig komik ;)

Men jag tycker det är kul ju fler som ger sig in i seriebranschen, så jag ser iaf positivt på Callistos utgivning och kan tänka mig att köpa av er framöver.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Någon som vet vad som hänt med Callistobooks? Jag kommer inte in på deras hemsida, och någon fortsättning på äventyret Kejsarkrönikorna har jag inte sett till.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Inlägg av Guest »

Callisto Books verkar inte finnas längre, om de nu någonsin funnits. Läser man C Carlssons inlägg ovan så får man ett hum om varför. Jag menar, hur många svenska stora serieforum finns det egentligen och hur svårt är det att svara på ställda enkla frågor från potentiella kunder?
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Sen bör det ju även vara väldigt fördelaktigt att vara med på de serieforum som finns och berätta om sina produkter där, när man har ett serieförlag. Att se detta som för mycket besvär, måste vara fel inställning om man vill sälja och överleva.
Användarvisningsbild
Guest
Very Good
Inlägg: 140
Blev medlem: fre 25 jan 2008, 12:51

Inlägg av Guest »

Håller fullständigt med dig. Detta är särskilt viktigt om det handlar om ett litet förlag, då gäller det att ta tillvara alla reklamplatser som står till buds. Grädde på moset är att det är gratis och att det är där de seriösa serieköparna huserar. Två flugor i en smäll, så att säga.
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift - That's why it's called present
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Callisto books var ju inge vidare seriös historia, och den boken som kom var ju i enklare digitalt tryckt:
http://komikamagasin.se/artikel/74/nytt-svenskt-foerlag
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

[quote="mikkeX"]

Callisto books var ju inge vidare seriös historia, och den boken som kom var ju i enklare digitalt tryckt:
http://komikamagasin.se/artikel/74/nytt-svenskt-foerlag
[/quote]

Jag tycker inte man kan sätta likhetstecken mellan hur man trycker sina serier och seriösiteten på förlaget. Att framställa serier i enklare digitalt tryck kan ju vara ett sätt att nå marknaden med billiga upplagor och lägre priser. Tror man sig ha en bra men okänd story hade jag också kunnat tänka mig att ge ut en "billig-variant" först för att sprida storyn. Album/samlingsvolymer etc kan ju komma sen.

Sen att Callisto tex inte har svarat på mail, varken från dig eller rkaj är klart oseriöst.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Nej, självklart kan man vara hyper duper seriös och digitaltrycka, men det var inte själva tryckningen som jag menade med det oseriösa.
Skriv svar