Fransk succéserie ges ut i Sverige

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Fransk succéserie ges ut i Sverige

Inlägg av mikkeX »

Det nya svenska förlaget Komikas första album blir "Donjon 1: Ankhjärta". Det kommer ut i februari 2006.

Du får gärna förhandsbeställa det nu om du vill läsa det - det hjälper förlaget att komma på fötter om vi kan sälja många album direkt då det kommer från tryckeriet.

http://komika.se/bestall/20
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Låter kul. Vad är det för typ av serie?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Här kan du läsa mer:
http://komika.se/article/22
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Snart är den ute, nån mer än jag som funderar på att beställa den?
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Jag har lagt in en beställning. Fantasyparodi är alltid roligt. Dessutom måste vi stödja nystartade förlag; en mer "fattig" seriemarknad än den svenska får man leta efter.
Användarvisningsbild
Ola He
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: fre 11 nov 2005, 09:45
Ort: Sverige

Inlägg av Ola He »

Instämmer med föregående talare.

Jag har dessutom läst två album på engelska. Och jag kan rekommendera den å det varmaste.


/ola
Välkommen till [url="http://seriewikin.serieframjandet.se/"]Seriewikin[/url].
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

citat:
Ursprungligen postat av rdbulldozer

Dessutom måste vi stödja nystartade förlag; en mer "fattig" seriemarknad än den svenska får man leta efter.



Håller helt med, hjälp nya förlag att få luft under vingarna. Även jag har lagt in en beställning.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Är det någon som hört något från förlaget? På deras hemsida står det februari, så det är ju några dagar kvar innan man kan prata om försening, men man är ju nyfiken. [:)]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Jag har inte fått något ex. ännu i varje fall
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Det är tur att man inte ska lämna omdöme på förpackningen. Jag fick albumet i fredags; album rakt ner i ett alldeles för stort kuvert tillsammans med en faktura. Inget emballage eller skyddande material.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Samma här. Skicket var VF pga av skador som troligen uppstått under transport. Sorgligt. Har inte läst själva serien ännu men den verkar OK.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Förlaget imponerar inte precis med faktakunskaper. Parodi på (i synnerhet) Dungeons & Dragons säger de, och så står det "Donjon – Drakar & Demoner på lek och allvar". Rena tidningsankan. OK, jag förstår, fler svenska ungdomar har spelat Drakar&Demoner, men det ser så fel ut.

Som kuriosa roade sig Chaosium med att ha med ankkrigare ("quack-fu-mästare") i RuneQuest, spelet som ligger till grund för Drakar&Demoner.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Kul att ni beställt. Emballaget kommer att bli bättre till nästa utgåva från förlaget, det var en kommunikationsmiss som jag får ta på mig ansvaret för. Om ni tycker att albumet skadats i transporten så får ni givetvis ett nytt i bättre emballage om ni skickar tillbaka det till förlaget.

Angående rukbrikval på hemsidan så är det ett medvetet val - rubriker används för att fånga in läsare. Det är knappast en tidningsanka. Både förlaget och serieskaparna känner väl till skillnaderna mellan Drakar och Demoner och Dungeons & Dragons, jag är själv en gammal rollspelare.
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

Ni kommer väl att ge ut spinoff-serierna "Donjon Potron-Minet" och "Donjon Crepuscule" också? Jag hoppas det i alla fall. [^]
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Hur går det med tidningen Chill? Många intressenter?
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Tidningarna vilar för där har de kommit för få anmälningar. Något ska det väl dock bli i framtiden. Om Donjon säljer tillräckligt så kommer även spinoff-serierna att ges ut.
Skriv svar