Comic Con Stockholm Gamex

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av AndreasEriksson »

Det är förstås äpplen och päron, men när Joëlle Jones ställer in så kan man ju trösta sig med att jag bjudit dit Nick Roche, som signerar Tranformers: Wreckers sista strid, säljer afficher och tecknar skisser på beställning (inte bara Transformers, han har ju även tecknat bl.a. Spider-Man och Avenger för Marvel).

Nick är på plats lördag och söndag, och på söndagen deltar han och Barry Kitson i en panel (kl 13:15-14 på scen 3) som handlar om Transformers (som båda tecknat) och Marvel, med fokus på den brittiska produktionen (Marvel UK).
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av rkaj »

Wakuran skrev:... Kugali tydligen något pan-afrikanskt serieprojekt.


Jo, en -- eller egentligen två olika -- antologitidningar med serieskapare från olika delar av afrika. Den ena mer allmänt äventyrlig och humorisktk och den anda mer mörker och skräck, om jag minns rätt. Båda med ordentliga presentationer av de olika serieskaparna. I det jag såg var stilarna ganska skiftande men allt var snyggt och välgjort.

Tyvärr hade deras representant sålt slut på lagret när jag hittade honom på mässans sista dag, men de går att beställa på nätet också även om det blir ganska mycket dyrare så. http://kugali.com/ .

Bild
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av rkaj »

När jag ändå lägger upp en bild från Comic Con Stockholm kan jag väl ta en till föresten ... Här sitter den genomtrevlige transformerstecknaren Nick Roche i Ades medias monter (delad med Albumförlaget och Cherry on top) och pratar med ett par fans.

Bild
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av Sandblaster »

Hur känd är man, om man är mest känd för att teckna Batman åt Marvel?! [|)]

"2019-09-14 12:30-13:00. Prisbelönta Arthur Adams är kanske mest känd för att rita Batman för Marvel. Se vad som krävs för att jobba hos Marvel när Arthur ritar live".

https://comicconstockholm.se/scenprogram/
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av Wakuran »

Ouch! Det kanske mest är copyförfattarna som borde ersättas... Men det är ju kul att man börjat bjuda in roligare Marvel- och DC-gäster annars...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av K-E Lindkvist »

I år hade jag två goda anledningar att besöka Comic Con i Kista, och man kan lugnt säga att utfallet till och med blev bättre än förväntat.

Jag inledde med att muta serieskaparna med munkar, choklad och öl från Köping (med seriefigurer på etiketten) så de inte skulle bli avskräckta när min trave med ditsläpat kulturgods dunsade ner på bordet framför dem:

Bild

Jimmy Palmiotti och Amanda Conner tog sig an min signeringstrave med stor entusiasm.

Bild

Jimmy spontanskissar i mitt exemplar av Killing Time in America. Ibland glömmer jag bort att han också är tecknare. (Han har fortfarande svårt för bindestrecket i mitt namn, därav fusklappen.)

Bild

Här blir det Painkiller Jane och Drusilla Dragowski i skissblock respektive album.

Bild

Jimmy visar upp den färdiga Painkiller Jane. Någon bredvid sätter upp två fingrar bakom hans huvud. [:)]

Många gamla vänner var där, både i det man kallar "Artist's Alley" och i serieförlagsområdet.

Bild

Stef Gaines & Yvette Gustafsson delade bord med Jesper Nordqvist. Kön till VIP-rummet ringlade förbi dem så de lär ha fått god exponering av det de hade till salu.

Bild

Jonas Darnell med förlaget Evil Ink signerar medan Jonas Svensson övervakar. (Han stod dock bara ut till lunch, sen lämnade han Jonas D åt sitt öde.)

Bild

Kim W Andersson undrar vem Astrid-affischen skall dedikeras till?

Bild

Full fart i Apart Förlags monter. Många tog chansen att hämta upp sin efterlängtade Valhall-box på ort och ställe.

Bild

Bästa Harley Quinn på tillställningen? Jag uppskattar att hon har det korrekta håret (inte Margot-varianten). Klubban är signerad av Amanda & Jimmy.

Bild

Här var det mera traditionell Harley Quinn, men i sällskap med en feminin Joker. Snyggt genomfört.

Bild

Sara Bergmark Elfgren och Karl Johnsson intervjuas på Heroes Talk-scenen. Vad skall de ta sig för efter Vei, månntro?

Bild

Serieskaparna i full aktivitet: Art Adams, Joyce Chin, Amanda Conner & Jimmy Palmiotti.

När serieskaparna inte satt vid bordet (eller var på lunch) intervjuades de på scen 2.

Bild

Jimmy uppfyller alla fördomar man kan ha om svadan hos de som är bördiga från Brooklyn, New York.

Bild

Att annorlunda och uppskattat grepp var att bjuda upp frågeställarna ur publiken på scenen. Då blev det mera av en diskussion än vanlig frågestund. Något att ta efter vid andra arrangemang?

Bild

Jimmy förklarar hur man bäst kommer ur sitt skrivarblockeringstillstånd. Meditation, yoga eller en varm lång dusch var några av förslagen. Frågeställaren ser något klentrogen ut.

Bild

Johan Kimrin säljer komplett uppsättning av Velvet. Händer inte så ofta...

Bild

Johan Kimrin och Jonas Darnell återställer raserad montervägg medan Kim W Andersson inte låter sig störas utan skissar koncentrerat.

Bild

Här står rkaj (i korrekt klädsel som visar att han både kan föra sig i convention-sammanhang och får titulera sig "hygglig ärkegrundare" av Evil Ink förlag) och Andreas Eriksson i Ades Medias monter. Man satsade stenhårt på Transformers detta år. Hoppas det gav utdelning! Jag fick förmånen att presentera Andreas för Jimmy Palmiotti, och de verkade vara på samma våglängd så vi får se om detta möte resulterar i något mera konkret. Jag håller tummarna.

Bild

Sedvanligt puttenuttig bild på Amanda & Jimmy. De är starka kandidater till titeln "gulligaste & trevligaste serieskaparpar på Comic Con Stockholm". Enligt egen utsago hade de haft en underbar vecka i Stockholm och ville gärna göra ett återbesök i framtiden. Då skall de få bli guidade genom seriernas Stockholm av Ola Hammarlund! (Om jag skall summera så var det en lätt overklig känsla att träffa dem på hemmaplan så att säga, och jämfört med hur det är i San Diego så upplevde jag det som att jag hade *obegränsad* tillgång till dem. "A little more relaxed compared to San Diego" som Jimmy uttryckte det.)

Däremot var det stundtals trångt under lördagen (ungefär som vid Hasbro- Lego- och Mattel-montrarna i San Diego dit jag aldrig går) så jag undrar om antalet besökare verkligen var i överensstämmelse med brandskyddsbestämmelserna? Men behöver dessutom se över sitt kösystem till celebriteterna och förbättra informationen runt detta om man får tro klagomålen i sociala medier. Om det skall vara så här mycket folk måste man nog flytta till en annan lokal. Men positivt är att jag hörde flera besökare som kverulerade över att spelinslaget krympt till förmån för annat, så då är man onekligen på rätt väg. Än så länge är dock serierna så små att det med tanke på inträdet inte motiverar ett besök om det inte är någon gäst man verkligen vill träffa, men det var det ju i år... [8D]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av super85 »

Kul att du dokumenterat igen,uppskattas :).

Jimmy Palmiotti och Amanda Conner var väldigt trevliga ja. Fick själv också lite av en pratstund med dem , och tidningar signade. Köpte även en Batman/Harley print från dem.

Håller med om folkmängden där. Det var så tokfullt att jag själv tänkte också om att tänk om nånting skulle hända där.

Var glad över att Warner Brothers/DC åtminstone skickade in en mindre version av "Batman 80 Years" monter dit. Var coolt att se The Dark Knight dräkten och bågen.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av K-E Lindkvist »

super85 skrev:Kul att du dokumenterat igen,uppskattas :)

Tack!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Comic Con Stockholm Gamex

Inlägg av K-E Lindkvist »

Eftersom det nu är ett år sen Comic Con Stockholm i Kista arrangerades har jag tagit mig för att skapa ett album på flickr.com med bilder från lördagen på evenemanget. Det framgår tyvärr inte av dessa hur trångt det var...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar