Staffan har skrivit om mässan:
http://www.seriesidan.se/Jag håller med om den sammanfattande rubriken. Det kan bli något, men det kan också bli pannkaka om inte arrangörerna VILL få dit mer serieinslag. För mig personligen blev det den ekonomiskt sämsta mässan i år, och ovanligt många missar i kommunikationen med arrangörerna före och under mässan drog också ner intrycket. Det var dock inget unikt för serieutställarna, det var mycket snack även bland andra utställare som råkat ut för märkligheter. För att inte tala om alla som INTE ställde ut, av fullt förståeliga anledningar.
Arrangörerna har mycket att förbättra, och som jag förstår det är planen fortfarande att köra Stockholm Comic Con på våren och en upplaga i Malmö i september. Om man inte hann/orkade/ville sköta kontakten med seriebranschen inför första upplagan är man ju skeptisk inför kommande arrangemang som ska styras upp på lika kort tid.
Men som helhet ångrar jag inte Comic Con-besöket, då det gav många andra positiva effekter. Ett par av försäljningarna jag gjorde var bland de roligaste jag gjort på hela året. Jag knöt flera nya intressanta kontakter och gillade att det var mycket Cosplay. Och givetvis uppskattade jag även det trevliga sällskapet i montern och utanför mässan under helgen.