Bokmässan i Göteborg
Re: Bokmässan i Gbg 2016
Jag signerar mina serier ifall du hittar mig någonstans i myllret =P Kommer inte sitta vid bord, det lämnar jag till proffsen.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Jag har under dagen noterat att benämningen "nassarnas nya skyltfönster" om bokmässan blivit allt vanligare på sociala medier. Skall bli intressant att se hur länge styrelsen väntar innan Maria Källsson åker ut med huvudet före? Det här är antagligen inte den publicitet man vill ha... (allrahelst inte sen Simon Wiesenthal-centret i Wien skrev brev till statsministern och bad honom styra upp debaclet med Nya Tider.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
Jo, det var en fascinerande fram-och-tillbaka dans från Bokmässan om Nya tider, inte precis så imponerande. Helt utan moralisk ryggrad!
Sen tycker jag iofs att det där brevet från SW-centret var lite skrämmande i sig, dvs åsikten att statsministern i ett land skulle ha makten att beordra privata organisationer vad de ska och inte ska göra; ett extremt auktoritärt förhållningssätt till makten.
Sen tycker jag iofs att det där brevet från SW-centret var lite skrämmande i sig, dvs åsikten att statsministern i ett land skulle ha makten att beordra privata organisationer vad de ska och inte ska göra; ett extremt auktoritärt förhållningssätt till makten.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Det känns som att det där med Nya Tider har fått alldeles för stora proportioner i media och dyl, och sen är det kanske inte rätt bild eller hela sanningen som har kommit ut i media heller. I alla fall så såg jag att Bokmässan kände ett behov av att lägga fram sin version på särskilt seminarium. Jag har för mig att det är idag på Bokmässan.
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Bilder från fredag:
Germund bjuder på en dubbel espresso. Tack, det behövde jag!
Jonas Anderson visar sista Det var en gång i Frankrike.
Patrik Schylström intervjuar Anneli Furmark på Seriescenen.
Jonas Anderson & Mikael Tegebjer.
Johanna Kristiansson & Joakim Gunnarsson.
Frida Ulvegren kånkar böcker hos Kartago.
Andreas Eriksson föredrar 80 år Fantomen på fjorton (!) minuter. Fullsatt framför Seriescenen.
Oscar Hjelmgren & Jimmy Wallin.
Jimmy Wallin, Jonas Svensson & Jonas Darnell. (-Använder du mina fina konstböcker som underlag när du tecknar? - Dom är ju inplastade!!!)
Jonas Svensson, Malin Biller & Jonas Darnell.
Cyril Hellman och Peter Bergting intervjuas av Patrik Schylström hos Kartago.
Hilda-Maria Sandgren, Daria Bogdanska och Frida Ulvegren gör sig klara på Seriescenen.
Peter Sparring med Moebius-album.
Johan Wanloo bidrar till mitt bokmässe-jam.
Galago-redaktörer Johannes Klenell och Mats Jonsson.
Natalia Batista tecknar krigarprinsessa som dansar macarena i mitt bokmässe-jam.
Germund bjuder på en dubbel espresso. Tack, det behövde jag!
Jonas Anderson visar sista Det var en gång i Frankrike.
Patrik Schylström intervjuar Anneli Furmark på Seriescenen.
Jonas Anderson & Mikael Tegebjer.
Johanna Kristiansson & Joakim Gunnarsson.
Frida Ulvegren kånkar böcker hos Kartago.
Andreas Eriksson föredrar 80 år Fantomen på fjorton (!) minuter. Fullsatt framför Seriescenen.
Oscar Hjelmgren & Jimmy Wallin.
Jimmy Wallin, Jonas Svensson & Jonas Darnell. (-Använder du mina fina konstböcker som underlag när du tecknar? - Dom är ju inplastade!!!)
Jonas Svensson, Malin Biller & Jonas Darnell.
Cyril Hellman och Peter Bergting intervjuas av Patrik Schylström hos Kartago.
Hilda-Maria Sandgren, Daria Bogdanska och Frida Ulvegren gör sig klara på Seriescenen.
Peter Sparring med Moebius-album.
Johan Wanloo bidrar till mitt bokmässe-jam.
Galago-redaktörer Johannes Klenell och Mats Jonsson.
Natalia Batista tecknar krigarprinsessa som dansar macarena i mitt bokmässe-jam.
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
K-E Lindkvist skrev:Natalia Batista tecknar krigarprinsessa som dansar macarena i mitt bokmässe-jam.
Det var ju ett tag sen sist nu. Är det inte någon sån där dans där man rör armarna fram och tillbaka? Hur tecknar man det tydligt? Blir det typ YouTube eller Vimeo för att friska upp minnet?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
intresssant med en del aktiva här på bild iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Pust & flås, köpte för mycket som vanligt, träffade på trevligt folk och fick signera att nummer av seriemix för en främling bara för att jag stod och handlade i Ades monter samtidigt som honom, alltid kul med bokmässan.
Mina serier
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Wakuran skrev:K-E Lindkvist skrev:Natalia Batista tecknar krigarprinsessa som dansar macarena i mitt bokmässe-jam.
Det var ju ett tag sen sist nu. Är det inte någon sån där dans där man rör armarna fram och tillbaka? Hur tecknar man det tydligt? Blir det typ YouTube eller Vimeo för att friska upp minnet?
Hon gjorde åtbörderna med armarna själv för att friska upp sitt minne (bakom bordet) så nog tycker jag det syns att Amaltea dansar Macarena i bilden.
Hinner för övrigt inte lägga upp lördagsbilderna här just nu (de kommer kanske i eftermiddag), men de finns i mitt twitterflöde (utan riktiga bildtexter) för den som inte vill vänta.
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Några bilder från lördagen på bokmässan:
Liv Strömquist och Johannes Klenell samlar sig i Galagos monter innan den långa kön med hennes fans började röra på sig...
Kim W. Andersson ordnade så Knut Larsson lämnade ett bidrag till mitt bokmässe-jam.
Mikael Sol med Fantomens tyg-kasse.
Rio Grande och Johan Wanloo i ovanligt brett perspektiv.
Lena Furberg ritar in Mulle i mitt bokmässe-jam.
Allerstädes närvarande Johan Kimrin samtalar med Pär Thörn. Nya projekt på gång...?
Joakim Gunnarsson och Hedvig Häggman-Sund ritar små söta djur i min skissbok.
Sture Hegerfors & Lasse Åberg förärar Knut Larsson Adamson-statyett, -diplom och -original medan Johanna Koljonen agerar konferencier.
Ellen Ekman får en liknande samling priser av samma representanter från Svenska Serieakademin.
Germund skruttinerar sitt välförtjänta Adamson-diplom.
I publiken vid prisutdelningen fanns Johan Andreasson och Göran Everdahl (aktuell med det trevliga verket Bildningsakuten) samt Rio Grande i bakgrunden.'
Kalle Lind intervjuar Steve Nyberg om hans nya seriesamling Trygga lilla Sverige på Seriescenen.
Johanna Kristiansson lutar sig bekvämt tillbaka medan Joakim tuschar hennes miniatyr-Morris.
Enrique Fernandez signerar i Ordbilder Medias monter.
Arild Midthun ankifierar sina fans.
Johan Kimrin & Kim W. Andersson berättar om den nya kickstartern som skall resultera i en lyxutgåva av albumet ASTRID: Vulkanmånens kult på svenska.
Liv Strömquist och Johannes Klenell samlar sig i Galagos monter innan den långa kön med hennes fans började röra på sig...
Kim W. Andersson ordnade så Knut Larsson lämnade ett bidrag till mitt bokmässe-jam.
Mikael Sol med Fantomens tyg-kasse.
Rio Grande och Johan Wanloo i ovanligt brett perspektiv.
Lena Furberg ritar in Mulle i mitt bokmässe-jam.
Allerstädes närvarande Johan Kimrin samtalar med Pär Thörn. Nya projekt på gång...?
Joakim Gunnarsson och Hedvig Häggman-Sund ritar små söta djur i min skissbok.
Sture Hegerfors & Lasse Åberg förärar Knut Larsson Adamson-statyett, -diplom och -original medan Johanna Koljonen agerar konferencier.
Ellen Ekman får en liknande samling priser av samma representanter från Svenska Serieakademin.
Germund skruttinerar sitt välförtjänta Adamson-diplom.
I publiken vid prisutdelningen fanns Johan Andreasson och Göran Everdahl (aktuell med det trevliga verket Bildningsakuten) samt Rio Grande i bakgrunden.'
Kalle Lind intervjuar Steve Nyberg om hans nya seriesamling Trygga lilla Sverige på Seriescenen.
Johanna Kristiansson lutar sig bekvämt tillbaka medan Joakim tuschar hennes miniatyr-Morris.
Enrique Fernandez signerar i Ordbilder Medias monter.
Arild Midthun ankifierar sina fans.
Johan Kimrin & Kim W. Andersson berättar om den nya kickstartern som skall resultera i en lyxutgåva av albumet ASTRID: Vulkanmånens kult på svenska.
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Ett fåtal bilder från söndagen, de flesta med ankistisk anknytning:
NAFS(k):s ordförande, Mats Nilsson, och sekreterare, Marina Johansson före jubileumsanförandet söndag morgon.
Stefan Diös, Greger Nässén & Åsa Warnqvist (alla har tidigare varit ordföranden i NAFS[k]) på Seriescenenen.
Mats inleder NAFS(k):s jubileumsanförande från Seriescenen.
Ola Hammarlund & Joakim Gunnarsson, synligt tagna efter firandet av NAFS(k) 40 år.
Arild Midthun förklara hur man väcker läslusten hos barn (hint: Kalle Anka är inblandad.)
Patric Nyström och Per Demervall signerar "Siri och vikingarna" med sådan frenesi att den tog slut i Rabén & Sjögrens monter.
Ankisterna äter söndagslunch. Johan Blixt, Andreas Eriksson, Olof Siverbo, Mats Nilsson och Greger Nässen. "Let's do lunch" som det kallas i nöjesbranschen.
Johan Kimrin och Kim W. Andersson sammanfattar den senares internationella karriär i vardande på seriescenen.
NAFS(k):s ordförande, Mats Nilsson, och sekreterare, Marina Johansson före jubileumsanförandet söndag morgon.
Stefan Diös, Greger Nässén & Åsa Warnqvist (alla har tidigare varit ordföranden i NAFS[k]) på Seriescenenen.
Mats inleder NAFS(k):s jubileumsanförande från Seriescenen.
Ola Hammarlund & Joakim Gunnarsson, synligt tagna efter firandet av NAFS(k) 40 år.
Arild Midthun förklara hur man väcker läslusten hos barn (hint: Kalle Anka är inblandad.)
Patric Nyström och Per Demervall signerar "Siri och vikingarna" med sådan frenesi att den tog slut i Rabén & Sjögrens monter.
Ankisterna äter söndagslunch. Johan Blixt, Andreas Eriksson, Olof Siverbo, Mats Nilsson och Greger Nässen. "Let's do lunch" som det kallas i nöjesbranschen.
Johan Kimrin och Kim W. Andersson sammanfattar den senares internationella karriär i vardande på seriescenen.
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
Varför kan jag inte se bilderna? Står bara texten Bild...
andersb80 skrev:Varför kan jag inte se bilderna? Står bara texten Bild...
Inga problem för mig...
Ladda om sidan? Töm cachen? Uppdatera webbläsaren?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Sir-L skrev:Vi vill ju se den fantastiska seriejambilden!
Efter lite skanning och uppsnyggning finns den nu till beskådan i "Om serieoriginal"-tråden.
Bilderna är länkade från twitter så möjligen kan det påverkas av någon inställning i webbläsaren?
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
Jag ser dem inte heller, men om jag högerklickar på ordet Bild och väljer "Visa bild" så får jag se bilden. Märkligt ...
Tillägg: Om jag slår av browserns (Firefox) funktion spårningsskydd (som jag inte mins om det finns default eller om det är något jag har installerat extra) så fungerar det. Jag misstänker att twitter kräver en kaka för att visa bilden men att Firefox med spårningsskydd inte skickar kakor till tredjeparts bildsiter.
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
63 av mina bilder (med bildtexter) finns nu uppe på flickr.com. https://flic.kr/s/aHskKGDKD4
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas
Re: Bokmässan i Göteborg
Nån som vet något viktigt serierelaterat som kommer att hända på bokmässan 2017? (I Serieateljén kommer den sedvanliga festen att gå av stapeln.)
RioGrande skrev:Nån som vet något viktigt serierelaterat som kommer att hända på bokmässan 2017? (I Serieateljén kommer den sedvanliga festen att gå av stapeln.)
Jag hittar ett ritbattle på torsdagen. Seriescenens program har tydligen inte kommit upp/ utformats ännu.
https://bokmassan.se/programs/ritbattle/
- K-E Lindkvist
- Near Mint
- Kontakt:
Programmet för Seriescenen går nu att läsa på Bokmässans hemsida (men ännu ej upplagt på Seriescenens egna sida).
Jag återkommer med vilka punkter jag kommer att försöka se, men redan nu kan konstateras att det äntligen ser ut som om både Adamson- och Urhunden-utdelningarna nu sker på Seriescenen. Adamson på fredagen och Urhunden på lördagen (som jag därför kommer att missa). Det var sannerligen på tiden!
Jag återkommer med vilka punkter jag kommer att försöka se, men redan nu kan konstateras att det äntligen ser ut som om både Adamson- och Urhunden-utdelningarna nu sker på Seriescenen. Adamson på fredagen och Urhunden på lördagen (som jag därför kommer att missa). Det var sannerligen på tiden!
- Alexander Lukas
- Alexander Lukas