ÖREBRO Seriefestival

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

K-E! Många bra bilder! (som alltid!) [:)]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Det var trevligt, men rent subjektivt kändes ju inte utnyttjandet av arrangemangsytan optimalt... Det var inte alltid helt logiskt hur man tog sig mellan de olika festivaldelarna, även om det i princip är gångavstånd mellan det mesta i centrala Örebro...

(På Malmömässorna, framför allt AltCom känns det ju ofta som om Elftorp har någon representationstanke med att alla de nordligaste, västligaste, östligaste och sydligaste delarna av Malmö ska vara med, och det är galna avstånd mellan de olika delarna och utställningarna...)

Som fanzinutställare blev man placerad uppe på läktaren ovanför det egentliga utställarområdet, och det kändes som det inte var självklart för besökarna att man även kunde gå upp dit också, så det blev i praktiken relativt glesbesökt och avsides... (Jag skulle iofs kunnat ha stannat där uppe under en större del av mässan än jag gjorde, men när det hände så litet blev jag litet för otålig...) [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

RioGrande skrev:K-E! Många bra bilder! (som alltid!) [:)]

Tack! Jag skall försöka ordna till ett flickr.com-galleri med några fler och en bloggrapport vad det lider, men skall blogga färdigt om San Diego först... [;)] Jag led annars verkligen av tidsbristen men det var å andra sidan ganska skönt att kunna komma hem i anständig tid. Missade jag någon kul kvällsaktivitet vid sidan av visningen av Alena-filmen?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Var ju lite pubbesök. Bishop's arms fre, Sweet chili lö...
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Viktig bild. Örebro. Laguppställningen. "Sgt Billers Lloydly hearts club band" Bild

Faktum är att det finns FLER bra bilder här, på denna länk! http://www.orebrotribune.se/2016/11/26/ ... er-helgen/
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Bakre rad vänster till höger:
Jonas Darnell, Sture Hegerfors, Rolf Lindby, Ilpo Koskela, Jan Hoff, Per Löfgren

Främre rad vänster till höger:
Mattias Elftorp, Lasse Åberg, Malin Biller, David Lloyd, Pidde Andersson

Viktigaste frånvarande är internationella hedersgästen Joëlle Jones, som jag förstod just hämtades upp från flygplatsen i bil, av en av medarbetarna.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:Viktigaste frånvarande är internationella hedersgästen Joëlle Jones, som jag förstod just hämtades upp från flygplatsen i bil, av en av medarbetarna.

Tyvärr inte i en sån här (som är hennes absoluta favoritbil alla kategorier):

Bild

Om Joëlle Jones någonsin kommer tillbaka till Sverige får Jonas Darnell be sin bryggare Dan Sederowsky att plocka ut en av dyrgriparna ur sitt garage och låta den komma till användning... Hon skulle säkert bli väldigt glad åt detta! [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Grumme »

Varför får jag Spirouvibbar av den bilen? Eller blandar jag ihop det med Starke Staffan-äventyret "Lady Olfina", där det förekom ett antal sportbilar? [?]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:Varför får jag Spirouvibbar av den bilen? Eller blandar jag ihop det med Starke Staffan-äventyret "Lady Olfina", där det förekom ett antal sportbilar? [?]

Designen har nog en del likheter, även om färgen är annorlunda...

Bild

Bild

Nu i efterhand kom jag på att jag är osäker på om man hämtade upp Joélle från flygplatsen eller tågstationen, men hon hämtades upp i alla fall...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Grumme »

Det var nog Lady Olfina jag tänkte på.

Bild
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Hon var inte med på det tåget jag åkte med i alla fall. Flögs säkert hem via Örebros internationella storflygplats.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Hon var inte med på det tåget jag åkte med i alla fall. Flögs säkert hem via Örebros internationella storflygplats.

Hon skulle ju iofs inte ta tåget till Skåne utan till USA...

Finns det en internationell storflygplats i Örebro?... Hon kanske var den internationella storstjärnan som får fraktas av security till en helikopter medan hon jagas av skrikande teenyboppers!...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu finns mina bilder från Örebro tillgängliga på flickr.com. Kanske med en viss dominans av festivalens gäst från Los Angeles som av hennes twitterflöde att döma semestrade i Stockholm veckan efteråt och bland annat betittade slottet & julskyltningen samt firade Kim W Anderssons Astrid-utgivning på Dark Horse med densamme på lokal. De är ju förlagskollegor numera.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Det ska bli festival i Örebro även hösten 2017. Håll utkik!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Datum är släppt nu, helgen 11-12 november, men bokningen för utställare verkar inte öppen än.

https://orebroseriefestival.se/

(Eller eventuellt är det olika bokningssystem för tecknare och mindre förlag gentemot större...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av burnout »

Är det någon som vet vad det blir för folk och förlag på Örebro mässan nu till helgen?
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Göran Semb »

Festivalen har lagt upp en lista på fanzinemakare och förlag på sitt Facebook.

https://www.facebook.com/orebroseriefes ... 1129948281
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av burnout »

Är dom på samma ställe som förra året??
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

burnout skrev:Är dom på samma ställe som förra året??

Nej. Nya lokaler.

Hjalmar Bergman Teatern på Näbbtorgsgatan 5.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar