Ordbilders Jag-vill-läsa-mer serietävling

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Ordbilders Jag-vill-läsa-mer serietävling

Inlägg av satori »

Vi har tillkännagett Ordbilders Jag-vill-läsa-mer serietävling på Facebook.
Det är lite av ett experiment från vår sida där alla kan vara med och välja vinnaren. I denna serietävling kommer en enstaka seriesida bedömas, det kan vara en förstasida eller en seriesida mitt i handlingen. Det viktiga är att den ska få de som ser sidan att vilja läsa resten av serien. Sedan får alla rösta om vilken serie de helst skulle vilja läsa! Vi tar bara emot en serie/sida per serieskapare och serien ska inte finnas publicerad någon annanstans. Serien kan vara från en serie med en färdig berättelse (men som inte har publicerats) eller något ni hittat på bara för tävlingen. Alla stilar är välkomna och både färg och svartvit fungerar. Avslöja inte seriens handling i text utanför själva seriesidan – låt seriesidan tala för sig – men ni kan ge serien ett namn om ni vill.
Skicka seriesidan till info@ordbilder.se och formatet kan vara Jpg eller Pdf. Skicka bidragen senast 17 juli 2017. Vi kommer att lägga upp bilderna på Facebook-evenemangsidan den 18 juli där alla fram till den 31 juli kan rösta fram en vinnare (OBS! Ni kan bara rösta på en serie!).
Vinnaren får ett vinnardiplom, en Ordbilder-plastmedalj och vi kommer dessutom uppmärksamma vinnaren, deras hemsida (eller annan valfri sida) och deras olika serier på Ordbilders olika sociala mediesidor.
Ordbilder tar ingen rätt att publicera sidorna vi får in förutom på sociala medier och hemsida under den period som serietävlingen håller på. Efter denna period tar vi bort allt om serieskaparna begär det.
Vi hoppas att detta blir en kul uppgift och utmaning för alla som väljer att delta!!
https://www.facebook.com/events/1379831785472856
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Re: Ordbilders Jag-vill-läsa-mer serietävling

Inlägg av satori »

Än så länge har två personer skickat in seriebidrag. 8 på Facebook-evenemanget är säkra på att de ska skicka in, 38 är intresserade.
Sista dagen att delta är 17 juli. 18 juli läggs alla seriebidrag upp på evenemangsidan och röstningen börjar.
Enligt enkäten vi har hållit verkar de flesta vara för att bidragen ska vara anonyma under omröstningsperioden.
Skriv svar