Comiquiz 2019

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Comiquiz 2019

Inlägg av Sir-L »

Årets Comiquiz vanns av danska Århus Tegneserieloge, och dessa har redan betämt datum för nästa års tävling.
Lägger upp den här så ni redan nu kan börja förbereda er och ringa in datumet i era kalendrar.

Hi everyone!

Århus Tegneserieloge is already on a roll!
The preparations for Comiquiz 2019 has startet and as an important first:

The date for the quiz is set to October 26th.

It is a Saturday and we expect to start at 15.00 Danish time.

Please spread the word - it would be nice to have more teams competing this time!!

Of course - more information will follow, as we get closer to the date, but if you already now know, that you have a team, please send me an email at lailajesp @ Hotmail.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2019

Inlägg av Wakuran »

Danskarna i allmänhet och Århus i synnerhet har ju inte arrangerat något Comiquiz sedan 1998. Det skulle ju kunna bli kul att se vad de hittar på.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2019

Inlägg av Wakuran »

Jag antar att Serieforum inte anmält ett lag till Comiquiz i år?

Annars kan ju jag och staben sätta upp ett sånt där delforum som det varit tidigare år.

Själv kommer jag ju delta för Stockholmslaget som vanligt, men ni får väl räkna med att jag har tillräcklig heder för att inte kolla in delforumet medan tävlingen varar, i så fall...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Comiquiz 2019

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:Jag antar att Serieforum inte anmält ett lag till Comiquiz i år?

Annars kan ju jag och staben sätta upp ett sånt där delforum som det varit tidigare år.

Själv kommer jag ju delta för Stockholmslaget som vanligt, men ni får väl räkna med att jag har tillräcklig heder för att inte kolla in delforumet medan tävlingen varar, i så fall...


Kan du inte vara med i båda?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2019

Inlägg av Wakuran »

larsa66 skrev:
Wakuran skrev:Jag antar att Serieforum inte anmält ett lag till Comiquiz i år?

Annars kan ju jag och staben sätta upp ett sånt där delforum som det varit tidigare år.

Själv kommer jag ju delta för Stockholmslaget som vanligt, men ni får väl räkna med att jag har tillräcklig heder för att inte kolla in delforumet medan tävlingen varar, i så fall...


Kan du inte vara med i båda?

Teoretiskt, så, men det känns ju litet märkligt...

Men om ni inte har gjort en anmälan oavsett, så är frågan hur som helst irrelevant i nuläget...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar