Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

SCI-FI CONVENTION STHLM

Inlägg av Robrocker »

Stockholmsmässan, 1 - 2 november 2008
Leksaker, film, serier m.m
--------------------------------------------------------------------------------
1 - 2 november 2008
10.00 - 18.00
100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.
Stockholmsmässan, Mässvägen 1, ÄLVSJÖ


http://www.propworld.nu/


Någon som ska gå?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Är det där dom brukar ha "kändisar" av typen "jag var Jabba the huts svans"? [img]http://www.freesmileys.org/smileys/sw017.gif[/img]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Jag var där förra året så dit ska jag nog gå de har många figurer från skräckfilmer och sci fi filmer att köpa brukar även finnas lite kändisar som skriver autografer om man samlar på sådant. Den är inte så stor men kul att titta på.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Som stadig besökare sedan första SF-mässan ska jag självklart att vara där även i år. Förra året sprang Anthony Daniels (C-3PO) runt och showade med ett gäng utklädda till diverse Batman-skurkar. För min del är det årets höjdpunkt, och det brukar numera finnas hyfsat gott om superhjältar i plast.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Frank Black och Apollo är klara gäster!
Jag ska nog ta med hela familjen på mässan. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Ninix
Very Good
Inlägg: 119
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 22:15

Inlägg av Ninix »

Kung Orne I skrev:
Är det där dom brukar ha "kändisar" av typen "jag var Jabba the huts svans"? Bild


Nja, det är den mässan som brukar ha David Prowse som återkommande gäst och han fick ju i alla fall nästan vara hela Darth Vader [;)]

Kommer absolut att gå i år. Har inte varit där sedan 2004 så nu är det på tiden. Det är dags att handla på sig nya gradbeteckningar.
"Han skrev ned allt han såg. Oftast blev det föregående mening."
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Nu finns det upplagt vilka gästerna är denna gång:
Lance Henriksen (Aliens, Millennium m.m.)
Carl Weathers (Rocky I-IV, Predator)
Matthew Wood (röst åt General Grievous i SW III b.la.)
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Conan_collector
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: fre 12 okt 2007, 13:51

Inlägg av Conan_collector »

Jag hade hoppas Rutger Hauer.......
Lloyd Alexander 1924 - 2007 R.I.P
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

En sex meter lång batmobile kommer att finnas på plats. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Robrocker skrev:
En sex meter lång batmobile kommer att finnas på plats. =)

Den har varit med några gånger tidigare, snubben som byggt den håller till i Nacka om jag inte misstar mig. Har för mig att han funtade på att bygga markfordonet från Aliens (2:an) också, eller om han redan gjort det. Det är den som var med i de tidigare filmerna förresten, inte Batman Begins/Dark Knight. Tyvärr får man inte sitta i den, avspärrad med rep och cockpiten (eller vad man nu ska kalla det) är så jäkla mörk att det inte går att se några instrument. Men snygg är den förstås. [^]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Imorgon är det dags. Det ska bli spännande, jag kommer att vara där med mina två barn. Hoppas jag träffar någon ifrån forumet. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Robrocker skrev:
Imorgon är det dags. Det ska bli spännande, jag kommer att vara där med mina två barn. Hoppas jag träffar någon ifrån forumet. =)

Mig lär du träffa, stadig stammis sedan första SF-mässan. Hänger på låset och blir säkerligen kvar tills de stänger, brukar bli så.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Haha, jag hoppas bara att jag kommer att känna igen dig! =)
Jag är där imorgon mellan ca.12.00-16.00. Kul att träffa dig igen!
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Conan_collector
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: fre 12 okt 2007, 13:51

Inlägg av Conan_collector »

Undrar egentligen hur skådisarna känner att vara där, jag menar, det känns lite som det är slutet på deras underbara karriärer......
Lloyd Alexander 1924 - 2007 R.I.P
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Måste säga att mässan var kanonbra! Synd att man inte hade mer pengar bara! =)
LR26, snygg mundering! Kul att ses igen.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 18:40
Ort: Saint Lucia
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Ska dit imorgon. Hoppas att det finns lite SW saker där :-)
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Det fanns SW-saker i överflöd!!! Det fanns massor av begagnade och nya sw-leksaker, flera olika säljare.

Inget SW direkt men en bild ifrån mässan..
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=95505
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Här är lite blandande bilder tagna under lördagen 1/11 från årets mässa. Direkt vid ankomst kom fyra av de trevliga killarna ur TK-501 Nordic Garrison ut.

Bild

Axplock från Echobase monter
Bild

Den svenskbyggda Batmobilen i närbild.
Bild

Ytterligare en av killarna in TK-501 Nordic Garrison, en av de få TIE-fighter-piloterna.
Bild

Den kvinnliga jedin Barriss Offee, vet inte om hon är med i 501:an, men det brukar bara vara imperiefolk så jag misstänker att hon inte är det. Två TIE-fighter-piloter i bakgrunden.
Bild

Tre unga jedi-aspiranter.
Bild

Även the rebel scum fanns på plats, en X-Wing-pilot flankerad av den blå varianten av B-Wing-pilot.
Bild

Självklart är Hogwarts-studenter ett inslag på mässan numera.
Bild

Darth Vader i unga år.
Bild

Blandade figurer från någon monter, bland annat en del Aliens.
Bild

Spidey, Yoda och Musse Pigg, en minst sagt udda cross-over.
Bild

Marvel, DC, Star Wars och Star Trek, figurer för alla smaker.
Bild

Blandade DC-hjältar, bland annat den sista Harley Quinn som jag sedan snabbt lade beslag på.
Bild

Link ur spelet Zelda, som jag felaktigt kallade Zelda, tills modern upplyste mig att Zelda är en prinsessa, inte tusan lätt att hålla reda på alla mysko spelkaraktärer. Klart imponerande dräkt hade han i alla fall.
Bild

En trevlig Biker Scout från 501:an.
Bild

Snyggingen Salacious Crumb, i vad jag skulle anta är naturlig storlek. Som det brukar stå i annonserna, måste ses i verkligheten. Någon dag ska han införskaffas och få sitta i soffan och lysa upp tillvaron.
Bild

Killen som har svårt att ligga på luftmadrasser och plaska, Pinhead från Hellraiser, poserade i naturlig storlek i Cinema Replicas monter.
Bild

Knappast militanta veganers bästa kompis, Hannibal Lecter också i naturlig storlek hos Cinema Replicas, bekvämt nog placerad på en pirra så man enkelt ta med honom hem på middag. Med Arnies T-800 Terminator till vänster.
Bild

George Lucas som Stormtrooper, tyvärr lite för dyr, men ett givet köp till SW-samlingen.
Bild

En ung Clonetrooper eller klonsoldat som de kallas i Sverige.
Bild

Fantomen hade letat sig ut ur de djupa skogarna och slagit sällskap Indiana Jones, också en udda cross-over.
Bild

Frankensteins monsters brud, snygg staty hos Cinema Replicas.
Bild

Det hungriga rovdjuret Predator, också från Cinema Replicas.
Bild

Yoda, som ser ovanligt troskyldig ut, nästan lite vemodig, Cinema Replicas det också.
Bild

Jokern i Jack Nicholsons tappning från Tim Burtons första Batman-film. Riktigt slemmig, den vill man inte se när man vaknar.
Bild

Ytterligare en udda kombination, en jedi och Punisher.
Bild

När general Grievous är på besök, är det lika bra att passa på att försöka kränga extra många sådana figurer.
Bild

Snygga tavlor hos Backlist, bland annat Hellboy, hann tyvärr säljas en ännu snyggare innan jag plåtade.
Bild

Grabbarna i 501:an poserar alltid villigt, trevliga är de också.
Bild

Darth Maul, Biker Scout och en Snowtrooper, förstås ytterligare folk ur 501:an.
Bild

Who watches the watchmen, Rorschach skrämde slag på en och annan besökare.
Bild

Otroligt snygga och välgjorda modeller från Norge, dyra som tusan men minst lika fina som Lucasfilms egna. Stilstudie av en Snowspeeder.
Bild

Närbild av Tusken Raider eller Sandpeople som de också kallas. Möjligtvis medlem i TK-501 Nordic Garrison. Antar att man får rejält tunnelseende i den masken.
Bild

Rorschach igen poserande bredvid dem stora affischen för den kommande filmen. Det visades en lång trailer i en av Trekkiemontrarna också.
Bild

En ung jedi-tjej.
Bild

En vitsminkad Trekkie kollar in knivar.
Bild

En kvinnlig Trekkie och ung jedi-tjej vid svärd och knivmontern.
Bild

Det var lite axplock från mässan som antagligen hade nytt publikrekord. Jag finns också med på någon av bilderna, vilken avslöjar jag inte.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 18:40
Ort: Saint Lucia
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Häärligt labby... det tackar vi för.
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Asgrymma bilder! Jag borde också ha plåtat mer. =)
With great powers comes great responsibility.
Skriv svar