Serieträffar i Stockholm

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inläggav rkaj » mån 23 jun 2014, 07:19

Temat blir Steampunk. Fram med gogglesen, borda luftskeppen, full steam ahead så ses vi på Black & Brown på tisdag! (Vi återkommer till Alkohol och Afrika vid senare tillfällen.)

Jag upprepar anmälningslänken också. Välkommen!

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » mån 23 jun 2014, 15:17

Det ska ju vara steampunkfestival till helgen också. (I Gävle.)

Har det påverkat ämnesvalet?

http://konvent.se/steampunkfestival-2014/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tor 26 jun 2014, 21:01

Taskig tajming, men nu hittade jag precis en "cloudpunk"/ "fogpunk"-bok på biblioteket. "Sector 7" av David Wiesner, en "sekvenskonstbok" någonstans emellan bilderbok och tecknad serie.

Bild
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » sön 26 okt 2014, 17:22

Efter ännu en alldeles för lång väntan(*) är det äntligen dags för en Seriepub igen! Kom och diskutera serier över en öl, serier om öl, öl i serier, annan alkohol i serier, alkohol i serieskapare, ... Alla varianter välkomnas. Dessutom går det utmärkt att äta en bit mat. Ta gärna med några serier som är relevanta för temat eller som du bara vill tipsa om och visa upp ändå!

Vi träffas på tisdag 28 oktober klockan 18, på Black & Brown Inn vid Mariatorget i Stockholm, troligen vid det runda bordet i rummet längst in. Det finns möjlighet att anmäla sig på facbook (gillar man inte facebook går det också bra att anmäla sig per PM till mig här på forumet eller bara dyka upp oanmäld). https://www.facebook.com/events/753401761399270/

(*) och dessutom ett seriecafé som bara annonserades på facebook (och kanske på http://www.seriestockholm.se/ ) men inte här på forumet.

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » mån 27 okt 2014, 19:37

Seriepub i morgon kväll på Black & Brown alltså! Missa inte!

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » fre 14 nov 2014, 16:38

Välkomna till seriecafé med SeF Stockholm! Vi fortsätter metatemat , denna gång alltså tema kaffe, te, fikabröd, caféer, och så vidare ...

Kom och prata serier på Bagdad Café, medelhavsmuseet, nu på söndag klockan 14! Ta gärna med tematiska serier att visa och diskutera. Verkligt kaffe, te och fikabröd finns där till rimliga priser, och en del matigare alternativ också.

Alla serieintresserade är varmt välkomna! Man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Vill man anmäla sig kan man göra det på facebook, https://www.facebook.com/events/323394474521581/ men annars går det bra att bara dyka upp också.

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » lör 06 dec 2014, 21:27

Välkomna till seriepub med SeF Stockholm! Denna gång är temat färgläggning. Vad är en bra färgläggning? Platt eller målat? Skrikig eller omärklig? Det vanligaste målet med färgläggning är naturligtvis att bilderna ska se ut mer som verkligheten, men färgval kan ju också förmedla sinnesstämning och kanske ge andra intressanta effekter? Färg är ju också ett område där serieskaparnas uttryck har utvecklats tillsammans med vad som har gått att trycka till rimlig kostnad.

Kom och prata serier på Black & Brown vid medborgarplatsen i Stockholm på tisdag 9 december klockan 18! Ta gärna med serier med bra / dålig / intressant färgläggning att visa och diskutera. Puben har bra mat och ett brett ölsortiment till rimliga priser. Du hittar oss längst in i "grottan".

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Vill man anmäla sig kan man PM:a mig eller på in på facebook https://www.facebook.com/events/996906050335859/

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » tis 09 dec 2014, 18:08

Jag råkade skriva "medborgarplatsen", men naturligtvis är vi vid Black & Brown vid MARIATORGET som vanligt! Ber om ursäkt för förvirringen!

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » sön 11 jan 2015, 22:32

Välkomna till seriecafé med SeF Stockholm! På Badgad Café på Fredsgatan 2 (Medelhavsmuseet), på söndag 18 januari klockan 14:00.

Ett nytt år har börjat, men vad var det bästa som kom 2014?

Kom och prata serier på Medelhavsmuseets café! Ta gärna med favoritserier att visa och diskutera. Kaffe, te och fikabröd finns där till rimliga priser, och en del matigare alternativ också.

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas).

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 11 jan 2015, 23:37

Tema?

Jag känner litet att något kopplat till uttrycksfrihet kan vara lämpligt. (Även om det redan fanns ett par gamla temaförslag på listan, minns jag.)

Edit. (Eller vänta, var temat "retrospektiv"?)

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » mån 12 jan 2015, 07:12

Temat blir det bästa 2014. Bästa nya / nyöversatta / etc eller kanske bara det bästa man läst under året.

Fast vi kommer ju säkert att prata en del om Charlie Hebdo och uttrycksfrihet också.

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » mån 13 apr 2015, 22:26

Nu får jag be om ursäkt, jag missade tydligen att annonsera pubben 18 februari här. Nå, vi blev i alla fall nio personer som diskuterade kattter i serier ... Och nu är det äntligen dags igen!

Välkomna till seriecafé med SeF Stockholm! Att läsa är att resa, så nu ger vi oss ut på de sju haven med serierna som fartyg och loggbok.

Oavsett om din favoritseglare heter Corto, Archibald, Sinbad, Isabeau eller något helt annat så ska du lägga till vid Fredsgatan klockan 14 på Söndag och diskutera serier på Bagdad Café, Medelhavsmuseet. Kaffe, te, fikabröd och matigare alternativ finns där till rimliga priser.

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Vill man så får man gärna anmäla sig på facebook. Eller i PM till mig. Eller så kan man bara dyka upp.

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » mån 08 jun 2015, 21:50

Äntligen dags igen!

Välkomna till seriepub med SeF Stockholm! Denna gång är temat HBTQ. Från Ralf König (och kanske ännu tidigare) till Wicked Hero, Åror och annat nu- och framtida. Från djuplodande socialreportage till gladporr, från skam till pride ...

Kom och prata serier på Black & Brown vid mariatorget i Stockholm på onsdag 10 juni klockan 18! Ta gärna med intressanta serier att visa och diskutera. Puben har bra mat och ett brett ölsortiment till rimliga priser. Du hittar oss längst in i "grottan".

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Vill man så man gärna anmäla sig på facebook. Eller i PM till mig. Eller så kan man bara dyka upp ...

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » tis 08 sep 2015, 23:04

Äntligen är det dags för höstens första seriecafé!

Temat är sjukdom. Ta gärna med serier som passar in på temat, men lämna de verkliga virusen och bacillerna hemma! Vi träffas klockan 14 på söndag, på Bagdad Café (Fredsgatan 2, Medelhavsmuseet). Kaffe, te, fikabröd och matigare alternativ finns där till rimliga priser.

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Man går gärna anmäla sig via facebookeventet, men vill man inte köra facebook är man lika välkommen ändå!

Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine

Inläggav DarkPaladin300 » ons 09 sep 2015, 16:53

Kanske man ska komma efter dit en hiatus från denna sida...

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 09 sep 2015, 16:59

DarkPaladin300 skrev:Kanske man ska komma efter dit en hiatus från denna sida...

Superhjältar kan väl också bli sjuka, förresten?

Spidde fick t.ex. en släng av magsår under det glada 70-talet, minns jag...

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » ons 09 sep 2015, 21:24

DarkPaladin300 skrev:Kanske man ska komma efter dit en hiatus från denna sida...

Saknas det något ord där? Jag begriper inte vad du skriver ...

Men om du funderar på att dyka upp på cafét så är du varmt välkommen! [8D]

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 09 sep 2015, 21:48

Nu kanske det är litet förmätet att uttolka andras kryptiska formuleringar, men jag tolkar det som;

"Kanske (man) ska komma dit, efter ett uppehåll från min sida..."

Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine

Inläggav DarkPaladin300 » ons 09 sep 2015, 22:44

........Och uppenbarligen så behöver jag en lite en slags uppdatering på hur tusan jag skriver så att alla fattar vad jag menar XD Men ja, jag funderar på att vara med i en serie café

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » sön 13 sep 2015, 11:23

Idag är det dags!

rkaj skrev:Äntligen är det dags för höstens första seriecafé!

Temat är sjukdom. Ta gärna med serier som passar in på temat, men lämna de verkliga virusen och bacillerna hemma! Vi träffas klockan 14 på söndag, på Bagdad Café (Fredsgatan 2, Medelhavsmuseet). Kaffe, te, fikabröd och matigare alternativ finns där till rimliga priser.

Alla serieintresserade är varmt välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet (men vill man bli så kan det ordnas). Man går gärna anmäla sig via facebookeventet, men vill man inte köra facebook är man lika välkommen ändå!

DarkPaladin300 och alla andra är hjärtligt välkomna!

Återgå till "Tävlingar och Evenemang"