Tre hör ihop en ska bort-vilken?

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Göran Semb
Fine
Kontakt:

Re: Tre hör ihop en ska bort-vilken?

Inläggav Göran Semb » sön 31 jul 2016, 02:06

I så fall ska kanske Neal Adams bort för att han inte tecknat Star Wars-serier?

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Inläggav larsa66 » sön 31 jul 2016, 02:13

Göran Semb skrev:I så fall ska kanske Neal Adams bort för att han inte tecknat Star Wars-serier?

Och där kom det rätta svaret :-) nu var det dagstrippversionen jag var ute efter. Lustigt att tre så olika tecknare som Mannings, Alcala och Williamson var tecknare på den kortlivade versionen.

Bollen är din Göran :-)

Göran Semb
Fine
Kontakt:

Inläggav Göran Semb » sön 31 jul 2016, 02:38

Tack; tyvärr är jag liiite stressad just nu så det vore helt OK om någon annan kände för att hoppa in. (Ska leverera Comanche, Undertaker och Fantomen veckan som kommer samt spela in en podd till med Christer; den här gången med självbiografiska serier som tema.)

(Mannings och Williamson kan jag dock se som rätt eleganta tecknare som inte skär sig, men Alcalas tuschning är så tung och närmast kladdig att det känns som att den skulle sticka av väldigt mycket.)

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Inläggav larsa66 » sön 31 jul 2016, 11:04

Göran Semb skrev:(Mannings och Williamson kan jag dock se som rätt eleganta tecknare som inte skär sig, men Alcalas tuschning är så tung och närmast kladdig att det känns som att den skulle sticka av väldigt mycket.)

Jo de var eleganta, speciellt Williamsons. Men de äventyr som fastnat för mig var de Alcala gjorde (såg att det bara var två äventyr). Minns att de publicerades i Serie-nytt. Handlade om Han Solos och Chewbaccas rövarliv innan de slog sig ihop med Luke.

Återgå till "Tävlingar och Evenemang"