San Diego International Comic-Con

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

San Diego International Comic-Con

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nedräkningen inför årets Comic-Con är igång. Nu i år har Imdb en speciell sektion ägnad åt mässan och allting som rör den.
http://www.imdb.com/comic-con/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Nima »

Jag är väldigt exalterad över CC i år. Trots att jag kommer sitta hemma.

Några filmer som kommer att behandlas där är Iron Man 3, Hobbit (YES!), Man of Steel, Dark Knight Rises & Walt Disney Studios: Frankenweenie, Oz The Great and Powerful m.m.

Serier som intresserar mig som också kommer att "vara där" är först och främst Spartacus: War of the Damned, och sen Once Upon a Time, Walking Dead, Game of Thrones, Arrow, Big Bang Theory & DC nation.

Sen är det ettårsjubileet av DCs 52, så där kan man nog också förvänta sig en hel del nyheter och dylikt.

Hoppas också på att Sideshow Collectibles har nya DC-figurer att visa upp.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av UlfK »

En länk som visar de senaste Flickr-bilderna från mässan: http://www.flickr.com/search/?q=san+die ... c&ss=2&z=t
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Har vi någon medlem där?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Brukar inte han här som gillar Archie vara där? men kanske inte i år.

Det där lär man inte få se nångång iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Nej jag får nog nöja mig med svenska mässor, om jag inte hittar någon seriemässa i Europa. Inte för att jag klagar på de svenska mässorna fast Comic-Con vore ju väldigt kul. Det är bara det att jag hatar att sitta länge på flygplan.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Jag har lite för blygsam ekonomi och så är jag ensam intresserad, det hindrar mig iaf, annars verkar det kul om än lite oöverskådligt och mycket annat än serier.

Fick jag det betalt så åkte jag, in my dreams typ haha:-)

Jag har inet ens besökt de svenska ännu, så min nivå är 0
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

Horde just att SDCC fatt sitt forsta dodsfall (for i ar, atminstone). Nagon 50-aring som blivit pakord da koerna strukturerades om.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Nima »

Wakuran skrev:Horde just att SDCC fatt sitt forsta dodsfall (for i ar, atminstone). Nagon 50-aring som blivit pakord da koerna strukturerades om.


Första och förhoppningsvis enda. Tror media skrev att ett Twilight-fan blivit påkörd.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av MAD »

Inledningen på senaste nyhetsbrevet från MileHighComics:

"Howdy!
Death is oftentimes Nature's way of telling you that you just did not plan very well. Sadly, that turned out to be exactly the case at the beginning of this year's San Diego Comic-Con International. The San Diego Union Tribune is reporting that a 53 year-old TWILIGHT fan died yesterday, after she was struck by a car while running across the street in front of the convention center. The motive for her being so rash was supposedly that the convention staff was reversing the way the line flowed, thus potentially costing her the position that she had established beginning on Sunday.
Upon reflection, I have to tell you that the sad news of this lady's unnecessary death makes me feel more than a little angry. As those of you who have seen Morgan Spurlock's documentary about the 2010 convention, COMIC-CON EPISODE IV: A FAN'S HOPE, are already well aware, much of the drama in the movie revolves around scarcity. At San Diego, scarcity begins with attendance tickets for the convention being quite difficult to obtain, and then escalates into other fan conflicts, such as availability of limited edition toys and giveaways, placement in the admission line, and the availability of seats for the most popular panels. The infamous incident of a couple of years ago, where two fan's disagreement over seating in Hall H led to one being poked with a pencil in the eye by another, was but one previous instance of where scarcity of highly desirable resources at the convention caused serious difficulties.
My personal take on this situation is that it is long past the time for the San Diego convention to (at the very least...) make arrangements to pre-allocate attendance tickets to popular panels and autograph signings. If all the TWILIGHT fans, for example, already knew in advance of the convention if they had a reserved seat for the main TWILIGHT panel, then camping out days in advance would be completely unnecessary. Allowing fans to request seats at certain panels while preregistering, only makes sense. A lottery could then be held well in advance of the convention, with winning fans being notified of their seat assignments. With as many different events as are being held each day at the convention, allowing seating at the most popular events to remain a free-for-all is not only ill-advised, but also dangerous. In this instance, it took someone losing their life to illustrate that point. My heart goes out to that unfortunate lady's family..."
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Nima »

Ingen här som är där? Skulle i så fall vilja be om en sak.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Labrador Road 26 »

De forumiter som jag vet varit där tidigare är Karl-Erik och Joakim Gunnarsson, men känner inte till om de är över nu i år också. Fördelen med nätet att det går ju att få mängder med rapporter och bilder/filmer därifrån, så det är nästan som att vara plats om man följer alla.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Nima »

Labrador Road 26 skrev:De forumiter som jag vet varit där tidigare är Karl-Erik och Joakim Gunnarsson, men känner inte till om de är över nu i år också. Fördelen med nätet att det går ju att få mängder med rapporter och bilder/filmer därifrån, så det är nästan som att vara plats om man följer alla.


Jo, under de här dagarna är det nästan bara jobbigt att sitta vid datorn pga alla flikar jag har uppe samtidigt. Det enda jag gör i princip under mässorna. Läser nyheterna/panelbeskrivningarna som intresserar, direkt.

Vad jag ville var ju att få en sån där gratis t-shirt med Spartacus-tryck som de delar ut [V]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Vad är Twilight för nåt som man kan vara ett fan till?

Verkar ju var högst självförvållat med, ränna ut i vägen för att man förlorat sin plats i kön, jaha ungefär.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Magnus »

Agentum skrev:Vad är Twilight för nåt som man kan vara ett fan till?

Verkar ju var högst självförvållat med, ränna ut i vägen för att man förlorat sin plats i kön, jaha ungefär.


Klassisk Agentum-kommentar, helt, till synes, oförstående. [:)]
Jag gillar dina inlägg!

För oss svenskar är det nog väldig underligt att det finns 53-åriga Twilight-fans.
Men i USA är det säkert inte så uppseendeväckande.

Tragiskt att damen blev överkörd och dog när hon fick panik av att förlora sin plats i kön.
Hade det hänt här så skulle alla tänkbara krisgrupper varit i fullt gång nu...
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Tja, hehe jo åldern förvånade mig lite där, här är man ju oftast diehardfan till nåt som tillhör ens uppväxttid främst och det nya det är unga fans till för tillfället iaf, inte kul att bli överkörd över iaf.

Jo i vår media hade det nog varit CHOCK! dödens seriekonvent, 53 årig kvinnligvampyr död i svår olycka, förväntas ej komma tillbaka.

Mittuppslag om hur farligt sånt här egentligen är med max dragandes växlar på saker som är ovidkomande. [:D]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Magnus »

Har aldrig personligen varit utanför San Diegos mässområde, men jag har sett rörliga bilder därifrån.

Tror det är ett inferno av parkerade bilar, en hårt trafikerad gata med höga hastigheter precis utanför ingångarna och massor av gående som givetvis har uppmärksamheten på allt annat än den omgivande trafiken.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Magnus skrev:Har aldrig personligen varit utanför San Diegos mässområde, men jag har sett rörliga bilder därifrån.
Tror det är ett inferno av parkerade bilar, en hårt trafikerad gata med höga hastigheter precis utanför ingångarna och massor av gående som givetvis har uppmärksamheten på allt annat än den omgivande trafiken.

Helt riktigt. Så här såg det ut torsdagen 12/7 några minuter efter stängningen 19.00:

Bild

Trångt är bara förnamnet. Bilar, bussar, spårvagnar...

Bild

...och godståg. BNSF skall uttydas Burlington, Northern & Santa Fe men i järnvägskretsar brukar man istället säga "But Not So Fast". Har vid något tillfälle hindrat hollywoodstjärnor från att komma i tid till sina framträdanden.

Bild

Och mer folk väller ut hela tiden! Pust!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MagnusR »

K-E Lindkvist skrev:jag har äntligen hunnit med att dokumentera vad jag släpade med mig hem från årets besök i San Diego


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Imponerande skörd trots bagagebegränsningen. Tack för titten.

/Magnus
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

MagnusR skrev:
K-E Lindkvist skrev:jag har äntligen hunnit med att dokumentera vad jag släpade med mig hem från årets besök i San Diego


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Imponerande skörd trots bagagebegränsningen. Tack för titten.

Tackar!
Man får numera ha med sig groteska 18 kilo i handbagaget så för första gången på 25 år hade jag inte attachéväskan med mig till USA utan tog en något rymligare väska (vilket ställde till med problem vad gällde originalhanteringen på själva mässan). Det fick också en lustig konsekvens när en medpassagerare skulle flytta på min väska på flyget hem. Han var oförberedd på vikten och drattade baklänges ner i sin stolsrad ovanpå de som som satt och sov där... Fniss, fniss! [:D]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar