San Diego International Comic-Con

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från söndag:

Bild

Peter Maresca med oemotståndlig Johnny Hazard-stripp.

Bild

Den lilla sjöjungfrun på landbacken.

Bild

Tania Del Rio, Alex Segura och Dan Parent signerar hos Archie Comics.

Bild

Deltog i Cover story-panelen gjorde Mark Evanier, Stan Sakai, Mark Brooks, Jae Lee, Amanda Conner och Fiona Staples.

Bild

Rich Koslowski med nytecknade miniatyrer på Hilda, Sabrina, Salem & Zelda.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Cadial »

Grymt bildreportage som alltid!
"Neal Adams berättar sin version av hur rent otroligt korkad serieindustrin var (och är)."
Nu har jag last Neil Adams version minst en gang forut, men for lange sedan. Hur lyder versionen nu?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Hahaha, Cadial:-)

Intressant annars, men jag måste garva åt kommentaren om Adams, varför blev karln galen? är han högkristeligt förbytt eller Gud själv?

Håll sig bakom teckningarna nästan allt som kommit ut på annat sät sen 80talet har varit nästan generande löjligt av en person som honom, the groving earth theory, nån slags alternativ påhittad rakt ur luften teori som han aldrig kunde hålla klaffen om.

Så serieindustrin må vara akorkade men han är definitivt med på banan där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Jag blir ju mycket avundsjuk och tänker det vore mycket kul att följa med herr Lindkvist på ett Comic-Con. En sådan erfaren vägvisare vore guld värd. Tack för ett nytt fantastiskt bildspel.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Cadial skrev:Grymt bildreportage som alltid!

Tack! tyvärr inte så många som jag ville göra, men dygnet har bara 24 timmar. Jag återkommer när flickr.com är uppdaterat.
Cadial skrev:"Neal Adams berättar sin version av hur rent otroligt korkad serieindustrin var (och är)."
Nu har jag last Neil Adams version minst en gång forut, men for lange sedan. Hur lyder versionen nu?

Korta versionen: Att förlagen klantade sig med kontrollen av att osålda tidningar verkligen förstördes (först skulle loggan rivas av, sen räckte det med ett intyg på att de var förstörda) och istället kunde säljas vidare "svart" av företagssamma collegeungdomar till jämnåriga. Detta banade sen väg för direktförsäljningen till seriebutiker och tog död på de traditionella försäljningskanalerna. Allt berättat med en torr, elak och vältajmad humor.

Jag tror inte Neal Adams är galen, bara excentrisk och väldigt dryg när han inte är på humör. [;)]

Peral skrev:Jag blir ju mycket avundsjuk och tänker det vore mycket kul att följa med herr Lindkvist på ett Comic-Con. En sådan erfaren vägvisare vore guld värd. Tack för ett nytt fantastiskt bildspel.

Tack för de vänliga orden. Visst skulle det vara trevligt med en svensk gruppresa någon gång, det var mycket skoj 2010 när Joakim och Hedvig också var där.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Cadial »

Agentum skrev:Intressant annars, men jag måste garva åt kommentaren om Adams, varför blev karln galen? är han högkristeligt förbytt eller Gud själv?

Håll sig bakom teckningarna nästan allt som kommit ut på annat sät sen 80talet har varit nästan generande löjligt av en person som honom, the groving earth theory, nån slags alternativ påhittad rakt ur luften teori som han aldrig kunde hålla klaffen om.

Så serieindustrin må vara akorkade men han är definitivt med på banan där.


Aha, den dar teorin lat bekant, fick kolla wikin: Comic artist Neal Adams, also a proponent, has proposed a mechanism of action. Positron particles, a form of antimatter, appear continuously inside Earth's globe and combine with other particles while releasing gamma rays; Adams says that it also forms new matter, but modern scientists are very confident that no new matter is formed in any of these reactions.

Om det kommer fran Neil Adams, sa tenderer jag antagligen att tro pa det mindre an om Einstein har hittat pa nagon sorts naturkraft. Och nu blir det varre, Michael Netzer, Israels ende superhjaltetecknare (som jag dessutom kanner) bygger pa sin forne gurus ideer och imponerar med denna text:


New Hydrogen Nucleus Structure

GE Physics
Written by Michael Netzer
Oct 12, 2009 at 09:51 PM


Based on Neal Adams' Prime Matter Positron-to-Proton Theory


The New Hydrogen Nucleus Structure is a geometric model which demonstrates a count calculation of the layered Prime Matter particles bound by the force of a core positron, to form a proton. As an electron is attracted to the new proton, a new Hydrogen atom is born.

In his elegant theory for emergence of new atomic matter in the universe, Neal Adams states that new protons effectively emerge in the cores of celestial bodies through layered accumulation of 918 Prime Matter particles around a positron, in a process commencing with Pair Production. A Prime Matter particle is the combined electron and positron fields which are theorized to neutralize each other upon converging in the Positronium state, thus rendering themselves undetectable and are assumed to annihilate. Each Prime Matter particle carries an electron weight of two (2), one positron and one electron. The accumulated electron weight of the predicted 918 Prime Matter particles in the model is therefore 1836, same as the electron weight of a proton.

A verifiable calculation of the number of particles in a geometrically sound model is considered crucial to the veracity of Positron-to-Proton Theory.

Vad ska man saga? Om jag stotte pa detta I en vetenskapsblaska I tandlakarens vantrum sa skulle jag kanske svalja det [:D] [:D]
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Hi-hi! Jag hamnade på bild i http://www.comicsbeat.com artikel om Cover story-panelen:

Bild

Det är omisskännligen jag som sitter på första raden och i vanlig ordning leker paparazzi-fotograf. Den hawaii-skjortan går inte att ta miste på! Jag har aldrig någonsin varit med om så många uppskattande kommentarer om min klädsel tidigare som när jag hade den på mig. Den verkar appellera till alla upptänkliga kön: både hon, han och hen. [:D] Damen i kassan på Ralph's blev så distraherad av den att hon helt glömde bort att ge mig min växel... Jag får passa mig så jag inte orsakar en trafikolycka eller något! [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Magnus »

K-E Lindkvist skrev:Tack för de vänliga orden. Visst skulle det vara trevligt med en svensk gruppresa någon gång, det var mycket skoj 2010 när Joakim och Hedvig också var där.


Om det blir en gruppresa till ComicCon nästa år så skulle jag starkt överväga att hänga med.
Jag har goda erfarenheter (från andra hobbies) att det är ett mycket bra sätt att uppleva en ny mässa av gigantiska mått.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Cadial skrev:
Agentum skrev:Intressant annars, men jag måste garva åt kommentaren om Adams, varför blev karln galen? är han högkristeligt förbytt eller Gud själv?

Håll sig bakom teckningarna nästan allt som kommit ut på annat sät sen 80talet har varit nästan generande löjligt av en person som honom, the groving earth theory, nån slags alternativ påhittad rakt ur luften teori som han aldrig kunde hålla klaffen om.

Så serieindustrin må vara akorkade men han är definitivt med på banan där.


Aha, den dar teorin lat bekant, fick kolla wikin: Comic artist Neal Adams, also a proponent, has proposed a mechanism of action. Positron particles, a form of antimatter, appear continuously inside Earth's globe and combine with other particles while releasing gamma rays; Adams says that it also forms new matter, but modern scientists are very confident that no new matter is formed in any of these reactions.

Om det kommer fran Neil Adams, sa tenderer jag antagligen att tro pa det mindre an om Einstein har hittat pa nagon sorts naturkraft. Och nu blir det varre, Michael Netzer, Israels ende superhjaltetecknare (som jag dessutom kanner) bygger pa sin forne gurus ideer och imponerar med denna text:


New Hydrogen Nucleus Structure

GE Physics
Written by Michael Netzer
Oct 12, 2009 at 09:51 PM


Based on Neal Adams' Prime Matter Positron-to-Proton Theory


The New Hydrogen Nucleus Structure is a geometric model which demonstrates a count calculation of the layered Prime Matter particles bound by the force of a core positron, to form a proton. As an electron is attracted to the new proton, a new Hydrogen atom is born.

In his elegant theory for emergence of new atomic matter in the universe, Neal Adams states that new protons effectively emerge in the cores of celestial bodies through layered accumulation of 918 Prime Matter particles around a positron, in a process commencing with Pair Production. A Prime Matter particle is the combined electron and positron fields which are theorized to neutralize each other upon converging in the Positronium state, thus rendering themselves undetectable and are assumed to annihilate. Each Prime Matter particle carries an electron weight of two (2), one positron and one electron. The accumulated electron weight of the predicted 918 Prime Matter particles in the model is therefore 1836, same as the electron weight of a proton.

A verifiable calculation of the number of particles in a geometrically sound model is considered crucial to the veracity of Positron-to-Proton Theory.

Vad ska man saga? Om jag stotte pa detta I en vetenskapsblaska I tandlakarens vantrum sa skulle jag kanske svalja det [:D] [:D]


Ja jag förvånades över hur hårt han drev det över den i princip etablerade kontinetalplattor "teorin", obs att det ju heter teori i vetenskap även om det är så det är.
Det är ju int som många i USA tror att nån suttit hemma och släppt en brakskit i soffan och kommit upp med nåt i huvet bara, därför ger de sig ju ofta på allt som att det bara är teorier och inget mer än vad Gud är osv.

Det är ju inget fel med fler teorier om saker, men när de totalt är påhittade utan grunder går det inte att driva dem mer än att jorden är platt.

Iaf jag gillat Adams annars som tecknare absolut, mycket ändrades med honom och författare på 70talet, eller försöktes iaf och erkändes senare varit viktiga test, som med Batman eller GL &GA från 70tal.

Han tenderar kanske överdriva sin del i en många saker, som med det här kring bla supermanskaparnas rätt mot DC, jo han var delaktig men fler var det osv, han frsökte få tecknare mfl att gå in i nån form av fackverksamhet för rättighter, men det floppade egentligen.

Nu är det väl hans sak att bedriva vad han har lust med givetvis, men det kan som sagt få en att skaka på huvet ibland, han är inte dålig på att ta för sig så att säga.

Nåväl iaf är det alltid kul att titta på lite bilder och läsa lite från nån mer "lokal" som åker på det där konventet, personligen lär jag nog inte komma dit iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Grumme »

Konventet hade tydligen ett celebert besök i förklädnad. [|)]

http://www.bustle.com/articles/33608-da ... CMfacebook
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Magnus skrev:
K-E Lindkvist skrev:Tack för de vänliga orden. Visst skulle det vara trevligt med en svensk gruppresa någon gång, det var mycket skoj 2010 när Joakim och Hedvig också var där.


Om det blir en gruppresa till ComicCon nästa år så skulle jag starkt överväga att hänga med.
Jag har goda erfarenheter (från andra hobbies) att det är ett mycket bra sätt att uppleva en ny mässa av gigantiska mått.


Det kanske vore idé att skapa en tråd för en gruppresa till ComicCon nästa år om det finns fler som är intresserade.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Jag frågade ju tidigare här ungefär vad det kostade och under 20tusen var tydligen inte att tänka på iaf, bar så man har det i bakhuvet.

Inte för att jag själv skulle se det bortkastat då jag inte är nåt för sol och bad semestrar och hellre skulle åka på det här, mne en del kanske tror man kan kvista över på kaffepengar.

Men en bra sak skulle ju var att folk gick ihop om det då många säkert som tex. jag i situationen är ensamma och inte vet ut eller in och då hellre avstår, det är ju inte alltid bara om pengarna det är ju inet direkt så man omges om folk som skullre tro annat än att man var komplett galen mer eller mindre för att göra nåt dylikt.

Sen är det ju inte säkert att K-E vill var nån reseledare givetvis:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Reseledare? Inte officiellt i alla fall. Däremot kan jag så klart försöka bistå med svar på frågor och diverse tips för de som seriöst funderar på ett besök. Som jag tidigare nämnt bör man läsa allt som Tom Spurgeon (comicsreporter) skrivit om det, registrera ett användarnamn på Comic-Cons hemsida (så man får alla uppdateringar om försäljningsdatum etc) och registrera sig på Friends of CCI-forumet som också är en guldgruva av kollektiv kunskap.

Då nästa års datum är kända (9-12 juli) är det också lämpligt att skyndsamt ordna sitt boende så man inte är utlämnad till vad som brukar kallas "det stora hotell-racet" och är snudd på lika magsårsfrsmkallande som biljettköpet. Och vad gäller det sistnämnda ökar ens chanser om man går samman i ett nätverk med andra likasinnade och hjälps åt med detta. Då alla får köpa tre biljetter kan man hjälpa två vänner om man har tillgång till deras användarnamn. Men allt detta finns redan beskrivet på flera ställen så det finns ingen anledning för mig att gå in i detalj på detta här.

Överhuvudtaget bör allt som är om- eller avbokningsbart ordnas så tidigt som möjligt för att spara pengar/tid. Flygresan skall man dock vänta med tills man vet om biljetten finns i sinnevärlden (om man ändå inte tänkt åka på USA-semester).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Samtliga bloggposter om årets Comic-con finns nu under denna länk (fast i omvänd tidsordning).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jösses! Biljetterna tog tydligen slut på en timme i år. "Normalt" brukar vara åtminstone 90 minuter... Jag vågar inte tänka på hur många som trängs i det digitala väntrummet. Troligen runt en halv miljon eller så.
http://friendsofcci.com/forum/index.php ... #msg101933
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Rufus »

Årets San Diego Comic-con har tydligen precis avslutats. Tyska tidningen Bild har skrivit lite om det.
Men bara just lite, och mest om en dokusåpa-kändis som stod utanför mässan och demonstrerade för PETA och visade brösten. http://www.bild.de/unterhaltung/leute/c ... .bild.html
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

Anders1 skrev:Årets San Diego Comic-con har tydligen precis avslutats. Tyska tidningen Bild har skrivit lite om det.
http://www.bild.de/unterhaltung/leute/c ... .bild.html


Genau... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Anders1 skrev:Årets San Diego Comic-con har tydligen precis avslutats.

Jag har twittrat ut ungefär 50 bilder. Inte lika trångt som de senaste åren.

Harleypalooza på lördagen:

Bild

Bild

Bild

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Från Örebro Serieförening planerar vi definitivt ett besök på 2016 års Comic Con har t.ex. K-E Lindkvist eller någon annan förslag på hur man bäst tar sig till och bor i San Diego?
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Peral skrev:Från Örebro Serieförening planerar vi definitivt ett besök på 2016 års Comic Con har t.ex. K-E Lindkvist eller någon annan förslag på hur man bäst tar sig till och bor i San Diego?

Om vi för ögonblicket lämnar biljettproblematiken därhän (fast Peral borde vara kvalificerad som proffs och får då bjuda med två personer) och fokuserar på resa och hotell tycker jag:

- Titta på möjligheten att flyga med Norwegian till Oakland, se San Francisco i ett par dagar och sen flyga till San Diego. Ett annat altenativ är att ta tåget från Oakland, övernatta i Los Angeles och sen fortsätta med tåget till San Diego. Jag har gjort det en gång och det var helt sanslöst... Bara geeks så långt ögat nådde. Som förstagångsbesökare vill ni säkert se Sea World, museerna i Balboa Park och synden i Tijuana så det kan det vara lämpligt att att ägna söndag - onsdag åt.

- Om möjligt, flyg direkt till Kalifornien från Europa. Det är inte kul att gå igenom immigrationskontrollen och veta att det är sex timmar kvar innan man är framme (från östkusten).

- Vad gäller hotell så gäller att ju närmare San Diegos Convention Center desto dyrare och svårare att få rum. Kolla framför allt om det tilltänkta hotellet ligger i närheten av Comic-cons gratisbussars rutter, och då så nära första stoppet som möjligt (de tenderar att fyllas upp). Jag brukar försöka bo i Point Loma som ligger ca 8 km från centrum i riktning nordväst, ett annat alternativ är Chula Vista i söder (och då kan man åka spårvagn ända fram).

- Ingår det tilltänkta hotellet i en kedja bör man gå med i deras kundklubb. Minsta lilla fördel är bra att ha.

- Många hotell i centrum spärrar sina rum på de attraktiva datumen och då är man hänvisad till att boka genom Comic-con, det så kallade "stora hotellracet".

- Tänk inte ens tanken att ta bilen till Comic-con. Det är inte värt besväret och de dyra parkeringstillstånden.

- Registrera en Comic-con ID omgående. Peral och andra proffs skickar in sin ansökan om proffsstatus korrekt ifylld och med de begärda arbetsproverna OMEDELBART! Sista ansökningsdag är 31/10.

- Läs igenom denna hur man gör-guide. http://www.shineblitzon.com/tumblr/ComicConArtofWar.pdf Läs vad Tom Spurgeon och Mark Evanier har för tips.

Jag vill inte låta tråkig, men överväg också om ni skall åka till Wonder Con istället. I stort sett lika mycket serier, mycket mindre media och filmstjärnor och därför också avsevärt lättare att få tag i biljetter till.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar