Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Magnus »

Jag får en varning att omröstningssidan inte är säker... [B)]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Peral »

Cadial skrev:
Peral skrev:
MagnusR skrev:
Peral skrev:Håller med Wakuran! Vad är Opinion Stage och varför skulle jag dela med mig av min vänlista och diverse annat till dom?! Jag avbröt röstförfarandet.


Med mindre text fanns även alternativet "Rösta anonymt".

/Magnus

Hur vet man vad det innebär att trycka på "Rösta anonymt"? Vad får det för följder och vad godkänner man?!

Det innebar kanske att Tomas Fels kan rosta pa sig sjalv 20 ganger? [;)]

Anonymt borde innebära att de inte visste vem som röstat, men jag skulle tro att de åtminstone registrerar besökarnas IP-adress. Baraför att det står "anonymt" så är det troligtvis inte så. Sedan är frågan vad detta okända företag gör med alla insamlade utgifter och vad de delar ut till de besökande datorerna?!
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Patrik A »

Agentum skrev:Törs jag det, de ogillar nog mig nog då jag faktikst har kommenterat dem negativt tex?

Vinnarna var jag och en Magnus och en Patrik A står det.

Ok jag mailar igen då.



Jag har inte heller fått min tidning ännu. Jag frågade och de menade då att tidningarna var skickade men att det d troligtvis var posten som slarvade. Då jag jobbar på posten undersökte jag saken och ännu har ingen hört av sig om att de funnit min försvunna tidning.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Ok det förklarar en del.

Vark4en du eller jag fick nån, mao bluff.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sir-L »

Jag fick faktiskt mitt ex (fick 2st t.o.m. då jag även vann en annan tävling, nu skänkte jag den andra till Alingsås bibliotek annars kunde jag ha skickat den till dig Agentum)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Agentum skrev:Ok det förklarar en del.

Vark4en du eller jag fick nån, mao bluff.

Tror egentligen inte att de bluffar men att det är för många kockar och vad den ene gör vet inte den andre så en lovar pris men den andre som ska skicka dessa vet inte om det, eller i den stilen.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Sou1forged
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 aug 2013, 17:30

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sou1forged »

Ledsen för att väcka er oro. Tyckte det var bäst att samla alla ägg i en korg för att underlätta ihopräknandet av rösterna, men OpinionStage var tydligen inte rätt väg att gå. Enligt dess Privacy Policy delar de inte ut uppgifter annat än vad som krävs för att logga in med tredjepartssidorna Facebook, Twitter och Google+, och jag har varken fåt skräppost eller virus efter att ha besökt sidan från och till i flera dagar, men nästa gång hittar jag ett annat sätt.
Och angående de tre numren av SSS kände jag tyvärr inte till det. Jag ber tusen gånger om ursäkt.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Peral »

Det är tyvärr så att man måste vara försiktig på Internet, speciellt om man besöker nya okända sidor som kräver någon form av datautbyte. Virusskydden hjälper bara mot gamla kända virusvarianter, de är ganska värdelösa när nya varianter utvecklas eller gamla uppgraderas.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av AndreasEriksson »

Jag vann också en gång i tiden, nummer 13 tror jag att det var. Och det fick jag i posten utan problem.

Den här gången röstade jag anonymt på #1.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Patrik A »

AndreasEriksson skrev:Jag vann också en gång i tiden, nummer 13 tror jag att det var. Och det fick jag i posten utan problem.



Jag har vunnit ett nummer tidigare och den fick jag utan problem (om nu inte många veckors väntande kan ses som ett problem, men det var mest kul när den kom).


Om själva omslagen så vet jag inte riktigt ännu, det första omslaget måhända men jag får tänka till en stund till först.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sir-L »

Jag röstade på 3:an.

tFels drake är riktigt snygg men har egentligen ingen med innehållet att göra (vad jag förstår), nu är det väl inget större problem men jag gillar när det finns kopplingar till innehållet (mer än att det är fantasy).

Lars omslag var lite för skissartat för min smak.

Daniels omslag innehåller det mesta jag vill ha på ett omslag: figurer/handling från innehållet, action... ja, det är snyggt också... det var väl egentligen allt :)
Sebastian_Sandberg
Good
Inlägg: 42
Blev medlem: tor 17 jun 2010, 21:54

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sebastian_Sandberg »

Halloj, här kommer en till SSS-redaktör som varit på semester och ser att andra redaktörer har tagit sig friheter.

Nu fick jag i alla fall bevis på att det gamla röstsystemet var bättre ändå. Nu är det bara ännu krångligare att räkna ihop rösterna, särskilt då jag själv också vägrar att dela med mig av mina personliga data för att se resultaten. Och om folk röstar anonymt så kan de ju inte vara med i utlottningen av de tre gratisexen. "If it ain't broke, don't fix it." Med andra ord... Vi på SSS har gjort ett misstag.

Vad gäller ni som inte får in era gratisex som Labrador Road... Labrador, du glömde som sagt bort ditt gratisex ett år då jag var beredd på dig, och kom tillbaka nästa år, så det är inte konstigt om vi inte alltid kommer ihåg allt. Det är större chans att vi känner igen SSS-veteranläsare än spontanläsare, speciellt om det bär roliga hattar. :) Jag blir dock arg att höra att de andra redaktörerna inte var på alerten då jag var borta från båset. Även om de inte visste om att någon kanske skulle komma för ett gratisex så tycker jag inte att din historia låter orealistisk. Vi är ett fanzine, vad tjänar man på att lura oss? Fick du din tidning till slut?

Jag repeterar: Vi drar tre namn utifrån alla som röstat, oavsett om deras röst var på vinnarnumret eller ej. Förra numret så hade vi dock bara ett omslag till godo, skippade omröstningen och delade ut tre gratisex på SIS 2013 istället.

Vi ogillar inte NÅGON som läser SSS, så ifall era tidningar inte anlänt, KONTAKTA OSS. Det hjälper förstås bättre att prata med oss istället för att inte säga något och undra vad som hände.

Vi har inte ett oändligt lager av tidningar, men vi försöker alltid se till att det når fram. Jag är den som samlar in adresser från er, medan Viktor är den som skickar ut det, och han ser alltid till att skicka iväg dem. En sändning som skulle gå till Tidskriftsbutiken.nu försvann för oss i år, och vi har vilda teorier om att det hade något med vissa Stockholmsbränder att göra...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jodå jag fick mitt ex så det löste sig. Fast det var ju också lättare i och med att jag var där och kunde förklara det inträffade.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Möjligt, det är bara det att om 2 av 3 i samma omgång inte fick nåt så är det knappast problem med posten iaf.
Det hela är inget otroligt allvarligt det är inget jag går och är sur över, jag kom bara på det när denna tråd kom upp.

Mao för min del får ni göra hur ni vill.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av DanielSchenström »

Nuvarande folk har redan svarat. Jag vet inte hur länge sedan omröstningen som du var med och vann Agentum, men det kan ibland ta mer än ett halvår bara att producera, trycka, få hit och distribuera SSS vet jag som tidigare redaktör. Hoppas allt löser sig!

Labrador Road 26. Jag tar gärna emot din kritik av mitt omslag (nummer 3). Jag strävar mot att bli bättre på det jag gör och design/layout/formgivning är nåt jag gillar. Den urspurngliga skissen för omslaget ser inte ut som det färdiga exet och jag flyttade lite grann på vissa element under renritningen också. Slutligen lydde jag lite råd på vårt forum angående vissa färger.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av tfels »

För min del tycker jag att ditt omslag blev bättre när du ändrade det. Vad tyckte du själv?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Jag fick vara anonym, jag använder inte twitter och FB och google+ tuppjuckade bara för mig.
Nr3 Daniel blev det, jag gillar kontrasterna med färgena helt enkelt, ingen var dock dålig.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Fletcher
Very Good
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 17:46

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Fletcher »

Den där tjänsten man använder för att rösta på omslagen verkar vara något riskabel, får hoppas att det blir åtgärdat tills nästa gång. Deltog i omröstningen i alla fall och det fick bli omslag nr 1.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Peral »

Är inte omröstningen avslutad?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

DanielSchenström: Tycker den saknar dynamik, även om den borde ha det via draken, den springande snubben saknar fart och tjejen närmast är ju helt still. Finns det något reellt skäl till att hon tittar på oss istället för på vad som händer, inte vad jag kan se i alla fall. Jag föredrar också när fokuset är höger ut i bild, så spegelvänd hade den nog passat mig mer. Lutandet är nog det jag skulle säga är bäst, även färgläggningen är okej. Men på något sätt saknas dynamik tycker jag. Vilket är väldigt vanligt bland icke etablerade tecknare, tyvärr.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar