Örebro Serie Pub

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Örebro Serie Pub

Inlägg av Peral »

Imorgon torsdag mellan 1630-1800 har Örebro Serieförening serie-pub på Bishop Arms mellan 1630-1800. På programmet står Moebius. Detta är ett evenemang som återkommer varje vecka.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Labrador Road 26 »

Är det öppet för alla? Är det inte ovanligt tidigt förresten, många är väl kvar på jobbet fram till 18-rycket?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Peral »

Det är öppet för alla, vad gäller tiden så är det något som vi kört med för nästan ett år och som passat oss, men vi kanske måste anpassa oss till andra medlemmar.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Peral »

Moebius avverkad idag, Vi tittade på en fantastisk vacker samlingsvolym med Moebius teckningar. Vi skulle ha tittat på hans version av Silversurfaren, men tyvärr hittade inte Thomas Karlsson den. Nästa vecka blir det ett besök i de djupa skogarna och vi kollar i Fantomen. 1630-1800 på Bishop Arms.
Vi diskuterade också begravningsbyråer och deras misstänkta brist på moral. Vi hade en tragisk bortgång när vår högt ärade medlem Per-Åke Sjögren gick ur tiden. Vi gör vårt bästa för att hans seriesamling inte skall hamna på tippen eller i pappersåtervinningen, något han definitivt inte hade önskat. Vi hade talat med begravningsbyrån som hanterar kvarlåtenskapen, Per Åke dog utan arvingar, och det är skrämmande att se hur mycket begravningsbyråerna försöker roffa åt sig innan det är kvar hamnar hos Allmänna arvsfonden. Vår medlem hade stämt träff vid Per-Åkes lägenhet med den jurist som handhar dödsboet för att se vad som fanns i serieväg. Dessa jurister tar över 1000 kronor i timmen när de gör någonting och han dök upp med en kollega från en annan begravningsbyrå, som inte har någonting med dödsboet att göra.
När vår medlem frågade om de debiterade för det här så lär det ha sett smått generade ut och skruvat på sig.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Cadial »

Folk som har tillgang till nyckeln ar de forsta att tomma ett dodsbo. Ordet med stort O ar detta: -Jag misstanker att det har begatts OEGENTLIGHETER har! ska man saga nar de handlat ackligt. Da talar man juristens eget sprak och han skiter ofta pa sig.
Torsdag kl 16:30 later ju som en kulttid!
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av GuestOnQuest »

En varning om hur viktigt det är att skriva testamente. Detta med eller utan arvingar.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Peral »

Jag vet inte om det hjälper så länge ingen bevakar arvet! Dödsbon utan arvtagare verkar vara rena guldgruvan för begravningsbyråer.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av RioGrande »

Pågår detta fortfarande? Är det fortfarande torsd. 16:30-18 som gäller?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Pågår detta fortfarande? Är det fortfarande torsd. 16:30-18 som gäller?

Det är fortfarande inlagt på Seriewikins kalendarium, men jag kan ju iofs ta bort det om det visar sig vara utdaterat...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Örebro Serie Pub

Inlägg av RioGrande »

Det var där jag såg det. Det kändes lite skakigt med tanke på att enda källan var detta, fyra år gamla, inlägg.
Skriv svar