Iaf det börjar nu spöka på marknaden, det bar vräker ut både precode horror och senare material, jag har intge en chans att kolla in särskilt mycket alls tyvärr.
EC Archives är iaf uppe igen och jag tror de givit ut nån bok och strax kommer en till, bla till min lycka Weird Fantasy 1, jag gillar verkligen sci-fin från EC bäst, sämt gillar jag krigsberättelserna, de köpte jag bar för kompletering billigt, där är typ 70% ren skit bara rakt av iaf för icke patriotamerikaner.
Horrorböckerna säljer väl som vanligt bäst dock, så de kommer nog ges ut vidare.
Sen läser jag Warren, jag har en massa Archives olästa framskakade begagnat bla, jag gillar Warren, inte så att allt var bra men de var om man tänker allt utanför Marvel absoluit de mest intgressanta på marknaden under 60tal och kommer faktikst igen på 70tal när de börjar med fortsättande historier och en del med djuplodande material,. för många kan det var för filosofiskt, vilket man ser på brevsidorna, de vill ha sina Draculas och Varvargar igen och Frankensteinmonster, dvs urtråkigt gjort 10000ggr redan i tidigare tidningar.
Så sett idag blir mna glad att det mesta av det haft sin tid då inte många kortvarianter på de temadena kan göras längre hur än snygg tex teckningarna är.
Warren hade ju verkligen alla som var nåt under tidsperioden nån gång under sin tid, ja iaf alla som kunde teckna nåt mer än typiska superserier bara.
Jag menar Ditko tex om än inte den mest hyllade av dem har aldrig sett så bra ut nånsin som här, och de tuschar ju sig själva i allmänhet så många ser väldigt bra ut bara, på supersidan var det mer bråttom så nån kladdade tusch över mästarna om och om igen tyvärr.
Det klart det finns undantag, men ett tag var det verkligen ,masstillverkning enbart inget mer.
Nåväl Skräcktråden heter det ju även om jag infört Crime och liknade med då det hänger ihop lite då det också var en genre som länge ratades ihop med sci-fin och Fantasy och Horror.(ja Romance med)
Många ratar dem ännu tyvärr, som att ,man inte kan skriva nåt bra i de genreerna, skämtar ni?
Det går dock bra att kolla på filmer eller tv-serier, obegripligt.
MEN en del har ju faktikst kommit tillbaka, och även om de 2 stora är fulla av sin egna skit så finns det andra som får chansen och det är kanske lika bra egentligen, jag menar att serier sprids ut på fler bolag än på länge.
Zombiegenren av horror har nog dock börjat nå slutet, hur mycket orkar man med av det dåliga eländet i den genren? är det inte komik eller jävligt genomtänkt är det skit alltihop.
Nåväl all precode är kvävande, jag vill läsa det men vet tat mycket är otroligt udda och seriöst sjukt ofta, långt värre än nånting EC gav ut det kan jag lova, det kan var riktigt äckel över det faktikst.
Men det är ju intressant med, men det är HARDCOVER liksom, jag har inte råååååd, dock såg jag att de brittiska PS Artbooks som ger ut gammalt pre-code av dels Harvey och ACG börjat ge ut trades i SC med, det är skönt iaf, för jag fixar inte deras priser.
En sak jag ännu undrar är, vem fan äger Skywalds rättighter? kom igen Warrens enda äkta fiende var Skywald, de hade kvaliteten och kunde nå nivån även om de var ett mindre bolag, inte ett spår av dessa dock tyvärr, eller om det är tur då jag gör mig olyckölig då jag måste köpa dem med i HC typ:-(
Även IDW ger ut en del blandad pre-code för vettigare priser.
Crime does not Pay rullar ut bra med, säkert för att då(40-50tal) så går historierna inte sällan rakt mot vad blaskan hette, här lönar sig fasen CRIME