Kan särskilt lyfta fram delar av nyhets- och recensionsblocken i numret (nejdå, INGEN SOM HELST jäv....
![Skratta [:D]](./images/smilies/icon_smile_big.gif)
RioGrande skrev:Verkar inte finnas nån B&B-tråd. Men visst borde varje nytt nummer av blaskan tummas och bedömas även på detta forum?
Rufus skrev:RioGrande skrev:Verkar inte finnas nån B&B-tråd. Men visst borde varje nytt nummer av blaskan tummas och bedömas även på detta forum?
Det beror nog på att B&B och Seriefrämjandet ju har eget serieforum på internet.
larsa66 skrev:Jag skulle nog lika gärna avstå från B&B numera. Jag gillar inte formatet och det är långt mellan bra artiklar. I det här numret verkar artikeln om Jack Kirby vara det som intresserar mig mest. Men jag får återkomma efter jag läst den. Bra initiativ annars Rio.
RioGrande skrev:Hemmingsson väl?
Göran Semb skrev:Ja, stort temanummer på 90-talet tror jag, med stor Granberg-intervju av undertecknad bland annat.
larsa66 skrev:Har det varit något temanummer om Fantomen någon gång? Det jag upptäckt på senare år hur stor den serien är och hur många olika länder i världens alla hörn tagit den till sig och gjort den till sin egen. Det är stort.
Göran Semb skrev:Nej, det är för länge sedan. Men deras sökfunktion borde väl kunna fixa det?
Stranger skrev:larsa66 skrev:Har det varit något temanummer om Fantomen någon gång? Det jag upptäckt på senare år hur stor den serien är och hur många olika länder i världens alla hörn tagit den till sig och gjort den till sin egen. Det är stort.
Fantomen är ett intressant fenomen, serien blev aldrig särskilt poppis i USA, men är i princip den mest populära superhjälten om man ser till utlandet. Indien, Skandinavien, på New Guinea har han blivit en populär symbol för deras traditionella krigssköldar.
Wakuran skrev:Stranger skrev:larsa66 skrev:Har det varit något temanummer om Fantomen någon gång? Det jag upptäckt på senare år hur stor den serien är och hur många olika länder i världens alla hörn tagit den till sig och gjort den till sin egen. Det är stort.
Fantomen är ett intressant fenomen, serien blev aldrig särskilt poppis i USA, men är i princip den mest populära superhjälten om man ser till utlandet. Indien, Skandinavien, på New Guinea har han blivit en populär symbol för deras traditionella krigssköldar.
Batman är nog populärast...
a?