Ditt favoritformat?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ditt favoritformat?

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Norska TEMPO är kanske en bra kompromiss? 128 s. Två kompletta albumserier plus lite småkrafs... för 172 svenska kr hos Adlibris. (Vissa nummer har 136 s.)

Problemet med de norska Tempo-albumen är ju att blandningarna känns litet slumpartade. Ofta är det bara en av serierna man egentligen är intresserad av, och ett helt album känns litet för onödigt dyrt och tjockt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Ditt favoritformat?

Inlägg av RioGrande »

Egentligen samma problem med s.k. Integrale-samlingar. Man saknar ett album -- måste alltså dubbelköpa två. (Bästa lösningen på denna problematik är förstås att sluta köpa och läsa serier -- bara läsa böcker av författare som bara skrivit en bok... (ännu bättra att sluta läsa saker helt (eller ännu bättre att hoppa av civilisationen helt och bege sig in en mörk skog och leva som ett djur... sova under en sten och livnära sig på mossa, maskar och kadaver som man lyckas stjäla från rävarna...)))
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ditt favoritformat?

Inlägg av Wakuran »

Ett enklare liv.

"Spartanskt" tror jag det brukar kallas...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Ditt favoritformat?

Inlägg av mib »

Agentum skrev:vad är det för format menar du?


Sorry för sent svar (1 år senare). Det är HC men lite större än deras vanliga HC och betydligt mindre än Absolute.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Skriv svar