Vad innehöll Agent Modesty Blaise?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Vad innehöll Agent Modesty Blaise?

Inläggav Sir-L » fre 26 jul 2019, 16:08

Är det någon av er som har Agent Modesty Blaise som skulle kunna upplysa mig om vilka serier denna innehöll under dess levnad?

(Och någon som har X9 och tillgång till en skanner, och tid att skanna, får gärna PM-a mig)

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Re: Vad innehöll Agent Modesty Blaise?

Inläggav germund » fre 26 jul 2019, 16:19

Det var ju Holdawayserier rätt igenom, så kanske t o m de första 14 episoderna(?), med ”nya” omslag målade i Spanien.

Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint

Inläggav Sir-L » fre 26 jul 2019, 17:23

germund skrev:Det var ju Holdawayserier rätt igenom, så kanske t o m de första 14 episoderna(?), med ”nya” omslag målade i Spanien.

Ok. Var det enbart Modesty-serier då? Ungefär hur många sidor var tidningen på?

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » fre 26 jul 2019, 19:15

Sir-L skrev:
germund skrev:Det var ju Holdawayserier rätt igenom, så kanske t o m de första 14 episoderna(?), med ”nya” omslag målade i Spanien.

Ok. Var det enbart Modesty-serier då? Ungefär hur många sidor var tidningen på?

52 sidor enligt Seriekatalogen.se . 44-52 sidor enligt Seriesam. Det låter ju som väldigt tjocka tidningar för ett enda Holdaway-äventyr, men eventuellt var det rutor i stort trestrippsformat eller liknande...

Edit. Enligt GCD ser det förresten ut som man helt enkelt körde de 14 första äventyren i direkt följd på varandra...

https://www.comics.org/series/9438/

Edit2. När den här tråden har svalnat kanske jag förresten tar och flyttar till "Stora Modesty Blaise-tråden".
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Återgå till "Serier i allmänhet"