Att välja Kajsa eller Magica

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Att välja Kajsa eller Magica

Inlägg av Lofty Peak »

ÅÅÅh, har ett svårt val att göra. [?]
Jag "väljer" mellan två tjejer som båda verkar klart intresserade. Den ena ser ut som Kajsa Anka och den andra som Magica de Hex. Vilken av dem ska jag satsa på? Kajsa eller Magica de Hex? Jag jobbar på samma arbetsplats som Kajsa. Magica ser jag däremot inte lika ofta, men båda bor i samma stad som jag. Kajsan vet jag nog var jag har och hur hon är, men är det nån som har erfarenhet av Magicor? Och varför jämför jag dem med seriefigurer? Det är ju sjukt.

[img]http://www.disney.se/kalleanka/ankeborg/portratt/portrettbilder/portretter/dolly.gif[/img] [img]http://www.disney.se/kalleanka/ankeborg/portratt/portrettbilder/portretter/magica.gif[/img]
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Jag är gift med "Magica". [:)]
Det är full fart.
Fullt av överraskningar, oförutsägbart till tusen. Alltid lika spännande att vakna sidan om henne då man aldrig vet hur dagen ter sig.
De är t o m lika till utseendet.. [V]

Mitt råd:
Satsa på Magica. Du får ett innehållsrikt liv! [^]

(EDIT: Vi har varit tillsammans i över 15 år, gifta sen 5. Har inte ångrat en dag. [:)])
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Kajsa är ju verkligen dum i huvudet! Hon blir förbannad för minsta fel och är sjukt ytlig. I rest my case.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Magica[|)][|)]Håller med "Ellingen" jag har en Magica jag med (Inte Samma som Ellingen [:D]) Mycket roligare, vet aldrig vad som händer. Har även haft en Kajsa, Mycket jobbigare[:(]
Användarvisningsbild
Martin
Very Fine
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 17:56
Ort: Sverige

Inlägg av Martin »

Magica såklart!

Om du vill ha ett våldsamt liv, men du kommer tyvärr inte bli rik eftersom att magica aldrig lyckas göra sin amulett av farbror joakims turkrona
Kalle anka samlare
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Inlägg av Jocke S »

Finns det någon Alexander Lukas med i Kajsas liv? [|)] [|)]
Har någon av dem Knattar från tidigare förhållande?
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Magica är helt klart coolare, fast personligen skulla jag förmodligen må best med en riktigt bra Kajsa. Fast gillar man fart och fläkt är Magica ett klart val. Då Kajsa har smink i sin väska är Migica utrustad med foffbomber.
Fast passa dig, vänner till Magicor kan mycket väl bli din nemissis [:)].
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

Ja du Lofty du går inte in för seierna för hårt!! ha ha
Med din till synes oroliga själ så skulle jag absolut välja en Kajsa.
Det andra alternativet skulle nog vara för bra.
Lycka till vem du än väljer!!!
Från en sann Bustervän!!!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Fast glöm inte att Kajsa kan bli en Magica och Magica en Kajsa med tiden. Sånt vet man aldrig. Det är väl så att när man viftar med trollspöt som mest så kan man få ett annat ansikte. Trollspöt kallas "barn".
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Varför tar du inte båda? Så slipper du problemet med att välja samt så har du möjlighet till en massa spännande upplevelser ;)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag tror jag haft både en Kajsa och en Magica de Hex. Det var väl bra båda två på olika sätt. Kajsa kan ju bli rätt tråkig men det är ju trots allt tryggt och hon är ju söt. Magica de Hex är ju lite roligare, hon är ju med i matchen mer på något sätt. Fast fart och fläkt och upp och ner kan bli jobbigt i längden. En blandning av dessa personligheter hade väl varit det bästa. Du får väl följa ditt hjärta svårare än så är det ju inte.



Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Jag gifte mig med kajsa. Hon har ett oförtjänt dåligt rykte som tråkig. Visst hon är försiktig och kastar sig inte huvudstupa in i allt. Men hon är rolig och kan då och då överraska även hon. I längden tror jag inte jag skulle klara av att stå ut med Magica så jag är säker på att jag satsat rätt.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Har haft bägge, var ganska jobbigt (Fast inte lika
jobbigt som en "Gittan", det blev outhärdligt i längden).

Ska du ha en Disneykaraktär, sök upp en Don Rosa "Glittriga
Gullan" i vuxnenversionen, en lagom kompromiss

Jens
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Sjukt ja, jag har aldrig sett nån 3d i dessa figurer, de är vbad de alltid varit.

Jag vill inte förarga nån men har man problem med dessa så har man problem, de är ungefär lika verkliga och utfyllda som pappfigurer.

Efter kommentar i annan tråd så får jag väl välja De Hex då eftersom hon likt en Dr.Doom oförtröttligt försöker ta Von Ankas första peng och dr. Doom ska ta över världen och döda FF, båda misslyckas dock ständigt i slutändan.

Det finns dock ingen direkt personlighet eller bakgrund, inga sidospår eller annat om dessa ankor, de är serieankor med väldigt lite personlighet, särskilt i Kajsas fall som jag aldrig sett nåt intresse för, hon är liksom bara Kalle Ankas love intrest.

Det är väl därför jag har så svårt för dessa serier idag, de kommer ingenstans och det käns som det bästa har varit, nu är det masstillverkning bara ofta av mycket amatörmässigt folk från Europa.
Men det finns väl pengar i det där med, nåt annat kan det ju inte var frågan om när man ser KA tidningens innehåll.

9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Krian"]

Varför tar du inte båda? Så slipper du problemet med att välja samt så har du möjlighet till en massa spännande upplevelser ;)
[/quote]
Det där är nog inte att rekommendera..
Får Kajsa reda på det...lämnar hon dig.
Får Magica reda på det...dör du. [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

[quote="ellingen"]

[quote="Krian"]

Varför tar du inte båda? Så slipper du problemet med att välja samt så har du möjlighet till en massa spännande upplevelser ;)
[/quote]
Det där är nog inte att rekommendera..
Får Kajsa reda på det...lämnar hon dig.
Får Magica reda på det...dör du. [:)]
[/quote]

Enligt min erfarenhet av Kajsa/Magica, så är det tvärtom... [:o)]

Jens
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="jens-olof"]

[quote="ellingen"]

[quote="Krian"]

Varför tar du inte båda? Så slipper du problemet med att välja samt så har du möjlighet till en massa spännande upplevelser ;)
[/quote]
Det där är nog inte att rekommendera..
Får Kajsa reda på det...lämnar hon dig.
Får Magica reda på det...dör du. [:)]
[/quote]

Enligt min erfarenhet av Kajsa/Magica, så är det tvärtom... [:o)]

Jens
[/quote]
Jag ifrågasätter inte din visdom Jens-Olof. [:)]
Tänker ej heller vidareutveckla min teori.. [:0]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Kajsa är ju iaf duktig på att bli arg och ge kalle bulor i skallen, så det gäller väl att komma ihåg alla viktiga dagar och sådant för att slippa misshandel:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

[quote="Agentum"]

Sjukt ja, jag har aldrig sett nån 3d i dessa figurer, de är vbad de alltid varit.

Jag vill inte förarga nån men har man problem med dessa så har man problem, de är ungefär lika verkliga och utfyllda som pappfigurer.

...

Det finns dock ingen direkt personlighet eller bakgrund, inga sidospår eller annat om dessa ankor, de är serieankor med väldigt lite personlighet, särskilt i Kajsas fall som jag aldrig sett nåt intresse för, hon är liksom bara Kalle Ankas love intrest.

Det är väl därför jag har så svårt för dessa serier idag, de kommer ingenstans och det käns som det bästa har varit, nu är det masstillverkning bara ofta av mycket amatörmässigt folk från Europa.
Men det finns väl pengar i det där med, nåt annat kan det ju inte var frågan om när man ser KA tidningens innehåll.
[/quote]
Du har rätt i att både Kajsa och Magica har utvecklats hemskt lite. Inte ens Don Rosa har lyckats arberta vidare med dem, mer än att Magica är som allra roligast i hans händer.

Men jag tycker du är orättvis mot Kalle-skaparna. Glöm inte att den som gör serier åt Disney måste fylla den önskade mallen, annars blir det inget. Det skall passa i den publikation som det trycks i. Jag tror att många av dessa serieskapare är kapabla till mycket, men de har helt enkelt order att hålla en viss nivå.
Användarvisningsbild
Fridgemaster
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 15:12
Ort: Sverige

Inlägg av Fridgemaster »

Haha. intressanta diskusioner! Tänk om era respektive skulle få se denna tråd!! ;-)

Själv har ja en Kajsa. fast hon är inte otrogen med nån Alexander! Inte vad jag vet iaf =/
Skriv svar