Figurer som dyker upp i "fel" serie

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Bear
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 22:32
Ort: Sweden

Inlägg av Bear »

Jag vet att Gunnar Persson (Kronbloms tecknare) ibland har låtit karaktärerna i 91:an medverka i serierna.

Nu är ju inte detta en "serie" utan mer tecknad film, men här: http://www.youtube.com/watch?v=jivU-4xv7aw framträder en rad kända och mindre kända seriefigurer.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="Bear"]

Jag vet att Gunnar Persson (Kronbloms tecknare) ibland har låtit karaktärerna i 91:an medverka i serierna.[/quote]
Och likaså figurerna från Åsa-Nisse och Uti vår Hage. I 91:an-tidningen har sådana serier skett flera gånger vid jubileum, nu senast 2007 då 91:an-gänget, Åsa-Nisse och Klabbis med familj, Faló och Olaf samt Agust och Lotta ringde och grattade Kronblom på 70-årsdagen.
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Inlägg av FredrikLähnn »

Arne Anka hade vid ett par tillfällen besök av andra figurer. Olika Disney-figurer syntes vid ett par tillfällen i bakgrunden (vilket säkert hade att göra med Disneys och Charlie Christensens konflikt). Bland andra Fantomen dyker upp på Arnes "begravning"
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Inlägg av DarkPaladin300 »

Nu vet jag inte om nån har nämnt det, men om man kollar på Sergio Aragones Groo, och Stan Sakais Yosagi Yojimbo, har de haft varandras figurer som cameos...
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jajustdet!
Sen har väl Turtles varit med i Usagi Yojimbo?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

[quote="AndreasEriksson"]

I senaste numret av Pondus (2/2009) nämns det att Pondus och hans son förekom i bakgrunden av ett Kalle Anka-avsnitt från 2008, tecknat av norrmannen Arild Midthun. Även Mads "M" Eriksen finns med i samma bild, och det var meningen att Nemi skulle vara med där också, men hon såg så konstig ut med "Disney-nos".
[/quote]

Förstod vilken serie du menade och kollade upp det. Jovars, de är med i ett julavsnitt och sitter båda i publiken och buar vid ett tillfälle. Reagerade då jag läste den först men glömde bort det. [:D]
Midthun är ju Norrman så det var väl menat som ett skämt åt hans landsmän och även oss. Vet inte hur stor Pondus är utanför skandinavien, men Kalle är ju bevisligen det iaf.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Skriv svar