Något som man ångrar så här i efterhand?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Något som man ångrar så här i efterhand?

Inlägg av Deza_al »

Hej tänkte höra om det finns något som man ångrar så här i efterhand då det gäller serier, har du till exempel sålt iväg någon serie som du senare ångrade. Eller möjligtvis den där gången då du inte gjorde det där inköpet av en serie bara för att du just då tyckte att det var en aningen för dyrt?

Det jag själv kan ångra är att jag innan jag började samla på serier så hade jag en stor samling av gamla serietidningar i mycket fint skick från ca 50-70-talet som jag hade fått av en närstående, men eftersom jag inte då var speciellt intresserad av serietidningar just då så såg jag ingen vits att behålla den så efter att jag läst ut alla tidningarna så sålde jag dom för 500 kr till en glad uppköpare, eftersom jag bara tyckte den tog upp en massa plats.

Så vilka missar har ni gjort som ni ångrar?
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

[quote]Ursprungligen postat av Deza_al

Så vilka missar har ni gjort som ni ångrar?
[/quote]

Jo, har tvekat för mycket några gånger. En gång för en tidning som ett år senare såldes vidare för 4 ggr priset. Dock, de gångerna har det varit mitt aktiva beslut att spara pengar till annat.

Så största missen var nog ändå när jag bjöd på en auktion flera timmar före slutet, varmed en annan person kunde sitta och bjuda upp priset några dollar i taget. Efter att ca 25 gånger använt mitt bud för att övertyga sig själv om att bjuda mer, så lyckades han bjuda över mig. Det handlade om granskningsexemplaret av den opublicerade Magnus 47 som skulle passat perfekt i min samling. Hade jag bara anmält mig till esnipe tidigare så skulle jag haft den nu.

/Magnus
Användarvisningsbild
KlotJohan
Very Good
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 17 aug 2009, 00:20

Inlägg av KlotJohan »

för ca 2 år sen sålde jag iväg en kalle anka från 1965 och en massa annat blandat jag fick 75 kr för allt men de vissa sig att den kalle anka var värt ca 500 kr så dom lura mig men man får väl skyla sig skjälv så den affären ångra jag men 1 år senare köpte jag ca 400 reckod magasinet för 500 kr som jag sålde för 2600 kr till en kille så man får väl vara glad ändå.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Inlägg av K-E Lindkvist »

Innan Adam Hughes slog igenom på bred front och blev den fan-favorit han är idag var hans original inte särskilt dyra. Än idag kan jag ångra att jag stod och plockade med de återstående sidorna han själv hade till salu från "Maze Agency" i San Diego 1992 och ratade samtliga för att de inte föll mig på läppen. Istället fick han sälja en modellskiss föreställande Jennifer Mays kontor (http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=469600&GSub=73794).

Så här i backspegeln borde jag naturligtvis slantat upp och lagt beslag på rubbet, men att köpa saker i spekulationssyfte har aldrig varit min grej. Några år senare funderade jag lite för länge på om en kolorerad Hughes-skiss i A3-format av två stor- och barbystade damer verkligen var värd $100 och någon med större plånbok hann före...

Numera lever jag efter devisen att "de enda affärer man ångrar är de man inte gör" vilket för det mesta stämmer precis.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

En och annan trevlig tidning har passerat hemmet under den relativt korta tid jag bevistat detta forum.

Dessa kan jag emellanåt fundera över:
[IMG]http://forumbilder.se/images/b28200915321P49a3.jpg[/IMG]
Genomgående toppskick, VF-NM.

Eller den här rackaren från samma källa:
[IMG]http://forumbilder.se/images/658200920005Pc19e.jpg[/IMG]
Åtminstone inte sämre än NM.

Visst hade det varit kul att ha dem kvar.


"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Har aldrig haft några klenoder och saknar inte mina serier jag slängde, de hade gjort sitt.

Så just i serieväg har jag inget jag ångrar att jag inte köpte eller att jag sålde, har f.ö. aldrig sålt nån serietidning ens.

Antar att man ångrat sig på ett annat sätt om man varit en av de här på forumet som samlat väldigt länge och som vi andra gjort med andra saker tänkt att det där finns väl kvar jämt.

Som när man gav bort massor av moppedelar på tidigt 90-tal för att det var inget värt, sen kom en boom nu för några år sen och grejorna var värda massor.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Klart man ångrar vissa grejor att man inte bjudit högre eller skulle ha varit kvar. Men när det gått en tid så kommer det fram.
"Jag gjorde rätt som sålde/sket i det"

Man ska inte gråta över spilld mjölk.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="burnout"]
Man ska inte gråta över spilld mjölk.
[/quote]

Tycker jag låter som ett bra uttalande!

Har man köpt något som man ångrar så säljer man det bara.

Har man avstått att köpa något, så fanns det säkert en hake som man hängde upp sig på. Oftast[:(]

Jag kan ibland ångra att jag inte började samla lite tidigare i tonåren. Tänk vilka fina byten man kunde tagit på 70-talet. Men å andra sidan, jag gjorde annat då.

Hade också planer på att starta en seriebutik på 80-talet. Men gjorde det aldrig. Kanske lika bra det.[?]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="ellingen"]

En och annan trevlig tidning har passerat hemmet under den relativt korta tid jag bevistat detta forum.

Dessa kan jag emellanåt fundera över:
[IMG]http://forumbilder.se/images/b28200915321P49a3.jpg[/IMG]
Genomgående toppskick, VF-NM.

Eller den här rackaren från samma källa:
[IMG]http://forumbilder.se/images/658200920005Pc19e.jpg[/IMG]
Åtminstone inte sämre än NM.

Visst hade det varit kul att ha dem kvar.



[/quote]

Mums! Såg inte otrevligt ut, inte ett enda av alla nummer!?[8D] Varför sålde du dem?![:0]
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Schuberg"]

Varför sålde du dem?![:0]
[/quote]
Samlar ju inte tidningar.. [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="ellingen"]

[quote="Schuberg"]

Varför sålde du dem?![:0]
[/quote]
Samlar ju inte tidningar.. [:)]
[/quote]

Hmmm...var det "dagens sanning?!". [:p] Jag hade gärna tagit dem!![|)]
Användarvisningsbild
kada2k9
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 21:52
Ort: Sverige

Inlägg av kada2k9 »

Jag har hittils inte gjort några dundermissar sådär, men jag ångrar ändå att jag lagt pengar på en del skräp som jag egentligen inte har varit intresserad av, när jag istället hade kunnat lägga dom pengarna på nåt vettigare :)
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av svammelman »

Gaahhhh var på marken idag och såg en kartong med en massa äldre böcker och tidningar i, det första jag ser är 91an ifrån 1941 i redigt bra skick, precis när jag sträcker mig efter den så är den någon annan som plockar den bryskt framför mig, säger den här ser rolig ut till sin tjej och hanterar den inte så värst varsamt, han fick den och en till såg inte vad det var, för 40 :-. jag dimper raskt ner och rotar igenom lådan i hopp om mer, men hittar bara en rejält trasigt äldre august som inte var något alls att ha.
Hade god lust att säga att jag skulle ge 80 för den till gubben men hade inte modet uppe.
Fy vad jag ångrar att jag inte sa något eller frågade om han skulle kunna tänka sig sälja den för en lite högre slant ;P
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jo, det är jobbigt när saker man vill ha rycks bort framför näsan på en. "Det är som en ond dröm" som någon så elegant uttryckte saken vid ett bokbord.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Inlägg av Cadial »

Jag lanade ut Stora skrackboken (fran 1974?) till en kompis, som i sin tur lanade ut den till sin kompis (som annu inte hade knarkat ihjal sig, men som var pa god vag)...
Jag sag aldrig mer roken av boken, men kompenserades (av min kompis; knarkare kompenserar aldrig nagot) genom en Deep Purple-skiva ("Ungefar fran samma ar!").
Manga ar senare sprang jag pa Stora skrackboken pa Dolores i Goteborg. Jag var fattig student och hade inte rad att kopa den. Fast visst borde jag ha tagit mig rad...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Åh, "Stora skräckboken"... Klassiker... Visserligen är det väl lätt att få tag på själva serierna nu på engelska, men ändå...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Deep Purple-skiva är ju inte så dumt det heller.
Skriv svar