Epix - nån som vet vad som hänt?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Epix - nån som vet vad som hänt?

Inlägg av amikael »

http://www.epix.se

Nån som vet vad som har hänt?
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ojdå, inte en aning, men tippar på att någon/några försökt köra fulspel via Epix-sajten. Kan inte påminna mig att jag sett den typen av intervention förut.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Antingen har någon spammer lyckats utnyttja någon funktion på siten för att sprida dynga, varpå webhotellet har stängt ned hela rasket. Helt normalt och inga konstigheter (annat än att det ursprungliga säkerhetshålet naturligtvis borde ha undvikits). Eller så har "vän av ordning" kommit på att Epix ju är det där förlaget som gav ut en massa snusk förut och anmält den som barnporr eller nåt och fått den stängd ... I så fall är det naturligtvis riktigt illa (och kanske framförallt läge att byta webhotell).

Men spamvarianten är nog betydligt mer trolig ...
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Sajten är nu uppe igen. Verkar som om en modul till webbshoppen hade säkerhetsbrister, det är nu åtgärdat, och får väl hoppas att det var där problemet låg...
Skriv svar