Loppisfynd?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

tt pruta tycker jag är halva nöjet på loppisar och marknader.
Men men, ett av de bättre loppisfynd man gjort var nog Jag Kalle, farbror joakim och Vi knatte, fnatte, tjatte. Allihop för en hundring, kan tilläga att det vart helt okej skick på dom.
Användarvisningsbild
Mystepho
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 31 jul 2007, 19:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mystepho »

Jag gick på en loppis som var ordnad av en förening som hade ärvt ett dödsbo av en av medlemmarna. Tusentals pocketböcker, filmer, lyxböcker, etc. Allting utan pris... VHS och DVD hade fasta priser, men resten fick man ge ett bud på. Jag letade runt i den lilla källaren och såg en del serier, men fastnade mest för filmer och böcker. Under en hög med gamla SF-tidningar så ligger en tjock tung sak uppochner och när jag lyfter den är det en Art of Star Wars-bok som jag känner igen. Kom innan Lucas gjorde om sina filmer och handlar om originaltrilogin. Kostade £100 när den kom och säljs på ebay för runt 100 dollar nuförtiden. Jag gick till kassan och sa att jag hade 250 spänn [:)] Dom tog det!

Det jobbiga var när jag kom ut utanför och en av medlemmarna stod o nyfiket kollade vad folk hade köpt. När hon fick se jätteboken sticka upp ur min påse så blev hon alldeles galen och utbrast: "Den där skulle ju jag köpa - fast jag visste ju att den skulle bli dyr. Vad gav du för den?" Vad skulle jag göra? Jag kände efter i min sommarkassa och insåg att de där 250 kronorna jag gett ändå var rätt mycket pengar för mig just då, så jag svarade "Alldeles för mycket" [:D] Sen skyndande jag mig därifrån lite skamset, hehe... Har dock inga planer på att sälja den. Är nog ett av de bästa fynden ändå.

Har ju en komplett spirousamling (funderar på att skaffa förstaupplagor också) som består av rätt många fynd. Den sista jag köpte var 41: Uppgörelse i Chinatown. Betalade skapligt för den (minns inte exakt, men jag var nöjd eftersom det betydde att min samling var komplett) och medans jag väntade på pendeln tar jag upp den o bläddrar lite i den, när plötsligt någon rycker den ur händerna på mig och mer eller mindre skriker exalterat! Det är en "överförfriskad", skitig karl som sätter sig brevid mig och börjar tumma på sidorna med sina lortiga händer. Jag hinner inte riktigt fatta vad som hänt innan han börjar svamla om sin ungdom och att han läste spirou när han var liten. Vänligt förklarar jag för honom att jag faktiskt samlar och betalat en del för just det exemplaret han bläddrar i. Det löste sig och mannen fick en liten tur "down the memory lane" och jag fick mitt NM-exemplar att förbli i det skicket...
Serietecknare och seriesamlare
» www.stefaneriksson.se
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Ska kanske gå på loppis imorrn och får hoppas på ett fynd...:)
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
Bajlon
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 27 aug 2007, 22:46
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Bajlon »

Har precis återuppväckt mitt seriesamlande och gick igenom en hög med seriealbum jag köpt på loppis mest för att det var billigt och jag inte hade dom. Vad hittade jag där om inte Spirou 41 Uppgörelse i Chinatown!! Har nog inte betalat mer än ett par kr för den. Snacka om loppisfynd!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Igår fyndade jag Sagoserien nr 3,86,74 och 89,102 (Pellefant) + Pellefant nr 1,9 och 19. Allihop för 5:-/st.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

13 Nintendospel och 3(!) nintendo-8-bitars konsoler för samanlagt 100 riksdaler! Tvekade inte så länge.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
sgt_pat
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 26 mar 2008, 08:17
Ort: Sverige

Inlägg av sgt_pat »

Det går att göra fynd!
I höstas så hittade jag det första julalbumet med Herman Hedning på ett antikvariat, Det var i perfekt skick, och det kostade 15 kr.
Då var jag nöjd[:)]
Användarvisningsbild
Fridgemaster
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 15:12
Ort: Sverige

Inlägg av Fridgemaster »

Hittade Kalle Anka nr 5 från 1950 i en låda med bildelar! Dock inga oljefäckar men låg vikt i botten med en störig reva.

Frågade vad han ville ha för den då plockade han fram en Fantomen nr 4 från 1958 & en 91:an nr 9 från 1956.

Fick betala 50 spänn för dom.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

3 Fantomen från 1963 i fin kvalitet, för 20 kr/st. [:D] Snart på en auktionssajt nära dig...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
ztaafen
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: sön 29 maj 2005, 22:44
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av ztaafen »

Har lyckats komma över ett par rosa sniksar på olika leksaksbutiker för struntsummor. Visserligen inte värda speciellt mycket, men två av dem var i absolut nyskick. En annan hade fått agera hundleksak, men jag saknade ju den så...
Nåväl.
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

[quote="ztaafen"]

Har lyckats komma över ett par rosa sniksar på olika leksaksbutiker för struntsummor. Visserligen inte värda speciellt mycket, men två av dem var i absolut nyskick. En annan hade fått agera hundleksak, men jag saknade ju den så...
[/quote]

Vad är sniksar för nåt?
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Smurfplagiat. [:p]

[img]http://bluebuddies.com/gallery/Astrosniks/jpg/Astrosniks.jpg[/img]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Mitt bästa fynd jag gjort på en loppis är Bamse-extra 1 för två SEK. Att nämnas bör är att jag inte varit på så specielt många loppisar. I Södertälje har vi bara en loppmarknad på torget och det är rätt sällan som de har serier där. Jag har bara sett det en gång och det var då jag köpte Bamsen.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
ztaafen
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: sön 29 maj 2005, 22:44
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av ztaafen »

[quote="Kung Orne I"]

Smurfplagiat. [:p]

[img]http://bluebuddies.com/gallery/Astrosniks/jpg/Astrosniks.jpg[/img]
[/quote]
Tja.. I stort sett.

Grejen var den att Bullys licens att tillverka smurfer gick ut, och de fick inte förnya den, så de var tvugna att komma på något eget.

Arbetar just nu med en av världens största smurf- och snikssamlare med att göra den ultimata sniksguiden. Kan posta en länk här sedan när den är klar.
Nåväl.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="Kung Orne I"]

3 Fantomen från 1963 i fin kvalitet, för 20 kr/st. [:D] Snart på en auktionssajt nära dig...
[/quote]

Var är dem, jag har inte hittat dem?![8)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Kommer troligen 20 april.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Inget jättefynd, fast ett förstanummer av "Western"
för 4:- kändes inte helt fel!

Jens
Skriv svar