Vad läser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inläggav K-E Lindkvist » ons 04 jan 2017, 19:39

Fjärde samlingsvolymen av Harley Quinn där hon bland annat bråkar med en figur som kraftigt påminner om Karl-Alfred, hemsöker Hollywood, och drar på en roadtrip i bästa Thelma & Louise-stil (samt inslag av kortfilmen Mickey's trailer) med polarinnorna Selina Kyle och Pamela Isley i en Ford Thunderbird med vidhängande Airstram-husvagn. (T-birden har 1960 års front och bakdel från 1958-59 så tecknaren Flaviano Armentaro verkar ha haft dålig koll...)

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 04 jan 2017, 21:10

Och Harley Quinn har ju ganska juliga färger, redan...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » ons 04 jan 2017, 21:52

Wakuran skrev:Och Harley Quinn har ju ganska juliga färger, redan...

Fantastisk cosplay helt trogen Amandas tomte-Harley:

Bild

Förlagan:

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"

- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tor 05 jan 2017, 00:10

Hon glömde färga håret! [:p]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Mu-Bai
Very Good

Inläggav Mu-Bai » fre 06 jan 2017, 00:23

Som tvåa på bollen, så läser jag "100 Bullets"
http://www.comics.org/series/84614/

Kommer man väl igång med läsandet så flyter det på riktigt bra, det skapas nya plot-trådar och gamla trådar dras in i de nya, så ibland får jag gå tillbaka för att kolla om jag missat någon detalj. Ett väl genomtänkt drama i 100 delar.
mvh
Per

Bli medlem hos GCD och öka seriekunskapen i världen - www.comics.org

Lojter

Inläggav Lojter » lör 07 jan 2017, 15:52

Rufus skrev:
Lojter skrev:Jag läser för det mesta fantomen eller Don Rosas kalle anka, men vad skulle ni rekomendera vara värt att läsa?

Varför inte börja med Carl Barks Kalle Anka.

Jag läser mer Don Rosa eftersom dem är lättare att få tag på och enligt mig billigare, jag har vissa serieböcker av carl barks och jag planerar att köpa mer

Lojter

Inläggav Lojter » lör 07 jan 2017, 16:02

Jag har på senaste tiden börjat läsa mer och mer av Avatar the last airbender, har någon av er läst några av dem?

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » lör 07 jan 2017, 20:04

Lojter skrev:
Rufus skrev:
Lojter skrev:Jag läser för det mesta fantomen eller Don Rosas kalle anka, men vad skulle ni rekomendera vara värt att läsa?

Varför inte börja med Carl Barks Kalle Anka.

Jag läser mer Don Rosa eftersom dem är lättare att få tag på och enligt mig billigare, jag har vissa serieböcker av carl barks och jag planerar att köpa mer

Det känns ju som varenda klassisk Carl Barks-serie kommit ut i 4 eller 5 olika utgåvor på svenska vid det här laget, och fortfarande ompubliceras då och då i Kalle Anka-tidningen... Känns i sig inte direkt svårare eller dyrare än Don Rosa...

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » lör 07 jan 2017, 20:37

Nej knappast, det är mer material bar då Rosa aldrig gjorde särskilt mycket sånt imo.

Och han bygger ju sin värld på Barks, därför är ju Barks med klart värd att dyka i.
9mm, i'm never further away than that.

Lojter

Inläggav Lojter » lör 07 jan 2017, 23:05

Wakuran skrev:Det känns ju som varenda klassisk Carl Barks-serie kommit ut i 4 eller 5 olika utgåvor på svenska vid det här laget, och fortfarande ompubliceras då och då i Kalle Anka-tidningen... Känns i sig inte direkt svårare eller dyrare än Don Rosa...

Det har du rätt i jag ser att det har kommit mycket reklam angående Carl barks Ankeborg vilket jag är sugen på att köpa/planerar på att köpa när jag har tiden. Jag skrev att don rosa är lättare att få tag i eftersom man publicerar fortfarande Kalle Anka Don Rosa Klassiker vilket bara kostar 39:90 och jag kan bara gå till min närmaste affär och köpa den. På det visset är dem lättare att få tag i men du har helt rätt att det inte är svårt att får tag på berättelser av Carl Barks.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 12 jan 2017, 15:27

Brubakers Velvet på svenska.

Bra solklart filmvänlig sak.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tor 12 jan 2017, 17:38

Walt Kellys Pogo, brittiska samlingsböcker med Fosyke-sagan samt den nya samlingsboken med Harvey Kurtzmans Trump. Dessutom franska Musse Pigg-album av Lewis Trondheim och Cosey på jobbet. Livet är gott.

Göran Semb
Fine
Kontakt:

Inläggav Göran Semb » tor 12 jan 2017, 17:40

Hur gillar du Pogo textmässigt, Germund? Tycker du skämten är bra, eller är det mest bara teckningarna som drar?

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tor 12 jan 2017, 21:57

Göran Semb skrev:Hur gillar du Pogo textmässigt, Germund? Tycker du skämten är bra, eller är det mest bara teckningarna som drar?
Jag läser Pogo främst för dialogen, de galna situationerna och det oändliga flödet av idéer. Flera vänner uppskattar de mer politiska stripparna, men de går ofta över huvudet på mig. Just nu plöjer jag serietidningsserien och den uppskattar jag starkt.

Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inläggav RioGrande » tor 12 jan 2017, 22:06

Nu blir det Fantomen.

Göran Semb
Fine
Kontakt:

Inläggav Göran Semb » fre 13 jan 2017, 09:27

germund skrev:Jag läser Pogo främst för dialogen, de galna situationerna och det oändliga flödet av idéer.

OK; själv har jag alltid haft svårt för det dialektala men uppskattat farsen (och teckningarna, förstås).

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » fre 13 jan 2017, 13:35

Göran Semb skrev:
germund skrev:Jag läser Pogo främst för dialogen, de galna situationerna och det oändliga flödet av idéer.

OK; själv har jag alltid haft svårt för det dialektala men uppskattat farsen (och teckningarna, förstås).

Jag läste något franskt försök på att göra något liknande... Mycket ordvitsande jag inte fick med mig...

https://fr.wikipedia.org/wiki/La_Jungle_en_folie
http://www.bedetheque.com/serie-647-BD- ... folie.html

Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Kontakt:

Inläggav smorkin » fre 13 jan 2017, 16:23

germund skrev:Walt Kellys Pogo, brittiska samlingsböcker med Fosyke-sagan samt den nya samlingsboken med Harvey Kurtzmans Trump. Dessutom franska Musse Pigg-album av Lewis Trondheim och Cosey på jobbet. Livet är gott.

Jag satt så sent som i söndags och kollade vad det skulle kosta att beställa diverse Fosdyke-böcker på nätet, men med porto blev det löjligt dyrt från de antikvariat jag hittade (det var ett i Sydafrika som verkade billigast, men även där skulle portot bli typ 5ggr mer än själva boken...). Var hittade du dina, om jag får fråga? Det är en serie som jag innerligt gärna skulle vilja ha alla 14 böckerna som finns [^]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » lör 14 jan 2017, 15:34

smorkin skrev:Jag satt så sent som i söndags och kollade vad det skulle kosta att beställa diverse Fosdyke-böcker
Jag köpte 1-8 på brittiska eBay, så även jag saknar 9-14. Jag har dubletter av 1-4 som jag hade tänkt slänga upp på Tradera i vår, så de byter jag gärna mot nåt kul (måste kolla skicken och att jag verkligen hittar dem).

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » lör 14 jan 2017, 21:31

Ja sen engeoska amazon slutade med att de anslutna handlarna skickar utanför Brittania EU blev en del svårare och dyrare med tex den här ni omtalar, de finns billigt men inte för oss.

Återgå till "Serier i allmänhet"