Vad läser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Re: Vad läser ni?

Inläggav Wakuran » tis 21 maj 2019, 17:07

Att döma av insändarna verkade ju medelåldern inte vara jättehög, det var ju mycket som handlade om rekordslagning och långsökta deckargåtor osv, och det mesta verkade ha skrivits av pojkar mellan 8 och 14...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 21 maj 2019, 20:38

Tveksamt om färgläggning av Fantomen gjorde serierna simplare, backupserierna var nog ofta färg i original.

Visst kan svartvitt betyda mer vuxet i vissa länder, det var ju så i USA med magasinen.

Men det var inte direkt igår, färg på serier som ska ha färg är trevligt.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » ons 05 jun 2019, 07:51

Jag var inne på Faraos Cigarrer i Köpenhamn för ett tag sen, och ett av albumen som fångade mitt intresse var "Mikkeline på skattejagt" av Claus Deleuran. När jag bläddrade i det kändes innehållet dock bekant. Det kändes som att jag redan hade läst det, men för ganska länge sedan, och på svenska. Men var? Någon Horst Schröder-tidning? Epix?

Nu har jag letat igenom mina gamla nr av Epix och där har vi den! I slutet av 1987 och början på 1988 gick "Mikkeline på skattejakt" som fortsättningsserie där. Så nu har det blivit lite omläsning av några gamla nr av Epix.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 05 jun 2019, 17:24

Jag föll till föga för Gaston samlingarna så nu läser jag vol 2.

Jag gnällde ju, men sen tänkte jag, kanske får jag aldrig se en samling inbunden nånsin igen, jag hoppade ju över den kompletta äldre pga formatet.
9mm, i'm never further away than that.

Återgå till "Serier i allmänhet"