När kommer nästa seriekatalog ut?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Deza_al »

Undrar om någon vet om/när det kommer ut någon ny seriekatalog ?
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Wakuran »

Ingvar från Alvglans och Thomas E. från Seriesam hade tydligen slutit fred nu, som jag förstått saken.

Det ska iaf innebära att det rimligtvis blir mindre bråk, och att det (äntligen) ska komma ut en ny katalog om året igen, varannat år än som Alvglans ansvarar för, och varannat år en som Seriesam ansvarar för.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Deza_al »

Ok låter ju toppen :)
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Olof Gustafsson »

2011 eller hur?
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av burnout »

Ser att seriesam (Thomas E) släppt den nya katalogen. då är det bara att beställa den då. trevligt omslag i alla fall. Sen får man se hur den ser ut inne hur det är upplagt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Wakuran »

Ah. Själva riktvärdena har jag ju personligen inget enormt intresse av, men specialartiklarna låter litet intressanta.

https://www.seriesam.com/seriesams_guid ... verige.htm
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Agentum »

Behövs de längre?

Nätet brukar berätta sanningen bättre, tycker de svenska varit rätt dåliga, de amerikanska är bättre men ändå går det inte riktigt att hålla rätt på allt, tar inte mycket samlande av allt möjligt innan man har nåt som inte står med ens.

Det som jag tycker isf är bäst är om de är kompletta så man kan slå upp vilka nummer som finns osv, priserna brukar jag skita i, internaa affärer mellan samlare följer väl inte ens det utan i specialfall, man hör ju ständigt om halva karalogvärdet, eller för all del om långt högre på nånting.

Så som sagt för att lätt ha med och slå i, kolla ointressant eller ev intressant info mest, annars kolla de riktiga affärerna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: När kommer nästa seriekatalog ut?

Inlägg av Agentum »

Wakuran skrev:Ah. Själva riktvärdena har jag ju personligen inget enormt intresse av, men specialartiklarna låter litet intressanta.

https://www.seriesam.com/seriesams_guid ... verige.htm


Missade ditt inlägg men håller helt med, serieinfo är värt mycket där.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar