Klagomål på Egmont

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Patrik A
Fine

Re: Klagomål på Egmont

Inläggav Patrik A » tor 05 sep 2013, 08:04

Jag förstår att man sänder ut ett erbjudande om fortsatt prenumeration. Dock skulle det ju då vara trevligt att det står i texten klart och tydligt att det är ett erbjudande och inte något krav. Det står inte på fakturan jag nyligen fick för Pondus. Och som lillebror nämnde fick jag en påminnelse om att snarast betala för min 91:an-prenumeration. Och det känns lite fult att sända ut sådant då jag enbart tackat ja till ett erbjudande om två nummer där prenumerationen avslutas automatiskt. Jag har ingenting emot någon av tidningarna, men jag känner inte för att just nu lägga mina pengar på dessa titlar.

Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Kontakt:

Inläggav AndreasEriksson » ons 25 sep 2013, 17:37

Idag kom det tredje(!) förnyelseerbjudandet på Pondus. Samtliga med utskriftsdatum 2013-09-02 och betalningsdatum 2013-09-30...
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden

Patrik A
Fine

Inläggav Patrik A » fre 04 okt 2013, 16:46

Tre nya "förnyelseerbjudanden" eller vad man skall kalla dem hittade hem till postlådan idag. En tredje påminnelse om att betala en av titlarna. Det följde även med en liten hälsning om att Egmont haft strul med med sina inbetalningskort och att datumen på dessa inte alltid har stämt. Men vilket som, det står fortfarande ingenting om att det är ett erbjudande. Vilket var just vad jag själv accepterade, ett erbjudande på två nummer och sedan ingenting mer. Att få ett erbjudande är helt okej, men att det skulle vara något dylikt framgår inte av texten på inbetalningskorten alls. Lite trist, men nu får jag nog avsluta "prenumerationerna" via deras hemsida.

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » fre 04 okt 2013, 18:04

Tyvärr har försäljningsetiken minskat vartefter. I stort sett samtliga företag har erbjudanden men så fort man nappat på ett sådant ändrar de snacket så det istället framstår som man bundit upp sig på långt mer än det som själva erbjudandet gällde. Detta är tyvärr inget unikt för Egmont utan används av allt fler, troligen samtliga. Men det är bara att stå på sig, och för all del även skicka ett mail till Plusredaktionen om det inträffade. Vill man verkligen ta i kan man även skicka till ARN/Konsumentverket, så kanske de får någon typ av böter/vite.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » fre 04 okt 2013, 19:47

Patrik A skrev:Tre nya "förnyelseerbjudanden" eller vad man skall kalla dem hittade hem till postlådan idag. En tredje påminnelse om att betala en av titlarna. Det följde även med en liten hälsning om att Egmont haft strul med med sina inbetalningskort och att datumen på dessa inte alltid har stämt. Men vilket som, det står fortfarande ingenting om att det är ett erbjudande. Vilket var just vad jag själv accepterade, ett erbjudande på två nummer och sedan ingenting mer. Att få ett erbjudande är helt okej, men att det skulle vara något dylikt framgår inte av texten på inbetalningskorten alls. Lite trist, men nu får jag nog avsluta "prenumerationerna" via deras hemsida.

Och hos mig damp det ner 2st "erbjudanden" i lådan idag, och jag inväntar nog fler den närmaste tiden då jag tecknade ett flertal prenumerationer. Mina inbetalningskort såg precis ut som de gör när en vanlig helårsprenumeration ska förnyas, att "om jag vill förlänga min prenumeration" och inte gå miste om kommande nummer så är det hög tid att betala den. Så de åkte direkt till återvinningen..

Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine

Inläggav jedi tomas » fre 04 okt 2013, 20:35

fick 4 erbjudanden om fortsatt premurationer idag.
1 st betalningspåminelse på en premuration, som var på 2 nummer jag tog. den är betald.
Men dom vill ha in pengar för fortsatt premuration, efter dom 2 nummerna , gällde Hälge tidningen.

Återgå till "Serier i allmänhet"