Politik: Valet 2010 först Piratpartiet sen blandad debatt

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Gammelsmurf »

mikaelbergkvist skrev:Och du ska inte anta att jag accepterar 'färdigtuggade åsikter och påståenden' ur tomma luften, bara för att jag inte håller med dej.
Hur svagt är inte det?

Det har jag aldrig sagt. Och ja, det är mycket svagt att bara hitta någonting på nätet och direkt ta det för sanning.

mikaelbergkvist skrev:Sedan undrar jag fortfarande om du skulle ha ansett det suspekt OM Åkesson sagt det som man nu påstår?

Jag skulle, vilket jag också gjort, istället för att fastslå en omedelbar åsikt och sen format mina ställningstagande baserat på detta undersökt när-var-hur de här påståendena tillkommit och vem som agerar filter/torgförare. Bland annat finns de här påståendena till allmänt beskådande på ett antal obskyra bloggar och i en Expressenartikel som punkt nummer 33 på en lång lista där man blandat olika programpunkter och påståenden för att söka legitimitet enligt modellen "om en del är sant är nog allt annat också sant". Under faktarutan finns dessutom länkar till SD´s påstådda "etniska plan" samt "partiets mörka histora" vilket gör den till ett klockrent exempel på vinklad Guilt by association-journalistik. Det hör också till saken att det inte någonstans framgår i artikeln på Expressen var man fått uppgifterna ifrån, vem som formulerat dem eller om det är direkta citat eller tolkningar som journalisten gjort utifrån en spekulativ diskussion med Åkesson vid ett icke preciserat tillfälle.

Det är lite ironiskt att det ingår i journalistutbildningen att precisera källor till sina påståenden och att vara källkritiskt till redan befintliga källor. Detta har man helt och hållet åsidosatt här och detta är inte det enda exemplet där ogrundade eller vinklade påståenden presenterats som obestridliga fakta med avsikten att klistra på ett obekvämt parti åsikter som de inte representerar, samt att skrämma bort dem andel väljare som kanske till del stödjer detta obekväma parti men ändå tar mycket av det som visas i TV eller skrivs i tidningarna för sanning. Man är alltså medveten om hur lättlurade gemene man är och spelar på det kortet för att successivt injaga skräck och förakt i de lättledda. Hela den här tråden är ett bevis på att den taktiken lyckats ganska bra.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Gammelsmurf:
Då skulle du höra lokalradion här ute de senaste dagarna, fast de inte ns räknat klar mer än det största distriktet Uppsala:-D

Ja visste jag inte annat så troddee jag att de 4% som SD nu då har här leder till jordens undergång, det är jäklarimig inte om någonting annat.

Givetvis en hel del för tat det finns en moské i Uppsala, dock har de bråk som varit där sen den bygdes bara varit mellan olia fraktioner av musslimer, det är dock glömt nu och rashatet knackar på dörren för det fina Uppslaa som enl. utsaga då av olika toppmusslimer aldrig ska få raseras av dessa som röstat på SD.
Det har dock hörts väldigt skralt under det senaste året när bulbränder stått som spön i backen, men det är ju vackert med lite brasor, det kan väl folk kosta på sig även om de inte har helförsäkrat sin bil, det tycker jag nog:-D

Säg för fan i stället som det är nångång, ja vi accepterar heller inet det här drägget som förstör, utan nu jävlar får det vara slut på sandlådan, men nej nej, arhga insändare om orättvisa poliser som använt hundar för at spåra upp förövare och de har nästan bitit förövarna.
Hur kan polisen och svenska samhället göra så här mot invandrarnas barn, som det är fråga om i det här fallet (alla är givetvis inte musslimer, men en stor del), och det trycks i tidningen och går ut i radion.

Om det nu är så fint och vackert här i landet varför inet bidra lite själva i stället för att alltid köra den enkla utvägen med att alal inklusive poliser är rasister som försöker sätat dit dem.

Nä de där kan dra åt helvete anser jag, de vill inte hjälpa nån mer än sig själva och då vill inet jag göra det heller om jag inet får välja vilka jag ska hjälpa.

Dock har de god uppbackning just nu av precis alla som inte kan kommas på med att ha sagt nåt negartivt som nån vill om dessa grupper, nu gäller det att skrika högt så man hörs.
Lysande utsikter, bygg en moské till eller som nån la fram som förslag, ge bort våra kyrkor åt dem då de ju börjar bli tomma (de har ju redan stulit det mesta lösöret ur dem:-D).

Det är bar konstigt att vi svenskar som är så värdelösa, vi har löjliga högtider, vi beter oss helt fel osv(vi är bevisat dumma med så som det ju ser ut nu) har kunnat byggt upp nån form av land egentligen vi borde ju vara lite mer som folk är i mellanöstern, ni vet den fina jämlikheten och fria tillvaron, de rättvisa lagara och den torra ökensanden, först då vore vi något.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av MagnusR »

mikaelbergkvist skrev:
Gammelsmurf skrev:”Kritik” av Sverige ska förstås inte leda till utvisning. Om du som utlänning tycker att Sverige är ett riktigt dåligt land, så har du all rätt att säga det. Däremot: Om dina landsmän eldar upp Sveriges ambassad i ditt hemland och du uttrycker stöd för det och dessutom uppmanar till bojkott av svenska varor och intressen – då har du faktiskt inte i Sverige att göra.


Och det sistnämnda här är inte sanslösa överdrifter?
När hände detta? Samtidigt med att månen kolliderade med jorden?


Såklart han spelar med extremfall, han har blivit intervjuad förut, men det bemöts bättre med goda motexempel än med att förneka det dåliga. Jag vet inte, och bryr mig inte, ifall några knäppskallar stödde ambassadsbränningen i Syrien 2006, men visst är det troligt och det hjälper inte att förneka det.

Jag läste förresten att det finns en liten sannolikhet att utlandsrösterna fortfarande kan ge alliansen egen majoritet.

/Magnus
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Aprop det, elda upp, mins ni den där hejdlösa branden i Göteborg några som inet kom in tände eld så folk dog.

Jag mins hetsjakten efter att det var rasister som gjort det, det var omedelbart ute i media, nu var det mer eller mindre deras egna som gjort det och de tom anföll brandkåren när de försökte släcka, vad är det de vill egentligen, och det var ju länge sen, idag är det väl standard att brandkår och ambulans får beskyddas av polis för tat kunna hjälpa i dessa områden, jag mins hur intresset föll platt när det inte var svenskar som gjort det, då förvandlades allt till den tragedi som det borde vari från början i stället för just hetsjakt i media och bland föräldrar.

Så långt har vi kommit, men inga svar krävs av de ansvariga som f.ö. tycks ha IQ som skonummer när de utalar sig ensamma i radion, nån annan röst får inte förekomma, och jag kan iofs förstå det, att säga nåt ofördelaktigt och bli identifierad är ju mordhot direkt, om du skiter i det som tex. jag så är mina föräldarra illa ute i stället.
Tyiskt utalande av bilbrännare "ja alltså va, vi har ngenstans att hänga va och polisen är rasister va"
Vid sällsynt fråga om varför man bränner privatbilar då "alltså va, vi har ingenstans at varra va, polisen hetsar oss va"
Sen är det guld, de har ju sagt nåt som inte ifrågasätts ens, att just de alltid åker fast är förmodligen bara nån form av extrem otur som automatiskt förföljer de stackars krakarna.

Personligen avskyr jag båda extemsidornas våld men vänsterns våld är inte lika allvarlig efter de regler som nu finns.

Blir du överfalen av dessa och invandraranhang så passa dig för att anmäla till polisen iaf, det ger dem bara din info om vem du är och sen jävlar ska du få se på fan.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Gammelsmurf »

Agentum skrev:jag mins hur intresset föll platt när det inte var svenskar som gjort det, då förvandlades allt till den tragedi som det borde vari från början i stället för just hetsjakt i media och bland föräldrar.

Det är ju så det är. Massmedierna pekar finger och ylar om att SD skapar ett vi-mot-dom-samhälle samtidigt som de själva gör sig skyldiga till precis det man beskyller SD för. Gammelmedia lever och frodas på en vi-mot-dom-mentalitet som de själva skapat och dagligen underhåller genom olika typer av drev och försök till att hitta syndabockar som passar in i deras agenda.

Hur ska man då kunna veta vad som är sant och inte sant? Ska man misstro allt man läser? Ja, jag är beredd att gå så långt. Jag menar att man måste vara synnerligen kritisk till de uppgifter som presenteras i media eftersom avsändaren alltid har ett skäl till varför denne väljer att antingen lyfta fram en ståndpunkt eller att förtiga den. Det är väldigt lätt att bara haka på ett drev men genom att göra det så ger man legitimitet till drevet även om det i sak är felaktigt eller grundat på oriktiga premisser. Vi behöver bara tänka på viskleken i skolan när vi var små. Man satt i en ring och viskade någonting till varandra och kunde alltid konstatera att meddelandet förändrats avsevärt på vägen mellan den första och den sista mottagaren och det är precis samma sak med massmedias rapportering. Beroende på formulerarens avsikter så kan (och så sker alltför ofta) en uppgift förvanskas avsevärt på vägen mellan ursprungskällan och läsaren/lyssnaren/tittaren. Sålunda gör man klokast i att själv sätta sig in i vad det hela handlar om genom att gå direkt till ursprungskällan istället för att okritiskt lyssna på mellanhanden, särskilt i de fall där mellanhanden bevisligen har någonting att vinna på att originaluppgiften förvanskas maximalt.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Man kan vända och vrida på SDs situation i media på alla sätt man vill. Faktum kvarstår ändå att det är en liten elit i partitoppen som skulle skriva över snittet på högskoleprovet. Resten av partimedlemmarna är pcp-skadade driftkuckus som lika gärna kunde livnära sig på att smula sönder tegelstenar som att försöka jobba politiskt.

Påläggskalven från Filipstad som blivit Youtube-stjärna är väl ett levande bevis på det? Har ni inte sett det så ta gärna en titt. Av de ungefär 20-talet Sverigedemokrater jag mött är han ganska representativ. http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
LaFayette
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 18:39

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av LaFayette »

Angående att SD inte skulle vara främlingsfientligt eller rasistiskt -
# Främlingsfientlig är när man tar avstånd och uttryckligen separerar sig från främlingar grundat på kulturella själ. SD är per definition ett främlingsfientligt parti.
# Rasist är man när man anser att det finns inherenta skillnader mellan personer eller personers egenskaper till följd av etnicitet. Åkesson m.fl har flertalet gånger gjort uttalande eller skrivit debattartiklar som har kraftigt rasistiska vibbar.

Jag har förövrigt läst SD:s partiprogram och flertalet av deras presentationer och debattartiklar. SD:s yttersta mål kan summeras med att Sverige ska bli ett land där vi bygger murar mot omvärlden, att vi ska avsekulariseras och återinföra statskyrkan, att heteronormen är det enda som vi ska acceptera och att vi ska införa regler och lagar som innebär att vi inte längre kommer ha rätten till religionsfrihet och eller förbud mot kollektiv bestraffning. Det är inte konstigt att folk är upprörda över att vi nu mer har ultrakonservativa nationalister i riksdagen. Själv har jag aldrig känt större vemod över någon politisk händelse.
Senast redigerad av 3 LaFayette, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Ja den där var inte klok:-D

Påminner lite om den där jag tror det var Moderat då som var emot våld efter nån olycklig händelse han skitit i i Stockholm som skulle bli stor Anton Abele eller nåt sånt efternamn (obs svensk) namn, totalt genomkorkad med sina då egna filmer tom. där han satt med tdningar i handen och försökte se smart ut.

Han förde då nån slags "mot våld" kampanj ungefär som att det fanns en massa För Våld i landet, bland de dummaste filmer jag sett i hela mitt liv, han såg dessutom inte klok ut då han satt i farsans fina villa och ojade sig.

Denna var ku,l men han(Anton) var fan ännu roligare, undrar var han tog vägen.

En sak med julen föresten, Jesus föddes från början på somaren men detta ändrades til just den tid julen är på senae som så många andra senare kristna saker, tanken var väl då att slå ut nyårsafton som inte var så självklar som idag utan som midsommaren handlade om solståndet.

Jag vet fler SD röstare ingen kommer i närheten av ditt exempel, det där är en högst speciell människa och det tror jag du förstår med.
Personligen trro jag folk med den här nivån på IQ faktiskt är Socialdemokrater, de säger inget som märks för att dessa har varit i ledning så länge, men det är absolut där jag placerar de dummaste jag känner till, "ÖH arbetarpartiet röstar ja på", jo de hette ju så för 40 år sen ungefär, sen dess har det hänt en hel del jävla del.
Senast redigerad av 2 Agentum, redigerad totalt 0 gång.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

LaFayette skrev:Angående att SD inte skulle vara främlingsfientligt eller rasistiskt -
# Främlingsfientlig är när man tar avstånd och uttryckligen separerar sig från främlingar grundat på kulturella själ. SD är per definition ett främlingsfientligt parti.
# Rasist är man när man anser att det finns inherenta skillnader mellan personer eller personers egenskaper till följd av etnicitet. Åkesson m.fl har flertalet gånger gjort uttalande eller skrivit debattartiklar som har kraftigt rasistiska vibbar.

Jag har förövrigt läst SD:s partiprogram och flertalet av deras presentation och debattartiklar. SD:s yttersta mål kan summeras med att Sverige ska bli ett land där vi bygger murar mot omvärlden, att vi ska avsekulariseras och återinföra statskyrkan, att heteronormen är det enda som vi ska acceptera och att vi ska införa regler och lagar som bryter mot FN:s mänskliga rättigheter om bl.a religionsfrihet och förbud mot kollektiv bestraffning. Det är inte konstigt att folk är upprörda över att vi nu mer har ultrakonservativa nationalister i riksdagen. Själv har jag aldrig känt större vemod över någon politisk händelse.


FN är förlegat skit som bara hyllas av dumskallar, vad gör de för nytta egentlien när det verkligen gäller?

Det har blivit ett politiskt elände som säkert funkade efter ww2 men idag är helt fölegat, NATO ignorerar ju dem gång på gång för egna idéer det tyder ju på att det är ren skit.

Bilda en form av EU militär grupp i stället, det är så att tiderna ändras nämligen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
LaFayette
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 18:39

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av LaFayette »

Agentum skrev:FN är förlegat skit som bara hyllas av dumskallar, vad gör de för nytta egentlien när det verkligen gäller?

Det har blivit ett politiskt elände som säkert funkade efter ww2 men idag är helt fölegat, NATO ignorerar ju dem gång på gång för egna idéer det tyder ju på att det är ren skit.

Bilda en form av EU militär grupp i stället, det är så att tiderna ändras nämligen.


Men, va? Att du råkar tycka så har väl ingenting med det jag skrev att göra?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Det är myckety svårt att förstå vad du menar egentligen då du försöker som många andra prata utan att avslöja sig, det är tydligen väldigt inne i landet.

Jag tycker så om FN ja.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av burnout »

Agentum skrev: FN är förlegat skit som bara hyllas av dumskallar, vad gör de för nytta egentligen när det verkligen gäller?

Det har blivit ett politiskt elände som säkert funkade efter ww2 men idag är helt förlegat, NATO ignorerar ju dem gång på gång för egna idéer det tyder ju på att det är ren skit.


Bara att hålla med, det är några stater som kan lägga veto om det skulle inskränka på deras "In Pinkade Revir" då faller det som ett korthus, men kommer ett litet skitland med en avrättning av en turist eller vad som helst så blir det ett j..la liv, Då ska det vara sanktioner och vapen skrammel. Också ett ställe som slukar pengar i onödan (usa har väl inte betalt sin räkning än ? 2 miljarder?)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Nej, och det hela är som du säger ett korthus, jag är inte emot saken som sådan, men det har blivit nåt helt annat än det sate ut att vara, dvs alla ka skita i FN om de har lust, det enda som händer är en massa politiskt prat, under tiden kan de göra som de vill utan att bli rädda för att militär makt kommer och stoppar dem.

FN's tid är över, lägg ner.

En sentida komikerakt är väl båtar som går i närheten av Somalien där då folk har som yrke att anfalal och råna och kidnappa folk.

Ren och skär komik, det är ju en ren bananrepublik som det är struntsaam vad de säger, bara gå in och ta ifrån dem vad de stulit så är det över liksom, det är sånt jag vill se.
Humor var ju det norska fartyg som hade sånna högtalare som var så starka när de lät att anfallarna låg och sprattalade bara:-D

Det får helt enkelt inte löna sig med sånt här och det är skitlätt tat ta slut på det hela om nån vill, men det ska pratas i oändlighet så länge att ingen orkar vänta.

För helvete måste vi särskilja vad som är rätt och fel för oss och vad som är rätt och fel för folk där nere? det är ju vansinne så FN fuck you.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
LaFayette
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 18:39

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av LaFayette »

Jag editerade bort "FN" ur mitt inlägg så nu slipper ni diskutera det. Eftersom det inte hade NÅGOT att göra med kontentan av inlägget eller med pågående diskussion spelar det ingen roll...
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

LaFayette skrev:Jag editerade bort "FN" ur mitt inlägg så nu slipper ni diskutera det. Eftersom det inte hade NÅGOT att göra med kontentan av inlägget eller med pågående diskussion spelar det ingen roll...

Skriv vad du menar i stället då, vad är du emot och vad tycker du?

Jag vill inte anta nånting när det gäller dig då jag inte fattar vad du vill få fram.

FN borträknat.(ch desutom om du nu är feg så är inte vad jag skriver lag här)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Wakuran »

Datum för julafton tror jag f.ö. berodde på att man ville tajma in det med någon romersk fest för att sälja in religionen till romarna.

Och håller med om att det drogs väldigt höga växlar på passusen om FN.
Senast redigerad av 1 Wakuran, redigerad totalt 0 gånger.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
LaFayette
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 18:39

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av LaFayette »

Agentum skrev:Jag vill inte anta nånting när det gäller dig då jag inte fattar vad du vill få fram.


Det är väl lika bra det. Jag förstår nämligen nästan ingenting av det du skriver heller.

Gonatt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Du har nog rätt och jag fel där Wakuran, det ändrades dock för att försöka överskugga ett ogudaktigt firande.

De lyckades dock aldrig i slutändan ta midsommar från oss i Sverige, men jag antar att de försökte, ofrälse firande var inte högt ansett, allt hade med jesus att göra även om man måste hitta på saken.

Det fåniga är att allt sånt här egentligen är avslöjat idag ändå fortgår de gamla religionerna, det tyder ju på en enormgd människor som aldrig tänker själva eller tar reda på något.

Jag tror jag kommer dö ina det faller saman men jag är säker på att det kommer göra det en dag, jag menar det går ju inet tat ha årtusende gamla tron men som aldrig visar sig fungera i praktiken:-D

Jag hoppas dock inerligt tat de dör ut helt och att folk får fattningen och kan inse att vi har herraväldet över oss själva och ingen annan.

Detta gäller då de tre vidrigaste religionerna Judendom, Kristendom och Islam o den turordning de uppkomm.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Wakuran »

I Danmark och Norge ändrade man ju f.ö. midsommar till Sankt Hans efter Johannes Döparen. Samma neutralisering.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Politik: Valet 2010 (bland annat Piratpartiet)

Inlägg av Agentum »

Jo, och vi är de enda kvar faktiskt efter det, fast det är en gammal festdag, troligen före asatro tom, även om de stöttade den.

Det var väl inte för än ganska nyligen den kristna kyrkan godkände asatron, så där en 1000 år efteråt eler nåt, personligen tror jag tat kristendommen som då var katolsk mer gjorde ont än gott här.

Jag komer inte ta upp asatron men jag välkomnar kristendommens och andras totalt idiotiska religioner goodbye, och det gäller särdeles islam som tycks vara det mest skitnödiga elände man kan ägna sig åt idag.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar