Emil Maxén Illustratör

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Looding »

Jag är minst sagt imponerad. Jag måste dock säga att jag gillar dina blyerts bäst. Då ser man verkligen att någon är skicklig med pennan. Skulle utan att tveka köpa en utgivning av din tilltänkta novell.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Peral- Gud, alltså du har verkligen genomskådat både kompositionen och syftet med den :D Jag kommer nämligen att skriva ut denna i jätteformat till min utställning med förhoppningen att intresse skall väckas för just den typen av hängning!
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Peral »

Du känner antagligen till det här bättre än jag eftersom du umgås med dessa planer, men jag tror mig veta att för varje nybygge skall en viss procent avsättas för kulturell utsmyckning, så det kanske kan löna sig att ta kontakt med större byggföretag!
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Looding- Jo, jag gillar väll mina blyerts bäst också, jag är i ett större utvecklingsstadie gällande färg och ljus. Men blyerts har jag fått förlita mig på nästan hela mitt liv då jag i princip aldrig haft utrymme eller möjlighet att måla fram tills två år tillbaka. En utveckling på både gott och ont. En stor konstnär lär ha sagt "Det kan ta tio år av ditt liv att lära sig måla, men det tar en livstid att lära sig teckna!" så tänker man på det är jag glad att jag spenderat mest tid med pennan. :)

Peral- Det hade jag faktiskt ingen aning om. Jag måste verkligen kolla upp detta! Tack så mycket!
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Magnus »

Peral skrev:Du känner antagligen till det här bättre än jag eftersom du umgås med dessa planer, men jag tror mig veta att för varje nybygge skall en viss procent avsättas för kulturell utsmyckning, så det kanske kan löna sig att ta kontakt med större byggföretag!


Det stämmer, men bara till viss del.
Rätt såtillvida att du skall kontakta dem innan det är byggt. Så ditt konstverk finns med i planerna redan från början.
MEN det lönar sig bättre att kontakta arkitekterna. Det är ofta de som bestämmer om inredning och utsmyckning.
Simma lugnt!
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Near Mint- Tack för tipset! Skall verkligen ta mig en närmare titt på detta :D
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Peral »

Det här är kanske som att debattera vad som kom först hönan eller ägget, men eftersom byggföretaget anlitar Arkitekten och eftersom din bild kräver ett större bygge, så kan det underlätta sökandet att gå via byggföretaget.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Eller så hör man av sig till bådera. Kan tänka mig att taktpinnen kan ligga i olika händer under olika projekt. Vissa gånger kan byggföretaget vara otroligt specifika och andra gånger ges arkitekterna helt fria händer.
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av tfels »

Peral skrev:Det här är kanske som att debattera vad som kom först hönan eller ägget, men eftersom byggföretaget anlitar Arkitekten och eftersom din bild kräver ett större bygge, så kan det underlätta sökandet att gå via byggföretaget.


Ägget kom före hönan. För dinosaurier la ägg innan det fanns höns. :arrow: [V]
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Agentum »

Jag är säker på att det fanns äggläggare även före dinosaurierna så det är inet ens en fråga om vem som kom förs dinosaurien eller ägget, obs mest på skämt även om det är sant.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev:Jag är säker på att det fanns äggläggare även före dinosaurierna så det är inet ens en fråga om vem som kom förs dinosaurien eller ägget, obs mest på skämt även om det är sant.


Korrekt. Fisk, bland mycket annat..
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Klar! :)

Bild

Bild
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Peral »

Kan bara upprepa vad jag skrev tidigare, bilden skulle göra sig fantastiskt bra intill en glashiss i jätteformat. Folk kliver in i glashissen på bottenvåningen och färdas upp mot ytan, eller också går de in på toppvåningen och färdas ned i djupet. Risken är väl att de kommer ut blå i ansiktet på bottenvåningen eftersom de omedvetet hållit andan när de sjunker ner i djupet.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Haha fan vad schysst det skulle vara! Kommer bli jäkligt spännande att se den utskriven i stort format! :)
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Intervju från idag om min utställning som pågår just nu fram till 5 Mars. Jättekul!:D

http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.2770794-nytt-galleri-i-sorberge-ger-unga-chans-att-glansa
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Peral »

Synd bara att de inte visade några bilder från utställningen, nu kan man bara svagt skönja grodperspektiv bilden i bakgrunden
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Det kommer en till artikel på Torsdag då är det mittuppslag och hela faderullan som gäller! :D
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Ray »

Suveränt! Helt sabla otroligt suveränt!
En tecknare till en annan - Du är grymt duktig!
Ray
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Ray- Tack så mycket! :D

Har på senaste tiden inte haft tid till egna bilder. Jag har haft praktik på ett ställe där jag målat och tecknat mycket, men inget jag kan eller får visa ännu.
Här är en bild jag just blev klar med och kommer att ställa ut på Lögdö Bruk i sommar.

Skymning i Krokjala.
Bild

Bild

Bild
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Labrador Road 26 »

Målar/tecknar du på papper, eller är dessa gjorda i dator. Om papper, är det akvarell eller vilken teknik använder du?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar