Svenska PVC-figurer

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Jag har lite figurer ute till försäljning på Tradera, men tror att figurförsäljning kan "drunkna" bland alla serier i tråden där man annonserar om sånt. :)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av UlfK »

Kung Orne I skrev:Jag har lite figurer ute till försäljning på Tradera, men tror att figurförsäljning kan "drunkna" bland alla serier i tråden där man annonserar om sånt. :)


Då förstod till och med jag! Till slut. [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Vi kanske ska ha en Tradera-tråd för serier och en för övrigt serierelaterat?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av bas03 »

Kung Orne I skrev:Vi kanske ska ha en Tradera-tråd för serier och en för övrigt serierelaterat?



Ja går väl att dela upp den tråden i två. Bättre det än att kludda ner andra trådar som inte handlar om reklam för sina grejer eller skapa nya trådar hela tiden.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Den här fick mig verkligen att drägla: [|)]

http://cgi.ebay.co.uk/1958-FOOTBALL-WOR ... 1e622bbd37

Bild

Jag samlar lite smått på fotbolls-VM-prylar så kombinationen är ju oslagbar. Tyvärr även priset. [:X]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Wakuran »

Jag har generellt dålig koll på fotboll, och ännu mer på 50-tals-fotboll, men har någon någon aning om figuren är baserad på någon verklig spelare, typ Nacka Skoglund eller Gunnar Gren?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Jag har generellt dålig koll på fotboll, och ännu mer på 50-tals-fotboll, men har någon någon aning om figuren är baserad på någon verklig spelare, typ Nacka Skoglund eller Gunnar Gren?

Får nog bli denne kille i så fall med tanke på längden.
http://www.youtube.com/watch?v=yjzi4VUcix4

Orne: Har du koll på om den där figuren varit uppe tidigare på forumet, samma sort alltså? Den ser i bekant ut, så jag får för mig att det fanns en i hemmet när jag var liten eller så har jag sett den här vid något tillfälle. Eller möjligtvis någon kompis som hade en.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Jag har aldrig sett den förut och aldrig hört talas om den. Tror inte vi har diskuterat den.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av burnout »

Kung Orne I skrev:Jag har aldrig sett den förut och aldrig hört talas om den. Tror inte vi har diskuterat den.


Den figuren har jag aldrig sett eller hört talas om. har en kompis som samlar fotbolls Vm bla -58 och jag har sett mycket av hans samling och det finns då inte någon sån figur där. Kan det vara en "nytillverkad?"
Jag ska höra mig för (skicka en bildlänk till han) så får vi se.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

burnout skrev:
Kung Orne I skrev:Jag har aldrig sett den förut och aldrig hört talas om den. Tror inte vi har diskuterat den.


Den figuren har jag aldrig sett eller hört talas om. har en kompis som samlar fotbolls Vm bla -58 och jag har sett mycket av hans samling och det finns då inte någon sån figur där. Kan det vara en "nytillverkad?"
Jag ska höra mig för (skicka en bildlänk till han) så får vi se.


OT: Var han med och bjöd på detta? (Undrar vad säljaren hade tänkt sig för pris?)

[|)]

http://cgi.ebay.co.uk/Rare-world-cup-19 ... 45f9729e3f
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Jag har generellt dålig koll på fotboll, och ännu mer på 50-tals-fotboll, men har någon någon aning om figuren är baserad på någon verklig spelare, typ Nacka Skoglund eller Gunnar Gren?

Får nog bli denne kille i så fall med tanke på längden.
http://www.youtube.com/watch?v=yjzi4VUcix4

Orne: Har du koll på om den där figuren varit uppe tidigare på forumet, samma sort alltså? Den ser i bekant ut, så jag får för mig att det fanns en i hemmet när jag var liten eller så har jag sett den här vid något tillfälle. Eller möjligtvis någon kompis som hade en.


OT:
Staffan Tapper var lika kass på att läsa sagor som att slå straffar. [8]
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Mithroth »

Kanske inte är jättesvår att få tag på ändå? Här är en till: http://www.tradera.com/VM-1958-liten-fo ... _128628199
Bild
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Tar tacksamt mot tips om den dyker upp igen.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Kung Orne I »

Jag samlar inte på dockor, men är lite sugen ändå!

http://www.tradera.com/Kronblom-vilar-p ... _134172891
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Wakuran »

Kan flika in att nya numret av Bamse tydligen ska ha med en plastfigur som bilaga. Har inte läst själv, men tidningen har iaf en väldigt snygg John Bauer-pastisch på omslaget. (Jag har för mig att Runes troll och liknande var väldigt inspirerade av Bauers.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Sir-L »

Wakuran skrev:Kan flika in att nya numret av Bamse tydligen ska ha med en plastfigur som bilaga. Har inte läst själv, men tidningen har iaf en väldigt snygg John Bauer-pastisch på omslaget. (Jag har för mig att Runes troll och liknande var väldigt inspirerade av Bauers.)

Visst var det med en Bamsefigur. Samma figur, plus Lille Skutt, Skalman och Vargen finns också att köpa "i din leksaksbutik".

[OT]
För samma nummer finns också en löpsedel som skickades med till affärerna.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Wakuran »

Sir-L skrev:
Wakuran skrev:Kan flika in att nya numret av Bamse tydligen ska ha med en plastfigur som bilaga. Har inte läst själv, men tidningen har iaf en väldigt snygg John Bauer-pastisch på omslaget. (Jag har för mig att Runes troll och liknande var väldigt inspirerade av Bauers.)

Visst var det med en Bamsefigur. Samma figur, plus Lille Skutt, Skalman och Vargen finns också att köpa "i din leksaksbutik".

[OT]
För samma nummer finns också en löpsedel som skickades med till affärerna.

Skulle vara kul om någon la upp bilder på nätet om de hittar. (Kan iofs ta mig till någon leksaksaffär själv och kolla nästa vecka.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Sir-L »

Här är baksidan av Bamse-figurens förpackning.

Bild
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Svenska PVC-figurer

Inlägg av Sir-L »

Ångestmannen har gått och blivit platsfigur, i begränsad numrerad upplaga.

http://www.lenneer.se/blog/?p=662
Skriv svar