Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Snacka om att man är insnöad. Drömde igår att jag var tillsammans med Mary Jane och sen dök Gwen Stacy upp och då blev jag mer intresserad av henne. Nej ibland borde man komma ut oftare. Det var i och för sig en underbar dröm. Någon annan som haft någon pinsam superhjälte dröm?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av tfels »

En gång drömde jag att Avengers fanns på riktigt, men att deras främsta syssla var att spela i ett band. De var halvbra. Inte så pinsamt i och för sig. [:)]
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

tfels skrev:En gång drömde jag att Avengers fanns på riktigt, men att deras främsta syssla var att spela i ett band. De var halvbra. Inte så pinsamt i och för sig. [:)]


[:)] Ball. Vilka i Avengers var med i drömmen? Jag har aldrig varit fascinerad av MJ så jag vet inte riktigt varför hon var där. Desto bättre blev drömmen när Gwen dök upp.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Får hoppas jag kan drömma något liknande inatt. [:o)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av tfels »

spindelmannenelektra skrev:
tfels skrev:En gång drömde jag att Avengers fanns på riktigt, men att deras främsta syssla var att spela i ett band. De var halvbra. Inte så pinsamt i och för sig. [:)]


[:)] Ball. Vilka i Avengers var med i drömmen? Jag har aldrig varit fascinerad av MJ så jag vet inte riktigt varför hon var där. Desto bättre blev drömmen när Gwen dök upp.


Minns inte riktigt, men det var i stort sett de stora, Thor, Cap och kompani.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Peral »

Jag drömde ihop ett äventyr med Otrolige mannen från SSS
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3059
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Nima »

Jag hade Hydro-mans krafter en gång. Kan ha att göra med att han är en av mina favoriter när det gäller Spiddes fiender.
Eller han har i alla fall en av de coolaste krafterna.

OT:
På tal om att kunna styra olika element.. Såg på The last airbender igår. Tvi vale.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Peral skrev:Jag drömde ihop ett äventyr med Otrolige mannen från SSS


[8D] Härligt med lite superhjälte drömmar. Vad gjorde ni?
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

kungnima skrev:Jag hade Hydro-mans krafter en gång. Kan ha att göra med att han är en av mina favoriter när det gäller Spiddes fiender.
Eller han har i alla fall en av de coolaste krafterna.


Hydro-mans krafter. Spännande vad hände berätta. [:)] Skönt att det inte bara är jag som drömmer om seriefigurer.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3059
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Nima »

spindelmannenelektra skrev:
kungnima skrev:Jag hade Hydro-mans krafter en gång. Kan ha att göra med att han är en av mina favoriter när det gäller Spiddes fiender.
Eller han har i alla fall en av de coolaste krafterna.


Hydro-mans krafter. Spännande vad hände berätta. [:)] Skönt att det inte bara är jag som drömmer om seriefigurer.


Jag använde krafterna! [:o)]
Jag fick dock ta i och det krävdes viljestyrka för att det skulle komma ut vatten från mina händer!
Som en dålig B-film men ack så mycket roligare!
Får du chansen, så ta den! [:o)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

kungnima skrev:
spindelmannenelektra skrev:
kungnima skrev:Jag hade Hydro-mans krafter en gång. Kan ha att göra med att han är en av mina favoriter när det gäller Spiddes fiender.
Eller han har i alla fall en av de coolaste krafterna.


Hydro-mans krafter. Spännande vad hände berätta. [:)] Skönt att det inte bara är jag som drömmer om seriefigurer.


Jag använde krafterna! [:o)]
Jag fick dock ta i och det krävdes viljestyrka för att det skulle komma ut vatten från mina händer!
Som en dålig B-film men ack så mycket roligare!
Får du chansen, så ta den! [:o)]


Klockrent. [:)] Ja det skulle vara lite kul att drömma om Gwen igen. Men visst att ha lite krafter hade varit kul också. Flyga har man ju gjort några gånger, det är kul.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Rosen »

spindelmannenelektra skrev:Någon annan som haft någon pinsam superhjälte dröm?

Någon gång i gymnasiet drömde jag att jag var jagad av vargar (långt före Orup, fö) inne i ett bostadsområde. Plötsligt insåg jag av någon anledning att det hela bara vara en dröm och inte på riktigt. Alltså, förstod jag, kunde jag göra vad som helst! Alltså kunde jag förvandla mig till en superhjälte och komma undan vargarna genom att flyga iväg! Att det var en dröm betydde ju också att vargarna faktiskt inte utgjorde någon fara för mig, men den detaljen slog mig liksom aldrig...

Sagt och gjort, jag stannade och förvandlade mig (till en befintlig, egenhändig figur; jag gjorde rätt mycket egna superhjälteserier på den tiden) och försökte flyga iväg. Jodå, jag steg till väders... i ungefär samma fart som en heliumfylld ballong, i några decimeter, sedan stannade jag och sjönk långsamt tillbaka ner. Vargarna hade stannat upp när jag förvandlades men avancerade nu raskt framåt igen, medan jag höll ut armarna och spände ut bröstkorgen allt jag kunde i desperata försök att få mer lyftkraft... och där vaknade jag.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Rosen skrev:
spindelmannenelektra skrev:Någon annan som haft någon pinsam superhjälte dröm?

Någon gång i gymnasiet drömde jag att jag var jagad av vargar (långt före Orup, fö) inne i ett bostadsområde. Plötsligt insåg jag av någon anledning att det hela bara vara en dröm och inte på riktigt. Alltså, förstod jag, kunde jag göra vad som helst! Alltså kunde jag förvandla mig till en superhjälte och komma undan vargarna genom att flyga iväg! Att det var en dröm betydde ju också att vargarna faktiskt inte utgjorde någon fara för mig, men den detaljen slog mig liksom aldrig...

Sagt och gjort, jag stannade och förvandlade mig (till en befintlig, egenhändig figur; jag gjorde rätt mycket egna superhjälteserier på den tiden) och försökte flyga iväg. Jodå, jag steg till väders... i ungefär samma fart som en heliumfylld ballong, i några decimeter, sedan stannade jag och sjönk långsamt tillbaka ner. Vargarna hade stannat upp när jag förvandlades men avancerade nu raskt framåt igen, medan jag höll ut armarna och spände ut bröstkorgen allt jag kunde i desperata försök att få mer lyftkraft... och där vaknade jag.


Flyga i drömmar är skoj. [^] Det har gjort en del gånger. Bra minne du har. Jag slogs med ET en gång i en dröm. Jag var livrädd för ET när jag såg han på film var väl bara 8 år eller nåt. Men i drömmen slog jag till han ordentligt. [:)] Det var nog första gången jag vågade agera själv i en dröm. Innan när man var 7-8 år drömde man ju bara massa mardrömmar och då var man ju offer och livrädd varje gång. Tack och lov drömmer man nuförtiden bara trevliga drömmar, MJ & Gwen m.m. [:o)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Peral »

spindelmannenelektra skrev:
Peral skrev:Jag drömde ihop ett äventyr med Otrolige mannen från SSS


[8D] Härligt med lite superhjälte drömmar. Vad gjorde ni?


Jag drömmer ganska ofta ihop manus uppslag, i detta fall var det mer baserat på namnet. Enligt Nordens Hjältar bakgrundsfakta så finns det även en "Trolige mannen" från en annan dimension. I drömmen blandades "Otrolige mannen" ihop med den trolighets generator (ej säker på namnet) som förekommer i "En liftares guide till galaxen" När någon skjuter på "Otrolige mannen" så slutar det med att de skjuter sig själv i röven. När han stöter på en brud i baren med raggningsrepliken "Du och jag älskling" så svarar skönheten med den avvisande repliken "Mycket troligt" bara för att nästa morgon vakna upp brevid Otrolige mannen. Så i denna dröm händer det som är mest otroligt alltid till otrolige mannens fördel. Sedan kommer "Trolige mannen" från en annan dimension och upphäver "Otrolige mannens" krafter spå att det troliga utfallet också inträffar
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:...ihop med den trolighets generator (ej säker på namnet) som förekommer i "En liftares guide till galaxen"

Den heter osannolikhetsdriften. [:)]
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rtat_av_Guld
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av tfels »

Peral skrev:
spindelmannenelektra skrev:
Peral skrev:Jag drömde ihop ett äventyr med Otrolige mannen från SSS


[8D] Härligt med lite superhjälte drömmar. Vad gjorde ni?


Jag drömmer ganska ofta ihop manus uppslag, i detta fall var det mer baserat på namnet. Enligt Nordens Hjältar bakgrundsfakta så finns det även en "Trolige mannen" från en annan dimension. I drömmen blandades "Otrolige mannen" ihop med den trolighets generator (ej säker på namnet) som förekommer i "En liftares guide till galaxen" När någon skjuter på "Otrolige mannen" så slutar det med att de skjuter sig själv i röven. När han stöter på en brud i baren med raggningsrepliken "Du och jag älskling" så svarar skönheten med den avvisande repliken "Mycket troligt" bara för att nästa morgon vakna upp brevid Otrolige mannen. Så i denna dröm händer det som är mest otroligt alltid till otrolige mannens fördel. Sedan kommer "Trolige mannen" från en annan dimension och upphäver "Otrolige mannens" krafter spå att det troliga utfallet också inträffar


Du är ju helfestlig Peral! I och med att Otroliga mannens krafter är som de är så borde han kunna "hämta" innehåll från andra berättelser till Nordens Stjärnors berättelser (dimensioner).
(ja, vi säger "Nordens Stjärnor")
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Agentum »

Nä så långt har jag inte kommit ens i yngre dagar.

Däremot har jag drömt att jag kunnat påverka supersrierna som jag önskat, eller att många fler ggr att jag hittat prescic vad jag velat hos nån loppsnubbe som inte begripit värdet.

Så jag är nog mer en controler över mediumet än deltar i det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har just haft en serietidningsdröm. En rätt ovanlig dröm tror jag. Jag drömde att jag var i Spanien eller i Kroatien. Jag bodde där nere temporärt i ett radhus. Jag skulle i alla fall ta lokalbussen någonstans. Då visade sig att busschaffören också sålde marveltidningar m.m på bussen. Hela hans kupé var full med tidningar. Jag blev ju förstås paff och i drömmen undrade jag om det var vanligt att busschaffören i detta land extraknäckte som tidningssäljare. Och han hade allt. Jag berättade entusiatiskt om min egen samling. Han visade mig något Amazing Spider-Mannummer 603 som var gjort av en spansk författare. Jag hade aldrig sett exemplaret förut jag blev helt i extas. Sen hade han en massa gamla Spider-Manpockets också. Ni vet sådana som fanns på gamla 80-talet Spindelmannenpockets (Gud vad jag saknar dem). Sådana hade han en massa av. Alla hans tidningar var "poor" kvalite. Men vad gjorde det, han hade så mycket och så kunde han så mycket om tidningarna. Ja där stod jag i bussen och läste serier. Jag fick låna några och sitta och läsa i mitt säte. Undra vad han tog för dessa undrade jag försiktigt. Sen var jag tvungen att gå av. Allt gick snabbt jag lämnade in tidningarna och lämnade bussen.

Sen drog jag hem. Men hur skulle jag få tag på honom igen, blev alldeles ledsen och desperat. Jag pratade med några ur lokalbefolkningen om det var vanligt och sälja serier som extraknäck på bussar. De skrattade gott och sa serier finns överallt. Jag blev alldeles lycklig. Jag gick med en av killarna som skulle visa mig serierna. Vi gick in i en vanlig butik. Till min besvikelse var det lika tomt och tråkigt på serier där som hemma i Sverige. Bara en massa skitserier. Visste inte hur jag skulle få tag på busschaffören igen och få köpa dessa goa serier och snacka med honom igen. Sen tog drömmen slut.


Lite analys av denna serie. Jag är väl väldigt bekymrad över utbudet i svenska vanliga affärer då det gäller serier. Under 80-talet blomstrade nu finns det i mina ögon sett mest skit och utbudet är väldigt, väldigt smalt. Som tur finns nätet och en del serietidningsbutiker kvar. Tyvärr har ju även Doloresbutiken och andra serietidningsbutiker i Göteborg försvunnit. Gud vad jag saknar dem. Sen vet jag att ni i andra trådar pratat om minskat intresse i USA också. Skrämmande. Varför delar de inte ut gratis serier i samband med typ filmer som Avengers. Idiotiskt. Serierna måste finnas tillgängliga för folk det är det som är det stora problemet. Jaja det var allt från mig. Ursäkta om jag inte varit så aktiv på forumet på sista tiden har två jobb just nu och en massa träning och barnen att tänka på. Men jag kommer dyka upp ibland, antagligen mer här i sommar. Ha det gott! [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Lenimentus
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 13 okt 2010, 17:34

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Lenimentus »

Jag drömde att jag var Toad från X-men serierna. Det var rätt nice att hoppa och så, men jag kände mig ganska äcklig. Hade i princip konstant sekret på armarna och ryggen... Skönt att det bara var en kortvarig dröm!
Byrði betri | Berr-at maðr brautu at | En sé mannvit mikit
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:Jag har just haft en serietidningsdröm. En rätt ovanlig dröm tror jag. Jag drömde att jag var i Spanien eller i Kroatien. Jag bodde där nere temporärt i ett radhus. Jag skulle i alla fall ta lokalbussen någonstans. Då visade sig att busschaffören också sålde marveltidningar m.m på bussen. Hela hans kupé var full med tidningar. Jag blev ju förstås paff och i drömmen undrade jag om det var vanligt att busschaffören i detta land extraknäckte som tidningssäljare. Och han hade allt. Jag berättade entusiatiskt om min egen samling. Han visade mig något Amazing Spider-Mannummer 603 som var gjort av en spansk författare. Jag hade aldrig sett exemplaret förut jag blev helt i extas. Sen hade han en massa gamla Spider-Manpockets också. Ni vet sådana som fanns på gamla 80-talet Spindelmannenpockets (Gud vad jag saknar dem). Sådana hade han en massa av. Alla hans tidningar var "poor" kvalite. Men vad gjorde det, han hade så mycket och så kunde han så mycket om tidningarna. Ja där stod jag i bussen och läste serier. Jag fick låna några och sitta och läsa i mitt säte. Undra vad han tog för dessa undrade jag försiktigt. Sen var jag tvungen att gå av. Allt gick snabbt jag lämnade in tidningarna och lämnade bussen.

Sen drog jag hem. Men hur skulle jag få tag på honom igen, blev alldeles ledsen och desperat. Jag pratade med några ur lokalbefolkningen om det var vanligt och sälja serier som extraknäck på bussar. De skrattade gott och sa serier finns överallt. Jag blev alldeles lycklig. Jag gick med en av killarna som skulle visa mig serierna. Vi gick in i en vanlig butik. Till min besvikelse var det lika tomt och tråkigt på serier där som hemma i Sverige. Bara en massa skitserier. Visste inte hur jag skulle få tag på busschaffören igen och få köpa dessa goa serier och snacka med honom igen. Sen tog drömmen slut.


Lite analys av denna serie. Jag är väl väldigt bekymrad över utbudet i svenska vanliga affärer då det gäller serier. Under 80-talet blomstrade nu finns det i mina ögon sett mest skit och utbudet är väldigt, väldigt smalt. Som tur finns nätet och en del serietidningsbutiker kvar. Tyvärr har ju även Doloresbutiken och andra serietidningsbutiker i Göteborg försvunnit. Gud vad jag saknar dem. Sen vet jag att ni i andra trådar pratat om minskat intresse i USA också. Skrämmande. Varför delar de inte ut gratis serier i samband med typ filmer som Avengers. Idiotiskt. Serierna måste finnas tillgängliga för folk det är det som är det stora problemet. Jaja det var allt från mig. Ursäkta om jag inte varit så aktiv på forumet på sista tiden har två jobb just nu och en massa träning och barnen att tänka på. Men jag kommer dyka upp ibland, antagligen mer här i sommar. Ha det gott! [:)]


Öhmmm, hur hänger de två delarna av inlägget ihop?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar