Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Nima »

Tror den bara går i 3D här i Jönköping. Skittråkigt. Eländiga glasögon och det förstör hela upplevelsen för mig.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Kermit »

Jag kanske mest har sett dålig 3D då, men jag tycker att den för det mesta fungerade utmärkt. Det är bara Tron Legacy som jag tyckt har funkat riktigt bra dock. Ska bli spännande att se hur de lyckats med Amazing Spider-Man, som ska vara inspelad för 3D.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av APenny4YourThoughts »

kungnima skrev:Tror den bara går i 3D här i Jönköping. Skittråkigt. Eländiga glasögon och det förstör hela upplevelsen för mig.


Håller med. För mig är 3D per definition dåligt. Det tillför absolut ingenting till upplevelsen som jag vill ha. Då tar jag hellre 4D-upplevelsen från Legoland (konfetti och vatten på publiken) och skalar bort "trean".
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Nima »

Jo, men som vanligt får man bara bita i det sura äpplet och finna sig i det.
Ska väl för första gången sitta med mina vanliga glasögon och deras skit.

Min kompis köpte nyss biljetter, för övrigt. På fredag, då smäller det.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av APenny4YourThoughts »

kungnima skrev:Jo, men som vanligt får man bara bita i det sura äpplet och finna sig i det.
Ska väl för första gången sitta med mina vanliga glasögon och deras skit.

Min kompis köpte nyss biljetter, för övrigt. På fredag, då smäller det.


3D är tyvärr tillräckligt för att jag ska skita i se den alls på bio. Tack SF eller vilka tomtar det är som tar besluten.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Peral »

Jag tycker det finns något tvångsmässigt rörande 3D. "Eftersom tekniken finns måste vi använda den, oavsett om det blir bra eller dåligt!" Det som stör mig mest är textremsorna som motarbetar 3D effekten.
Men skall man se film på bio så måste man antagligen lära sig leva med den. Att ta bort den skulle vara för filmskaparna som att gå tillbaka till svartvit film, oavsett hur läckra svartvit filmer kan vara.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:3D är tyvärr tillräckligt för att jag ska skita i se den alls på bio. Tack SF eller vilka tomtar det är som tar besluten.

I första hand är det filmbolagen som beslutar sådant. Det var de som ställde kraven på biografägarna att fixa de tekniska lösningarna som krävts.

När de till slut begriper att motståndarna, som är en rätt ansenlig grupp och som blir fler och fler för var dag, hoppar över att se filmerna på bio oftare och oftare så lär det återgå till 2D även på bio.

Som Peral är inne på är det rätt tvångsmässigt, förutom James "blev av med förnuftet i Marianergraven" Cameron och inte riktigt lika lyriska Michael Bay har jag inte sett några filmskapare som jublat över att de också får göra en 3D-film.

Av de trettiotalet 3D-rullar jag sett är det få som haft någon direkt glädje av konverteringen. The Smurfs hade en omvänd 3D-effekt eller vad man ska kalla det som kändes lite nyskapande och en scen i Captain America: The First Avenger fick ökad effekt just på grund av 3D:n men i övrigt har det bara gjort filmerna mörkare.

Ser ni hellre filmer i konventionell 2D så släng iväg ett mail till filmbolagen så de vet om att i alla fall ni inte uppskattar tekniken i den omfattning som används nu.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

Skönt att man inte är ensam, att betala extra för skiten och dessutom få sitta med larviga brillor nä det gillar jag inte, då struntar jag i det, så jävla bra är det inte helt enkelt.

Jag gissar att det går över även denna gång, vi har ju haft några 3D vågar sen 50-talet, iofs är det ju bättre idag men det är ändå inte intressant nog för att ständig tsitat med brillor på sig i förlängningen även framför TVn liksom.

Jag har egen fantasi tack.

Filmbolagen är fulla med skit de trycker ur sig vad som helst, folk måste ledsna i mängder frö att de ska ändra nåt isf.
Så gå inte på bio i stället när det är 3D så får de sitt straff, fast då ska de väl ha igen det nån nan väg iofs, tänkte inte på det:-/

Ja Titanic om igen i dålig 3D att folk kan betala för nåt dylikt, trams.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Peral »

Jag tycker det är så uselt att jag väntar tills det kommer ut på DVD (Nej jag har inte köpt Blue-Ray) Köpte Tintin nyligen och den var mycket bättre när jag slapp 3D effekterna.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

Ok, jo ska man sitta hemma med och ha glasögon på sig för att se på nåt och så av med dem när det är nåt annat osv, ehehe nä tack.

Lite mer fantastiskt får det nog bli då, tja låt ungarna ha det på sina filmer eller nåt om det nu är kul då kanske.

En bra film lever man ju liksom in sig i ändå tycker jag, vi vet ju redan att massor med special effects inte gör en topprulle automatiskt så varför skulle 3D på det göra det.

Men men, här ute i skogen har inte ens de små biograferna blivit digitala ännu liksom, en del har de slagit igen förstås, dock tycker jag snäppet från analogt til digitalt förbättrade kvalieten positivt iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Inlägg: 269
Blev medlem: sön 17 aug 2008, 07:53
Ort: Fjelie

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av FredrikLähnn »

Labrador Road 26 skrev:När de till slut begriper att motståndarna, som är en rätt ansenlig grupp och som blir fler och fler för var dag, hoppar över att se filmerna på bio oftare och oftare så lär det återgå till 2D även på bio.

Man kan ju alltid hoppas men det är en plågsam process tills de kommer fram till den slutsatsen... Smärta åt 3D och allt det representerar! [}:)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

FredrikLähnn skrev:Man kan ju alltid hoppas men det är en plågsam process tills de kommer fram till den slutsatsen... Smärta åt 3D och allt det representerar! [}:)]

Snabbaste resultatet blir nog genom att skicka mail till respektive filmbolag när de gjort en ny film i 3D och påtala vad ni anser om saken. Ska framöver lägga med mailadress i filmrecensionerna för att underlätta, för även jag föredrar 2D.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av AndreasEriksson »

Ni som sett filmen kanske liksom jag reagerade på ett könsord som helt plötsligt dök upp i den svenska översättningen. Inget jag hade väntat mig i det som annars är en ganska snäll film med 11-årsgräns. Det engelska ord som faktiskt används i repliken är betydligt mer obskyrt än det som den svenska översättaren valde. Filmtidningen Empire har noterat att google-sökningar på just detta ord – quim – ökat markant efter att Avengers-filmen fick premiär i Storbritannien, förmodligen eftersom det är få där som vet vad det egentligen betyder... [:D]

Bild
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag reagerade nog då, men det ramlade ur minnet lika snabbt igen, minns inte ens vad det stod i översättningen. Det var när Black Widow var fastbunden vid en stol av någon rysk gangster va?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av AndreasEriksson »

Black Widow var inblandad, men jag tror det var när hon hade ett snack med Loke.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Kermit »

Japp, det var Loki som kallade Natasha "mewling quim". :-D
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

Nåt ålderdomligt då kanske, man kan ju tänka sig att de där asgardaintyperna använder sånt, liksom wench och annat gammalt språk, jag visste inet vad det betydde hekller det ingår inet direklt i normal engelska längre att förstå, vi har gammla ord vi med som nog knappast alla kan.

Vi vet ju att tyvärr Thor mfl av de där pratar shakespearsnack så det kommer ju med det, även om det var ytterst udda valt, nån tyckte nog att han var kul där tror jag och ta alla skulle undra vad det betydde egentligen.
Och här ser vi att alla också sökte på det hehe så det lyckades.

De första ordet kunde man gissa dock att det betydde nåt i stil med vekt gråtande.

Det andra hehe det har andra namn idag. typ C**t får man anta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Wakuran »

"Wench" har jag hört förut, men aldrig "quim"...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Agentum »

Nej och då fick de säga fula ord helt enkelt utan att nån förstod hehe, de tmåste ju varit tanken.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Marvel's The Avengers 3D (2012) - Recension

Inlägg av Kermit »

Det tror jag. Lite som Whedon gjorde i Firefly.
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar